Handige dingen weetjes voor modelbouw

Weet iemand of er een topic bestaat met handige tips en trucks?
Heb al beetje rond zitte strune ook search gebruikt kon niet zoveel vinden

Hier mijn tips&trucs

Stootrand bij bootje - distrubutie riem
Ouwe auto claxon - scheeps hoorn
Schuren - schuurpapiertej op plankje lijmen ( bij action ook goede goedkope schuurblokjes)

Verfstokjes - betimmering boot

Nog meer mens met tips&trucks of andere handige weetjes?

Hey

Ik ben deze al eens eerder tegengekomen: hulpmiddelen-voor-de-scheeps-modelbouwer

Maar ik vind het hier meer op zn plaats, scheepsmodelbouwers zijn niet de enige die hier wat aan kunnen hebben!

Ben benieuwd hoe veel makkelijker het bouwen nog kan worden :)

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Mark & Markjuh:
de tips en trucs voor modelschepen zijn vaak heel anders dan die voor modelvliegers en/of modelchauffers.
Daarom staat dat draadje ook in het scheepsgedeelte.
Maarre... ga lekker je gang hier, hoor.

Laatst bewerkt:
Prima... Ik word er altijd een beetje kriegel van als mensen het hebben over "bootjesbouwers"...
Wel eens een "bootje" van 20 kilo op je tenen gehad?;)
Mijn post ook gewijzigd... Dank je wel!:D

Je vingers niet aan elkaar lijmen met secondelijm. :mrgreen:

Ik vind dit wel een interessant topic! Ik heb nu al een paar goeie tips gezien. Zoals schuurpapier op een plankje lijmen.

Lang geleden heb ik op dit forum eens een topic gestart met handige tips, maar dat is op een gegeven moment zo van het onderwerp afgedwaald dat er van alles op stond behalve datgene waarvoor deze topic was bedoeld. Ik weet niet of het er nog is of dat dit destijds is verwijderd. Wat wel duidelijk is geworden was, dat dingen die voor mij ABC waren voor sommigen een probleem vormden en daarom is het moeilijk een tip of advies te geven als je niet weet wat voor anderen nuttig kan zijn.
Daarom kreeg ik opeens een ander idee, maak er een algemene vraagbaak van waar iedereen die iets te vragen heeft kan posten, zodat je gericht kan antwoorden.
Dat hoeft dan niet alleen op het gebied van scheepsbouw te zijn, maar dit zal dan moeten gaan over alle takken van modelbouw in het algemeen.
Dus wie zich geroepen voelt kan wat mij betreft hier de vraagbaak starten en dat moet dan een aparte rubriek worden op het forum anders mist hij zijn doel.

Groetjes Hans.

Back