happerende riva

• Topicstarter Topicstarter spidergijs
  • Startdatum Startdatum
Adam
Dat vraagt om uitleg denk ik :roll:
Ik neem aan als dat de man gerekent heb :!:
Van3x0.4 amp dat is wel 1.2 amp.
En aangezien ze.n akku dus 1.3 ah is denk de man dus 3 uur te kunnen varen :oops: :oops:
Of zie dat ook verkeerd :?: :?:
mvg
Frederik :D :D

Mario Amory zei:
Als ik volgas geef dan vaart de boot misschien net 30 sec. en dan stopt de motor ermee.

Dit is de essentie van het probleem.
en niet of hij nou wel of niet 3 uur kan varen op 1,2A.
Misschien zal het in de praktijk op twee uur uit komen maar dat is nog altijd veel meer dan 30sec

Als ik er al eens een uurtje mee zou kunnen varen was ik al een blije gozer.....
.....nu staat ie alleen maar stof te vangen......

@ Adam

Wat zijn je suggesties..???

Andere motor erin ? Andere ontvanger ? Ik heb werkelijk geen idee waar ik dit moet zoeken..... (Ik ben niet zo elektro technisch, maar dat was misschien al duidelijk)

Gr.

Mario

@ F. van Gent

Nee.....nog geen tijd voor gehad. Maar lijkt me opzich niet voor de hand liggend, want de elektronica is afkomstig uit mijn andere boot waar wél alles probleemloos werkt.
Dus....lijkt me niet dat daar het probleem ligt, want dan zou ik het in de Sagitta ook moeten hebben ondervonden. Toch ??

@ Adam

Ik heb tijdens het laatste verenigingstreffen een metertje ertussen gehangen. In het water (met vol gas) gaf de meter een spanning van 0.4 A aan. Lijkt me toch niet echt veel, wel ?

Zoals ik al zei.....de elektronica is afkomstig uit een goed functionerend model waarin alleen motor en accu anders zijn......
Voor de hand ligt dan de conclusie dat het daar iets mee te maken heeft...... (Althans voor een onervaren iemand als ik)

Ik zet aankomend weekend alle elektronica weer terug in de Sagitta en probeer het opnieuw met dat model......als die goed blijft functioneren dan zet ik een andere motor in de Flevo en zoek ik ook naar andere accu's.

gr. Mario

Mario Amory zei:
In het water (met vol gas) gaf de meter een spanning van 0.4 A aan. Lijkt me toch niet echt veel, wel ?

Nee, dat is niet veel, alleen is dat geen spanning maar stroomsterkte 8)
Je zou het zelfde nogmaals moeten doen maar dan te spanning (dus voltage) op de accupolen eens moeten meten.
Je weet dan of de accuspanning niet in elkaar zakt onder last, waar door misschien de BEC uitvalt.

Ik ben niet zo elektro technisch, maar dat was misschien al duidelijk)
Mario Amory
_________________________________-
Dus vraag ik me nu even af van wat je heb gemeten.
Daar bedoel ik mee hoe of dat je/je meter heb aangesloten he.
En wat dacht je van een bad thuis boot er in.
Aparte akku aan de kant met twee draden aansluiten.
En laten draaien die hap gaat dat goed dan is er geen twijfel mogeljik akku op
mvg
Frederik

@ Adam

Ach ja..... je vroeg spanning......ik las stroom. Stom van me.......

Zo a-elektrotechnisch ben ik toch ook weer niet dat ik daar het verschil niet tussen weet. :?

@ Frederik

Is inderdaad een goed idee.....bad vullen....boot erin.....volgas vooruit en spanning meten.......

Zal ik aankomende week eens proberen.....resultaat / bevindingen volgen later deze week wel.

Thanks for the tips guys !

@ Adam

Hoe is het met de bouw van je Smit Kamara ?

Gr. Mario

Daar zit ik dus nu in....vandaar dat ik de laatste tijd weinig nieuws op modelbouwgebied te melden heb.

Op wat technische problemen na dan.

Zal wel allemaal los lopen.

Mario

Back