Beste heren, en de broodnodige dames(?),
Laatst ben ik begonnen met een klein, maar redelijk irritant probleempje uit mijn trex 450V2 te halen.
In hoover ging de staart nl redelijk onrustig heen en weer, een beetje als een rustige hunt.
Verder was de staart gewoon strak, bij rondvlucht etc was er niets raars aan te zien. pirouetten afbreken was gewoon strak en knalde er gewoon uit (of hoe zeg je zoiets).
En aangezien ik tegenwoordig niet meer zoveel hooverende dingen doet, had ik er nooit zo'n last van
Alleen die lichte hunt in hoover is iets wat toch blijft knagen, en ik ben een tijdje terug eens gaan proberen deze eruit te halen.
Nu ben ik zover dat de hunt eruit is, alleen reageert de staart dan als een spons (niet dus)
Zet ik de gain omhoog tot hij lekker gaat reageren, komt die hunt terug. tijdens vlucht is dit dan wel weer weg, maar bij rustige vlucht komt ie weer omhoog
Ik ben nu dus even door mijn opties heen, en weet even niet waar ik het moet zoeken.
Dus bij deze mijn vraag, wie kan mij het verlossende antwoord geven?
De heli:
Trex 450 V2 met een TT
Gyro is de 3G (oftewel een gp780) met een 9257
410's op de swash
standaard motor en regelaar, niet in governor mode
losse bec, geheel draait op 6v (behalve de 9257)
geen kromme assen, geen crashes gehad
Wat ik al heb geprobeerd:
- speling uit de staartlinkage verwijderen
loopt zo spelingvrij en soepel mogelijk
- trillingen uit de heli halen
hoofdbladen en staartbladen gebalanceerd, ik heb ze momenteel redelijk los staan.
- andere gyro pads
heb zacht geprobeerd, hier gingen de andere 2 gyro's van de 3g erg raar van doen (dat was hem dus niet)
heb een dunne geprobeert, hier werd het ook niet beter van.
Ben nu terug op een normale pad, hunt is er nog..
- kleinere staartbladen.
Normaal heb ik de grootste die erin passen, volgens mij de originele bladen van de 450 pro (de hoekige). Ik heb de originele van de V2 er weer eens op gezet (iets kleiner en ronder profiel), de gain komt wel hoger uit, maar de hunt en sponzige staart blijven
- lagercheck
Ik weet dat kapotte lagers ook wel eens rare dingen kunnen veroorzaken, maar ik ben niets raars tegengekomen. die van de TT heb ik uit voorzorg maar vervangen. Dit was de oplossing ook niet echt.
- servowissel
ik heb nog een 9254 liggen, en omdat de 9257 een pietsie speling heeft, dacht ik dat een wissel misschien wel eens verheldering kom geven. Niet dus, probleem bleef ongewijzigd aanwezig.
- toerental aanpassen
toerental is niet van invloed op het probleem, het blijft onveranderd aanwezig
Momenteel heb ik hem zodanig af kunnen regelen dat er mee te leven valt, maar niets is zo prettig als alles gewoon werkt zoals het hoort...
Ik wordt er een beetje moedeloos van, vandaar dat ik mijn vraag op het forum meld..
Heb ik net de 250 netjes in het gareel (die had een dergelijk punt), begint de 450 te rommelen.
Laatst ben ik begonnen met een klein, maar redelijk irritant probleempje uit mijn trex 450V2 te halen.
In hoover ging de staart nl redelijk onrustig heen en weer, een beetje als een rustige hunt.
Verder was de staart gewoon strak, bij rondvlucht etc was er niets raars aan te zien. pirouetten afbreken was gewoon strak en knalde er gewoon uit (of hoe zeg je zoiets).
En aangezien ik tegenwoordig niet meer zoveel hooverende dingen doet, had ik er nooit zo'n last van
Alleen die lichte hunt in hoover is iets wat toch blijft knagen, en ik ben een tijdje terug eens gaan proberen deze eruit te halen.
Nu ben ik zover dat de hunt eruit is, alleen reageert de staart dan als een spons (niet dus)
Zet ik de gain omhoog tot hij lekker gaat reageren, komt die hunt terug. tijdens vlucht is dit dan wel weer weg, maar bij rustige vlucht komt ie weer omhoog
Ik ben nu dus even door mijn opties heen, en weet even niet waar ik het moet zoeken.
Dus bij deze mijn vraag, wie kan mij het verlossende antwoord geven?
De heli:
Trex 450 V2 met een TT
Gyro is de 3G (oftewel een gp780) met een 9257
410's op de swash
standaard motor en regelaar, niet in governor mode
losse bec, geheel draait op 6v (behalve de 9257)
geen kromme assen, geen crashes gehad
Wat ik al heb geprobeerd:
- speling uit de staartlinkage verwijderen
loopt zo spelingvrij en soepel mogelijk
- trillingen uit de heli halen
hoofdbladen en staartbladen gebalanceerd, ik heb ze momenteel redelijk los staan.
- andere gyro pads
heb zacht geprobeerd, hier gingen de andere 2 gyro's van de 3g erg raar van doen (dat was hem dus niet)
heb een dunne geprobeert, hier werd het ook niet beter van.
Ben nu terug op een normale pad, hunt is er nog..
- kleinere staartbladen.
Normaal heb ik de grootste die erin passen, volgens mij de originele bladen van de 450 pro (de hoekige). Ik heb de originele van de V2 er weer eens op gezet (iets kleiner en ronder profiel), de gain komt wel hoger uit, maar de hunt en sponzige staart blijven
- lagercheck
Ik weet dat kapotte lagers ook wel eens rare dingen kunnen veroorzaken, maar ik ben niets raars tegengekomen. die van de TT heb ik uit voorzorg maar vervangen. Dit was de oplossing ook niet echt.
- servowissel
ik heb nog een 9254 liggen, en omdat de 9257 een pietsie speling heeft, dacht ik dat een wissel misschien wel eens verheldering kom geven. Niet dus, probleem bleef ongewijzigd aanwezig.
- toerental aanpassen
toerental is niet van invloed op het probleem, het blijft onveranderd aanwezig
Momenteel heb ik hem zodanig af kunnen regelen dat er mee te leven valt, maar niets is zo prettig als alles gewoon werkt zoals het hoort...
Ik wordt er een beetje moedeloos van, vandaar dat ik mijn vraag op het forum meld..
Heb ik net de 250 netjes in het gareel (die had een dergelijk punt), begint de 450 te rommelen.