Handlaunch maar dan iets groter

Wow!!! die japanners zijn niet gek maar "te gek".

Het zijn gewoon groot gebouwde modelzwevers.

Jammer dat het programma "Vlieg er eens" uit hier niet meer bestaat, want ik was zo aan het bouwen geslagen, en had meegedaan.

GJ

Dit niveau is bij Vlieg er eens uit nooit gehaald, wel jammer.
Misschien een idee om eens een stel studenten van de TU Delft op te zetten....
En zijn dat nu koolstof surfmasten als staartboom?
En natuurlijk mooie vleugelconstructies!

Gweldig speelgoed toch :D

Brushless met wat lipos en servos inkopen en we hebben een leuk modelvliegtuig dat toch snel een kg of 50-60 lichter is als dat ze daar vliegen :D

Had ik maar zulke projecten bij mij op mijn School..!

Dan heb je toch niet goed naar de beelden gekeken. Je kreeg ook informatie over de spanwijdte en het gewicht in beeld. Het hoogste gewicht wat ik gezien heb in de 2 filmpjes was 35 kilo vliegtuig en dan moet er nog de piloot bij.

Theo Coenen zei:
Dan heb je toch niet goed naar de beelden gekeken. Je kreeg ook informatie over de spanwijdte en het gewicht in beeld. Het hoogste gewicht wat ik gezien heb in de 2 filmpjes was 35 kilo vliegtuig en dan moet er nog de piloot bij.

Dat zeg ik Theo, (als je reaeerde op wat ik zei..) 50-60 KG is de persoon die er in zit... Wanneer deze er uit gaat heb je natuurlijk een mooi licht model :D

Prachtig !!
Leuk om te zien hoe de mensen die de zwevers van de schans duwen echt net voor de rand blijven liggen.

Echt gaaf om te zien zeg, en die zwevertjes halen zo te zien nog een mooi glijgetal ook, 250 meter ver van een hoogte van ??20 meter?? lijkt me echt iets voor de jongens van de TU.
Het lijkt trouwens wel alsof die zwevers van depron en rijstepapier zijn gemaakt??

uuh, niet in NL? En de Red Bull versie dan?
Alleen was dat weer jammer dat ze toen met vette rugwind moesten starten! (en ik vind het altijd jammer om die mooie dingen in het water te flikkeren...)

Back