Happy Hunter

Hey scheepslui....

Ik wil aan de happy hunter beginnen,maar moet er eerst alle electro enz in ? of kan dat ook op het laatst ?
En heeft iemand meschien tips ? ps. ik maak de bouwkit dus niet van hout.

Mvg Mike 8)

Hoi Mike,

Eh.... Mike, dan hoop ik dat je de bouwdoos van Robbe al hebt. De kit wordt namelijk al een tijdje niet meer gemaakt door Robbe :( .

Wat de elektro(nica) betreft, als je alles metteen inbouwd gaat dat vrij simpel omdat je overal nog goed bijkunt maar je moet wel alles in één keer kopen. Later kun je een groot gedeelte van de onderdelen inbouwen, maar dit gaat meestal niet echt makkelijk omdat bijvoorbeeld de dek(ken) in de weg zitten.

Voor meer informatie kun je beter even contact opnemen met Rempie of Luit, want die zijn bezig met de Hunter (niet volgens de kit, maar m.b.v. tekeningen).

Groetjes Danny.

Yo Mike,

Je hebt er waarschijnlijk niet echt veel aan, aangezien je een kit hebt.
Maar kijk eens op mijn website.
Electronica kun je wel als laatste inbouwen, maar ik zal wel alvast de schroefassen en boegschroef inbouwen.
Deze fout heb ik gemaakt om ze naderhand in te bouwen, en dat werkt niet echt super :oops: (alle begin is moeilijk)

Je kunt mischien rempie ook nog eens vragen, hij is ook met de Hunter bezig.

Greetings,
Luit

@danny we hebben die bouwdoos al 13 jaar nooit wat mee gedaan dus ik dacht ik begin er maar aan

@luit bedankt voor de tip van de boegschroef

Mvg Mike 8)

Hoi Mike,

Hoe durf je........ 13 jaar lang zo'n geweldige sleper in de kast te laten staan :wink: .

Succes met de bouw en plaats wat foto's van de bouw :D .

Groetjes Danny.

Zal het doen, ik wist niet dat die er 13 jaar al ligt ben er net 1 maandje achter :(

Mvg Mike 8)

Als ik begin met bouwen komen er gegarandeerd foto's

Zoek nog maar eens goed verder in die kast. Wie weet liggen er nog geen verborgen schatten al jaren te wachten om ontdekt te worden. :D

Groetjes,

Droop

Was het maar zo'n feest :lol:

Maar weer even on-topic
Ik ga morgen van start met de bouw heb alles grondig gelezen
als ik wat voor elkaar krijg maak k foto's

Mvg Mike 8)

Nog even een vraagje wat voor motoren zijn het best om er in te doen?
of kan ik een kompleete beslag set kopen?

Mvg Mike 8)

Dag kapitein Mike :pim: ,

Een beslagset bestaat uit: reddingsloep(en), kranen, ventilators, radars, enz. enz. Kortom, alles wat nodig is om je boot aan te kleden. Dit heeft dus niets met motoren te maken. :wink:

Wat de motoren zelf betreft zou ik voor een boot als de Hunter opteren voor de 720 Torque's. Dit zijn motoren die je rechtstreeks op je schroefassen kan aansluiten (dus zonder vertraging), die zeer geluidsarm zijn en die voor een optimaal toerental zorgen.

Ik gebruik die motoren ook al jaren in bijna(!) al mijn boten en heb daar niets anders dan positieve ervaringen mee.

Nog veel succes.

Groetjes,

Droop

@droopy'ke ik ben echt een beginner je ziet het :?
Van welk merk zijn die motoren ?
En is een 2kanaals zender goed om gewoon mee te kunnen varen?

Mvg Mike 8)

De 720 Torque is een Graupner motor alhoewel ik moet zeggen dat Protech ook al een soortgelijke motor op de markt heeft gebracht.
In prestaties moet de één niet voor de andere onderdoen. :wink:

Natuurlijk kan je je boot eerst met een 2-kanaalsinstallatie uitrusten.
Met een dergelijke installatie kan je dan vooruit/ achteruit/ naar links (bakboord) en naar rechts (stuurboord). That's it.
Toeters en bellen (eventuele werkende blusmonitoren) zul je in dit geval wel moeten achterwege laten maar je kan wel de scheepsverlichting gewoon met een schakelaartje, dat je in je boot hebt verwerkt, bedienen. Aangezien je niet steeds je verlichting aan en uit doet is het niet écht noodzakelijk om deze met de zender te bedienen.

@luit bedankt voor de tip van de boegschroef

Hou er wel rekening mee dat je met een 2 kanaals zender geen boegschroef kan bedienen (te weinig kanaaltjes hé).

Kortom: met een 2 kanaalsinstallatie kan je met je volledig verlichte boot naar alle kanten varen. Gewoon het manoeuvreren (als je dit al zou doen) zal zonder boegschroef niet ideaal zijn.

Groetjes,

Droop

Ik denk dat ik maar even begin met een 2 kanaals, en dan later wel een 3-4 kanaals

Maar bedankt robert en Droop

Mvg Mike 8)

Robert zei:
euh... neem dan vier.. de robbe F14 bijvoorbeeld, die kun je ook nog uitbreiden..

Robert

Kijk dit is nou zo'n dingetje wat ik niet helemaal vat :roll:
Mot je dan met je soldeerbout wat extra schakelaartjes e.d. in je zender pielen? En zoja, hoe weet je dan waar wat moet :hammer:
Nogmaals sterkstroom, geen probleem, maar dat zwakstroom-gebeuren.....

Greetings,
Luit

Hoi Luit,

Luit zei:
Kijk dit is nou zo'n dingetje wat ik niet helemaal vat

Voor de F-14 en FC-16 zijn verschillende Multi-Switch, Multi-Prop en Multi-Switch/Prop modules te koop. Die kun je zo in je zender schroeven en met een stekkertje op de printplaat van de zender prikken :D (De F-14 en FC-16 zijn 8-kanaals zenders waarvan er standaard 4 zijn aangesloten). Met behulp van die 4-extra kanalen kun je de F-14 uitbreiden met ongeveer 48 schakelbare kanalen (naast de standaard kanalen), de FC-16 kan er iets minder, omdat de computer in de weg zit :( .

Let er dan wel op dat je niet alleen je zender moet aanpassen maar ook je ontvanger, je kunt immers maar één stekkertje in het kanaal prikken dus heb je ook een kastje nodig wat ervoor zorgt dat van dat ene kanaal meerdere schakelfuncties maakt.

Ik moet eerlijk zijn, het is niet goedkoop. Voor 12 extra scakelbare kanalen en twee servo functies (via één van de extra kanalen van de zender/ontvanger) ben je als snel €200,- kwijt, maar het werkt perfect :D .

Groetjes Danny.

hoi Mike
ben sinds vorige week ook in het bezit van een half afgebouwde Happy Hunter maar ook zonder beslagset
dit is ook niet meer te krijgen
dus probeer bij iemand inf. te krijgen die ook een Happy Hunter heeft
want los is nog wel alles te koop

Maar ik ben er aan begonnen ik zal zo even foto's maken en uploaden :D
Hier zijn ze dan

Bootje.jpg

bootje2.jpg

bootje3.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit.

Mvg Mike 8)

Back