Hangar 9 j3- l4 met E- flight power 46 scale 1/5 !

zo na n lange stilte weer wat aan de j3 l4 cub gedaan., de rechter vleugel stond mij niet aan hij was van de fabriek aan de bovenzijde niet gelijkmatig ingedekt dus na enig aarzelen de stoute schoennen aangetrokken en op de operatietafel., eerst keurig de foli verwijdert en toen de indek verwijdert en daarna weer keurig ingedekt zoals het hoort en daarna weer strak in de folie gezet nu is het naar mn zin., weer even voorzien van stikkers de lipos zijn onderweg en dan word het langzaam tijd voor de maiden :banana:

mvgr johan snijders :wink:

Laatst bewerkt:
heeeee die gerben leuk je hier ook ns tegen te komen je ziet wel ik eet van twee walletjes :mrgreen:

deze piper gaat ongeveer 3 tot 3,5 kilo wegen ik ga hem vliegen met n 5 sel lipo en ik heb zo,n vermoeden dat het n behoorlijke overkil is.
ik heb ook nog n piper pawnee behoorlijk scale {funscale} gemaakt en daar heb ik n turnegy SK 50-55 580kv die ik met dezelvde lipos ga vliegen.
het gewicht is ongeveer gelijk aan de j3 l4.:wink:

mvgr johan snijders

Johan,

5 cellen is toch hartstikke mooi voor in de piper!
Kun je lekker lange vliegtijd halen, en het gewicht kan die prima hebben.
Proppen voor 700W heb je mooi combi hoor.

Die Pawnee ben ik ook erg benieuwd naar. Is erg licht voor z'n grootte.

Groet,
Gerben

de pawnee heeft dezelvde spanwijte als de j3 l4., en is ook van hangar 9 die heeft in het verleden n lichte crache gehad., daardoor is hij van kleur veranderd en had ik ook mooi de gelegenheid hem nog wat leuker scale te maken., en ik moet eerlijk zeggen dat dat heel goed gelukt is ik zal ns kijken of ik deze week of volgende week n paar leuke fotos kan maken :wink:

mvgr johan snijders

hier alvast n paar fotos van zn grote broer ik heb deze registratie overgenomen omdat dit een van de weinige j3 l4 cub in het geel!!! in nederland is :wink:
full

full

mvgr johan snijders :mgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor de rare opmerking, maar ben jij ooit getest op dyslectie?
Ik zie een paar foutjes die er nogal naar leiden bv:
"hier de fotos die jully nog te goed hadden" jully?
zijkand en de onderkand, cocpit, raetraks, landig gaer, modifikatie, kwalietijd
Lol :p

Grtz
Jonas

ik weet het niet!! maar ik was wel op n mlk school dus voor moeilijk lerende kinderen school:teacher: zeker niet de beste meschien veel:sleepy: maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel en anders lezen jully het nog maar n keer :mrgreen:

mvgr johan snijders :wink:

en nog n paar detail fotos van het landingaer de j3 l4 is zo goed als vliegklaar :mrgreen:

21644b54b758cc103.jpg

en de cockpit

21644b54b7ad0465e.jpg

21644b54b7ab87032.jpg

21644b54b8171ef27.jpg

21644b54b8192cda3.jpg

21644b54b81813b5c.jpg

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt door een moderator:
:D mooi gedaan
maar voor wat zijn die hoezen op het landingsgestel
zit daar een demper in vertopt ?

grtz lip

in de hoezen op het landingstel zit zoals bij de echte het veer meganisme met speciale stieken., de hoezen heb ik gemaakt van n stuk leer van de meubelboer en heb ik daarna vastgezet met n 2 tal tyribs die heb ik vervolgens weer bruin geschilderd is wel geslaagt dacht ik :mrgreen:

mvgr johan snijders

tweede paasdag heeft mn piper pawnee zn maiden gehad en vliegt perfekt en hij heeft power te over kortom n geweldig toestel :yes:

en vanavond heeft ook mn burda pipertje van hegi zn maiden gehad en ook deze vliegt uit de kunst:banana: power had iets meer gemogen maar ik zelf vint het zo voldoende ik vlieg hem met 2 p 2200 20c lipo,s en vliegt leuk scale :mrgreen:

de j3 l4 die wacht nog op n regelaar en hoop de in de maand mei/ juni te hebben dan kan ik hem maiden en is hij ook klaar voor de piper meeting op 21 augustus .,dat geld ook voor mn andere pipers ik zal moetten kiezen welke mee mag naar de meeting heb niet genoeg plaats voor al mn pipertjes in de auto we zullen wel zien:wink:

mvgr johan snijders

ik heb inmidels besloten dat de j3 l4 waarschijnlijk na de pipermeeting zn maiden krijgt, en ik ga op de meeting met de burda piper of de piper pawnee vliegen of in ieder geval een van die twee:yes:

mvgr johan snijders

Back