Haperende wagen + filmpje

Firmware is software die in de hardware ingeprogrammeerd is.

Je kunt ze update met van die speciale kaarten die te koop zijn, valt vast wel ergens informatie te vinden.

ja ik heb hier zo een quick program kaart liggen vn team losi zelve..

Ik heb ff snel gekeken naar je ESC/motor combo, maar kan zo snel geen waardes vinden.

Maar tis makkelijk zelf te doen, specs van je motor opzoeken, je zoekt met name continue amperage en piek.De C waarde geeft simpelweg aan wat de accu kan, dus 30C x 5000mAh = 150A continue. Piek waarde reken je dan op dezelfde manier uit. Neem deze waardes altijd flink ruim, want veel leveranciers willen nogal overdrijven met de waardes !

Kijk eens of je iemand in de omgeving vind waar je een lipo van kan lenen.
Als ie dan niet stotterd / stilvalt dan weet je in ieder geval zekerdat het de accu is.

Spec's voor zover ik ze kon vinden :

LOSB9430 LOSB9431 LOSB9432
Sensorless Construction Yes Yes Yes
Rotor Magnet Sintered Sintered Sintered
RPM @ 7.2V 34,560 46,080 54,000
RPM per Volt 4800 6400 7500
Power (W) 500 580 630
Efficiency 90% 88% 85%

Da's dus 580 watt voor jou motor, op 7.2v zou dat dus 80A zijn continue.

Dat valt wel mee dus, een 5000mAh pack met 20c is voldoende, maar nogmaals meer kan absoluut geen kwaad en komt de levensduur alleen maar ten goede.
De motor kan ook best iets meer doen tijdens het optrekken.. weet niet goed wanneer hij die 580watt precies doet (toerental, voltage etc)

Ik weet niet wat voor pack je nu gebruikt, maar dit zijn behoorlijk serieuze waardes, hiervoor moet je een goed NiMh pack hebben om deze motor vol te kunnen gebruiken. Maar ik denk dat je wat gaat meemaken als je hier een mooi Lipo pack op aansluit !

Laatst bewerkt:
ik ga morgen ook eens een andre zender proberen de spectrum dx5

want met mn ontvnger open te halen zag ik dat alles geoxideerd was maar nog werkte , mss zorge dit voor storingen ? weet iemand dit ?

Laatst bewerkt:
Back