Ronny, In principe kan een loodaccu met 10% van de capaciteit worden geladen. Maar zo jij het doet met minder amperage en dan 24 uur gaat ook prima. In mijn geval maakt het niet uit welke voeding of lader je gebruikt. Moet alleen in staat zijn om de 0,5 A/uur te kunnen leveren. Bij minder gaat er niets stuk, alleen duurt het laden langer. Het lampje bepaalt de stroom die er gaat lopen. Een voorlampje van een fiets trekt bij 6 Volt 0,45 Amp. Je moet het zo afstemmen dat bij gebruik van een fietslamje de spanning van de lader 6 Volt boven de spanning van de accu ligt. Je kan ook werken met 12 Volt verschil, maar dan neem je een autolampje met het juiste wattage. Watt/Volt=Ampère. Bij een 3 Watt lampje loopt er dan ongeveer 0,25 A stroom. Als het voltage in de accu stijgt neemt de stroom af en is het niet erg dat de accu wat langer aan de "lader" blijft staan. Is natuurlijk geen hi-tech, maar ik gebruik dit soort dingen al 40 jaar. Mijn oude Titan lader werkt volgens hetzelfde principe. Nadeel is dat je er niet snel even een accu mee kunt "volpompen". Gr. Klaas.