hapé oplaadbare batterijen, goed voor alles?

• Topicstarter Topicstarter Speedfreakssj
  • Startdatum Startdatum
Ah, want ik heb hier ook nog 4 1400mah's liggen en die moeten 14H 140ma maar dat kan ik dus niet.
ik mag ze wel snelladen maar weet niet hoe lant dat ma.
volgens jouw berekening zouden ze 1400+40%=2000mah = 2.5 uur toch?

Oké voor hen die het lange verhaal niet kunnen lezen (of niet willen) een korte uitleg.
Stel je hebt een accu met een capaciteit van 1400mAh. Die accu ga je laden met een laadstroom van 1/10C dus met 140mA. In theorie zou je dus 10 uur moeten laden. Omdat er tussen de 20% en 40% van de energie die je tijdens het laden in de accu stopt nodig is voor het laden en dus verlies is moet je langer laden. Dus 10uur + 20% tot 40% is dus 12 tot 14uur laden!
Als je lader niet met 140mA kan laden neem dan een laadstroom die er dichtbij is, bijvoorbeeld 150mA of misschien wel 200mA. De laadtijd wordt dan 1400/150=9,3uur. Hier bij moet je dus 20% tot 40% bij optellen dus wordt het 11,2 tot 13,06 uur laden. Voor 200mA wordt het dan 8,4 tot 9,8 uur laden.
Niets moeilijks aan gewoon elementair rekenen.

Ik heb het gemist, sorry. ga het zo lezen. zat TV te kijken dus wilde posten maar schopte de cola om en toen ik het postte is je bericht er tussen gekomen zeg maar. sorry :D

dat betekent dus dat ik de cel met 80mAh moet laden en dan 24.5 uur.
1400/80-17.5 17,5/100*140=24,5

grond,. de hond is er nu niet.
heb het trouwens maar op 800mag gedaan want dat rotding kan niet omschakelen ofzo.
zo'n goedkope van de hema maar ja, effe niet al te veel geld dus nog sparen voor zon smart dinges.
ga van de week ook kijken voor een ontvanger accu.

800mA is geen langzaamladen meer voor jouw 2300mAh accu dit mag dus niet onbeperkt. Gevaarlijk. Hiervoor heb je een lader met automatische afslag nodig.

Ik ben er bij en laad ze 4 uur zoals iemand al eerder zij.
Ik rteken het nu ook uit en zo.
eerst flikkerde ik ze in de lader en wachtte een nacht, vandaar dat ze zo sbel raar deden.

ik heb ook gewoon een snellader van de elektro-techniek zaak van 19,95 (hij slaat trouwens wel af als ie klaar is). mag ik mijn 2500mAh sanyo's daar gewoon probleemloos mee opladen. weet iemand dat?
en mag je die ni-mh cellen ook volledig ontladen?

Back