Hardcase bolle lipo wat te doen?

We hebben een hardcase accu 7,4 5400 pichler.
Na meting eerste cel 4,08 v en de tweede 4,09 volt.
Altijd netjes behandeld en weg gelegd.
Nu zag ik dat de accu bol is.
full

Hij is 5mm opgezwollen:(
Heb de faq en de Bertus punt 11 gelezen(en gezocht).
Maar hoe moet ik een hardcase onderaan open snijden.:confused:
Om hem in het zout water te leggen,om hem weg te gooien.

Groetjes,
Frankwin

Laatst bewerkt door een moderator:
LiPo's bollen op als ze niet helemaal goed worden behandeld. Te ver ontladen kan dat veroorzaken. Te lang leeg laten liggen of juist erg lang helemaal vol geladen wegleggen zou het ook kunnen veroorzaken. Maar het kan ook gebeuren als je te vaak te veel stroom uit de accu trekt. Helaas komt het nogal eens voor dat de opgegeven C waarde nogal overdreven wordt. Als er op staat dat de accu met 20C ontladen kan worden hou ik dat op een incidentele waarde. Dat mag zo af en toe gebeuren maar niet elke keer als je hem gebruikt. Een 20C accu gebruik ik normaal gesproken tot maximaal 10C. Heb ik meer nodig dan neem ik een "zwaardere" accu. Meestal minstens 10C meer dan ik nodig heb.

In de hardcase zitten gewone LiPo cellen dus moet je eerst die hardcase open maken en de Lipo cellen eruit halen. Dat open maken zal niet te moeilijk zijn, wanneer ik zo op de foto kijk is hij al opengebarsten. Even een schroevendraaier ertussen en verder open wrikken. Veel moeilijker zal het niet zijn.

Oke bedankt ik dacht dat hardcase andere benadering nodig had.
Deze gaat naar de gemeente werf eerste ontladen verpakking open snijden en in het zout water.

Groetjes,
Frankwin

Doet ie niks meer dan ? heb hier een tweetal lrp's 4000 die uit t jasje kwamen... minutenlijm ertussen... bankschroef en gaan met die wortel... meet er 3800mah uit .. goed genoeg...

Op het advies van het forum toch meteen (weg gegooid).
Hij ligt nu in het zoute water.
Ik heb het niet gedurfd.

Groetjes,
Frankwin

Even een vraag in de emmer waar de lipo ligt in zout water.
Zie ik een soort grijze smurie in het water drijven.
Is dit neutraal of opletten?

Groetjes,
Frankwin

Laatst bewerkt:
Ik zou de emmer leeg gooien als het klaar is, en dan inderdaad met handschoenen eruit pakken, kan nooit gezond zijn denk ik?

Back