?? handig gereedschapje??

Het indoor seizoen gaat weer beginnen en ik ben mijn modellen weer op orde aan het brengen. Veel rubber O ringen zijn verstaft en de prop ligt naast het model. Geen probleem ik heb nog zat verse O ringen in verschillende maten. Maar waar is dat handige gereedschapje dat ik daar voor had. Een soort haaknaald maar dan nog wat dunner. Gekocht bij HobbyKing. Nergens meer te vinden. En waar vind ik dat weer terug op de site van HK?

Wie weet welk gereedschapje ik bedoel en waar ik dat vind op de site van HK of een andere, wellicht Nederlandse, site?

groet,
Erik

Verenhaak voor uitlaat veren?

16360596316916028988841713247934.jpg

O-ring trekker
Dan wil ik de mijne ook wel laten zien.

upload_2021-11-4_22-29-47.png

Foto w.p. 11-2021

Ik had het hele verhaaltje bij "Recht boren"geplaatst.

Willum

Laatst bewerkt:
Ik doe het anders, ik neem een messing buisje, die ik aan 1 zijde een halve cm half open zaag. nu kan dit over het boutje plaatsen en dan recht overeind zetten waarbij het rubbertje achter het schroefje valt.. Werkt perfect.

Foto,s heb ik niet gemaakt, maar ik heb even gauw een filmpje gemaakt..

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel..

• Like
Reactions: Cnn
Duidelijk filmpje. Ga ik ook maken. Ziet er prima uit. Eind december gaan we weer indoorvliegen en wordt het nieuw hulpje in de praktijk getest.

Bedankt voor de tip en het filmpje.

Erik

O-ringen

O-ringen uitrekken uitwijden.
Ik heb af en toe krengen van O-ringen, klein en stug (NBR 70).
En toch moeten deze over de as heen om in de groef te vallen.
O-ringtje op segerringtang spannen, tang indrukken en het ringetje rekt op.
Ringetje over het asje schuiven.
Om het NBR rubberen O-ringetje goed te laten schuiven iets vaseline gebruiken.

upload_2021-11-7_19-21-36.png
upload_2021-11-7_19-21-50.png

Foto w.p. 11-2021

Nummer twee,
Ik had er nog een hulpmiddel bij.
Ik schrijf, had, ik heb het niet meer.
Een kegeltje, een spitse kant, een stompe kant, gelijk dik het asje.
Kegeltje en asje komen in elkaars verlende klem tegen elkaar.
Het op het kegeltje opgeschoven O-ringetje wordt doorgeschoven over het asje tot in de groef.
Om het stugge rubberen O-ringetje goed te laten schuiven iets vaseline gebruiken.

upload_2021-11-7_19-34-30.png

Foto w.p. 11-2021

Veelmodelbouwplezier,
Willum

Laatst bewerkt:
Duidelijk filmpje. Ga ik ook maken. Ziet er prima uit. Eind december gaan we weer indoorvliegen en wordt het nieuw hulpje in de praktijk getest.

Bedankt voor de tip en het filmpje.

Erik

Graag gedaan.. Waar vliegen jullie indoor, kan/mag iedereen er vliegen, hoe zwaar mag een kist zijn ?? Ik heb interesse!

Sorry zijn wel een heleboel vragen ineens..

Back