Even een update.
Allereerst een komplimente voor Robbe die deze kwaliteits spullen in de jaren 80 op de markt hebben gezet. Het werkt nog allemaal feilloos.
Verder het ik de multistekker van de Multiswitch aan de zender gekoppeld en wel aan de L/S . M/S aansluiting op de print.
De losse groene draad op een vrij kanaal op de middelste poot. Er zat nu nog een 5 polige stekker een ik denk van een pro mars en in de supra kan alleen een 3 polig stekkertje dus hier een 3 polig stekkertje aan gezet.
Toen de decoder op het zelfde kanaal aangesloten op de ontvanger als de groene draad in de zender. Bij mij op kanaal 2 zie foto. Om te proberen 6 kleine 200mw lampjes aangesloten om te testen. En alles werkt. Let wel op de decoder mag maar 1.2 ampère hebben ik denk dat ik een 6 relais blokje op de decoder ga aansluiten. Voor de veiligheid. Verder vergeet niet de lus die je uit je zender moet losmaken om de meervoudige stekker op L/M . M/S aan te sluiten ook op de Multyswitch modul komt of zit anders werkt er niets ook de andere servo's niet. Zie foto's.
En op de accu ingang 3-24 volt maximaal. De decoder werk een beetje al een relais. Deze spanning die je hier aanhang komt op de pootjes 1 t/m 6 let op de + op de middelste en - op de buitenste. Lampjes had ik op de binnenste 2 van de stekkertjes. Denk dat + hier ook de middelste is maar heb dat verder niet gemeten.
Verder zoek ik nog steeds graag de handleidingen van de multiswitch 8963 en 8884 misschien zijn er nog opties.
Misschien zijn er nog modelbouwers die ook vintage spullen gebruiken en wat met deze info kunnen er staat over het aansluiten hiervan veinig op internet.
Gr Hans
PS ik heb via dit forum ook de nodige input gekregen voor het duidelijk werd. Voor een ieder die mij mailde en duidelijkheid gaf bedankt hiervoor.