Hangar 9 Taylorcraft 20cc

Ik zou voor elektrische ontsteking gaan.
Zou dit niet zwaarder uitvallen nog met extra batterij.
Ik dacht ook dat een motor met magnetische ontsteking betrouwbaarder is.
Want als een ontstekingbatterij het zou begeven valt de motor toch uit?Of heb ik het mis.Terwijl een magnetische altijd werkt.

Denk dat de voordelen van elektrisch opwegen tegen de nadelen ervan.

Gewichts toename is minimaal, zeker als je LiPo`s toepast.
Daarnaast weegt een magneet ontsteking ook niet niets en dat vergeten velen.

Weet eerlijk gezegd niet het gewichtsverschil tussen de 2 versies maar dat is vast wel te vinden hier of daar (site van Toni Clark misschien?)

Als de onstekingsakku leeg is ja dan stopt de motor ermee, echter heeft ook Zenoah niet zoiets als MVVS dat ie dan naar een lager toerental gaat om vervolgens were gewoon regelbaar te zijn.

Dan weet je in ieder geval wel dat je MOET gaan landen ;-)

Maar zo`n akku leegmaken is een hele klus, kon met mijn MVVS 35 op de 1:4 Super Decathlon over de hele dag regelmatig vliegen met een 1750mAh akkupakketje en dan nnog was die niet leeg.

Dus je moet goed jhe best doen wil je een ontstekekingsakku leegvliegen.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de info.
Maar als ik kijk naar jou super decathlon weegt de jouwe tussen de 6,5 en 7kilo.
Jij vliegt deze met een mvvs 35.
Terwijl ik de taylorcraft met een 20cc wil vliegen met ongeveer hetzelfde vlieggewicht.Dan zal dit niet voldoende zijn zeker of is de jouwe overpowered?

Is dit waar dat een elektronische ontsteking ook meer storing kan veroorzaken dan een magnetische? Of is die niet waar?
Ik weet dat ik hier misschien domme vragen stel maar dit zou mijn eerste overstap zijn naar benzine. Dus ik ben op dit gebied toch wel serieus groen achter de oren :)

De Taylorcraft en Super Decathlon zijn beide verschillende vliegtuigen.

Trouwens mijn Super Decathlon woog 7,8kg en niet tussen de 6,5-7 kg!!!

De Taylorcraft is nou niet echt een aerobatic toestel terwijl de Super Decathlon dit wel kan.
Tevens was de Super Decathlon geschikt voor sleepwerk en dat hoeft de Taylorcraft ook niet te doen.

Daarbij is de Taylorcraft weer veel meer schaal dan de Super Decathlon en daardoor zwaarder.

Echter vloog ik deze Super Decathlon ook met drijvers eronder wat de kist 2kilo zwaarder maakte.

Vergelijken tussen deze 2 is mijn inziens zinloos daar het dus 2 kompleet verschillende kisten zijn.

De Taylorcraft is meer te vergelijken met onze ex-Stinson Reliant, echter wel wat zwaarder maar dat komt door de schaalgetrouwheid.
Maar ik geloof niet dat dat extra gewicht in de weg zit.

Meer storing door elektronische ontsteking is naar mijn ervaringen ook niet zo.
Misschien dat je wat meer op de inbouw moet letten maar dat is het dan ook wel.

Ik vloog mijn S. Decathlon met de MVVS 35 met elektronische onsteking gewoon op PPM zonder problemen.
M`n ontvanger lag net voor de onstekingsakku en heb zelf geen last gehad van storing hierdoor.

Mocht je dit wel hebben dan moet je de draden etc. wat verleggen zodat je geen storing meer krijgt.

Bedankt alvast voor ieders mening op mijn vragen.
Nu alleen nog wachten wanneer hij beschikbaar is.

Had dit draadje nog niet gezien,

Maar om je verder gerust te stellen, lees DIT draadje van mijn Spacewalker eens door. Daar zit ook de ZG-20 op :D Er staan ook 2 linkjes met wat film materiaal, en dan zal je zien dat je genoeg power heb. Mijn Spacewalker weegt 5,5kg en is 2.25mtr in spanwijdte.

Gr. Teus

Laatst bewerkt door een moderator:
Zouden futaba s3010 servo's die ongeveer 5kg trekken voldoende zijn voor de taylorcraft?Heb er nog liggen en zou er dan geen nieuwe hoeven.
Mvg Wes.

Back