Hangar 9 OV-10 Bronco

PXL_20240617_161139596.jpg

Gisteren heb ik de motoren getest om de kijken of ik iets geks zag en om te kijken wat het toerental was met een 24x10 2 blads prop welke ik op een ander model wil gebruiken. Als eerste de motor welke uitviel tijdens de crash getest. Deze gaf bij de crash een Speed Low error na het uitvallen. Je zag in de log het toerental van de turbine en de prop tegelijk wegvallen en pas later het pomp vermogen wegvallen dus de ECU merkte een fout en handelde daar naar. De motor haalde achteraf ook lang niet het toerental wat hij zou moeten doen. Gisteren op de test bank draaide de motor op vol vermogen (5.5kW) prima maar tijdens het testen van de acceleratie opeens weer uit met Speed Low als melding. Zelfde gedrag (heb hier geen logging van) dus. Aangezien de motor verder goed werkte lijkt dit geen direct probleem in de motor zelf. Daarna heb ik de andere motor op de test bank gezet met dezelfde pomp / electronica er achter. Dit draaide even goed maar toen begon de motor enorm de fluctueren in toeren (Van 160.000 zo naar 200.000). Wellicht is de pomp een probleem en dat zou het goed kunnen verklaren. Ik weet alleen niet welke pomp ik nu heb, die van de motor welke uitviel of die van de motor welke bleef werken.... Tijd om contact te zoeken met Xicoy.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is geweest gelukkig heb je een duidelijk defect dat is makkelijker zoeken.
Wij hebben nog geen bericht uit Spanje wat het eventueel kan zijn.
Je hebt nog garantie op de motoren dus dat scheelt weer iets.
Maar mocht het de brandstof pomp zijn dan is dat wel snel als deze stuk is.

Back