Handige adoptie ouder gezocht...

... voor een gecrashte vintage Hegi SB-10 (ca. 1978 ). Ik kan het niet over mijn hart krijgen om de restanten in de kliko te stoppen. Wellicht dat een 'handige harry' (en daar hebben we er genoeg van volgens mij) deze met de nodige inspanningen weer tot leven kan wekken. Het is (was) een erg fijn vliegend model.

Waarschuwing: de volgende beelden kunnen door VGG-ers als schokkend worden ervaren.

63264a2bda7a034a9.jpg

63264a2bda7bc849e.jpg

63264a2bda7ae1b0c.jpg

63264a2bdbba37caf.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil me er wel mee amuseren, helaas mag ik geen budget meer uitgeven ;) (vrouwen dragen blijkbaar de broek)

Met oprechte deelneming :cry:

Dit is behoorlijk Kaa-Uu-Tee om het maar eens zo te zeggen....:schrik:

Hoe is dat nou gebeurd?:confused:

Laten we het maar op een stuurfout houden tijdens de start aan de elektro-lier (wel onverklaarbaar voor mij maar goed...). Ik vraag er natuurlijk niets voor alleen dat degene die hem overneemt hem dan ook daadwerkelijk weer een nieuw leven inblaast :)

Geruime bouwervaring is een vereiste denk ik, bij mij zou dit te lang blijven liggen.

Wat is de spanwijdte van deze zwever?

Is de hoofdligger van de linkervleugel gebroken?

Wat voor bespanning zit er op de vleugel?

je weet wat ze zeggen.... maak geen fotos van je zwever of hij crashed...
hier is het net omgekeerd :p hij maakt pas fotos als hij gecrashed is hhehe

Het is inderdaad de zwever van die filmpjes met het hoogstart elastiek.
Voor zover ik kan zien zit er geen ligger in de styropor/balsa vleugel. De spanwijdte was ongeveer 3,20 meter. De vleugels zijn volgens ij bekleed met zijde of solartex en daarna gespoten kan dat?

Voor zover ik kan zien zit er geen ligger in de styropor/balsa vleugel. De spanwijdte was ongeveer 3,20 meter. De vleugels zijn volgens ij bekleed met zijde of solartex en daarna gespoten kan dat?

Mmm, oke, zelfde type schade (en constructie) als dat Dennis met z'n hurricane had. Maar ik moet me inhouden. Heb voor de winter al andere plannen...

Ik hoef er niet over na te denken,

Jako je hebt een PAAR adoptie ouders gevonden.

Louis en ik nemen hem onder onze hoede.

Check je PB en Mail please.

Gr Ton

Bij deze gaan de restanten naar Ton en Louis. Ik neem aan dat de resultaten tzt hier op het forum te zien zullen zijn. Ik ben er in ieder geval blij om dat ze niet in de kliko beland en tzt weer het luchtruim zal kiezen. SB-10, het waren twee fantastisch dagen!

Geen zorg Jako,

Er komt een compleet restauratieverslag van net als van de ASW 22, en 2 cirri.
En een montageverslag van de ASW 27 B.

Zo goed dan;);)

Back