Handschoen voor het slingeren

Van de week met de Mini FW geslingerd. Na een tijdje begonnen mijn vingers erg pijn te doen. Ik heb de randen ronder gemaakt. Het helpt wel wat maar nog steeds last.

Vanochtend maar een paar paardrijhandschoenen gekocht; duim, ring- en pinkvinger ervan afgeknipt.

Zijn er DLG-ers die ook handschoenen gebruiken? Ik ben benieuwd met welke handschoenen er wordt geslingerd.

golfhandschoenen zijn ook bekend onder de dlg'ers...

een goed werpblad zou geen pijn mogen geven... zeker niet bij een mini.

Zonder handschoenen lijkt ook goed te gaan.

Bastiaan heeft zonder handschoenen na afloop van de wedstrijd in Swalmen wat gegooit met de Twister 3 en de XXlite, de hoogtes leken me niet verkeerd............

Ik heb geen speciale handschoenen nodig om te slingeren. Ik raak ze ongeacht het type handschoen kwijt.

Anders een honkbalhandschoen. Voor het werpen zal het niet helpen maar vangen moet makkelijker worden :mrgreen:

Relatief klein veld tussen hoge bomen. Ga daar net voor sunset naar toe als er geen wind is. Veld ligt in de oksel van schelmseweg en zijpendaalseweg (zuid/oostzijde).
Verder vlieg ik bij Wolfheze op een groot grasland met een akker daarnaast. Waar? De weg van arnhem naar ede (N224). Linksaf richting Wolfheze. Eerste veld aan de linkerkant. Halverwege het veld is de ( gelderse landschaps) poort open waar ik parkeer. Vlieg wel ongevraagd, echter onlangs heeft de boer die de akker bewerkte niet gestopt wat ik aan het doen was. Blijkbaar heeft DLG vliegen een hoog aaibaarheidsgehalte.

Vlieg wel ongevraagd, echter onlangs heeft de boer die de akker bewerkte niet gestopt wat ik aan het doen was. Blijkbaar heeft DLG vliegen een hoog aaibaarheidsgehalte.

Grappig dat je dat zo zegt, want dat is ook mijn ervaring. Ik vlieg hier net buiten de stad op een aantal weilanden...tussen de koeien..de boeren vinden het allemaal prima, en staan zelfs af en toe te kijken / komen een praatje maken--->ff sjekkie roken(zware jongens van van nelle).

Net als passanten....soms wel 5 tegelijk..die staan vol verwondering en onder de indrukte kijken wat je allemaal met zo'n zwiepert uithaalt...ik kreeg vorige week zelfs applaus vanaf het fietspad....zwiepte ik mn mimi in een belletje wat supersnel en hopperdepop omhoog ging.

Dat maakt voor mij zo'n uurtje zwiepen wel byzonder elke keer.

Laatst bewerkt:
Vandaag lekker gevlogen en mooie bellen gehad in Wolfheze. De boer was weer aan het werk en heb gevraagd of die geen bezwaar had. In het voorseizoen en zomer wel, nu niet. Hij zei ook dat we niet met zijn tienen aan moeten komen. Gezegd dat er niet zoveel gekken in de buurt zijn. Samen gelachen en ik daarna slingeren.

Laatst bewerkt:
Back