Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bijkomend nadeel: mijn wederhelft gaat nu de eerstkomende lange periode vragen of ik geen andere dingen zou moeten controleren![]()
Ken je dat, dat je alles overal van verdenkt behalve die paar onderdelen?
In mijn geval was dat dus de regelaar...
Ik heb dat ding in totaal 2 keer ingesteld
1 keer toen hij nieuw was
1 keer toen hij op de een of andere manier had besloten om te gaan remmen als ik gas minderde
Geen idee hoe hij toen van programmering is veranderd, maar toen is het wel gebeurd...
Laat ik nu net uit wanhoop even de piepjes afluisteren (dat is net zoalscde handleiding, wie kijkt daarin als het niet perse nodig is), en er achter komen dat de regelaar nogmaals heeft besloten zijn eigen programmering aan te passen...
Hij had zichzelf dus in governor gezet
Er waren 3 van de 5 instellingen anders dan ik er ooit heb in gezet...
Dus, alles weer goed gezet en even een klein testvluchtje gedaan
Staart staat als een snaar, terwijl hij vanmiddag bij eenzelfde vluchtje nog rommelde
Conclusie: trek niet als een lompe boer alles uit elkaar (zoals ik) kijk eerst de onderdelen na die je eigenlijk niet verdenkt
Wel een bijkomend voordeel, alles werkt weer zoals het hoort
Bijkomend nadeel: mijn wederhelft gaat nu de eerstkomende lange periode vragen of ik geen andere dingen zou moeten controleren![]()
Ik weet niet wat die regelsnelheden inhouden...
De handleiding geeft nl maar van 4 dingen aan wat er geregeld wordt, en bij het afluisteren kom je er achter dat er 5 piepjes zijn...
Nu staat er wel ergens dat die vijfde de response beinvloed, maar geen idee wat sneller en langzamer is.
Hij stond op 1, nu op 2 gezet.
Maar jij vliegt je heli's toch met een relatief laag toerental?
Ik vlieg 80 a 90 %, dus redelijk normaal/ hoog toerental
En alleen tijdens hoover ging hij klieren, tijdens de vlucht had hij nergens last van
Zou daar het verschil niet in zitten?
En ik blijf het raar vinden dat een regelaar zich zomaar reset...
Misschien een puntje om toe te voegen aan de pre flight check
@brutus:
optoeren doe ik altijd in normal, en ik zorg altijd dat de pitch 0 is tijdens optoeren. Mechanisch vind ik het niet prettig als hij de volle negatieve laag krijgt.. slecht voor de machinerie
In normal gaat de curve naar 60 rond midstick, vanaf daar omhoog naar 100. pitch staat altijd 0 midstick.
Is hij opgetoerd, ga ik eigenlijk altijd meteen naar idle 1 of 2, waar een pitch van -12 tot +12 is ingesteld
idle 1 staat op 80% ong, idle 2 is 90% ongeveer.
Ik voorzie in dat deel van mijn bezigheden geen problemen met de regelaar iig
Pitch is niet teveel, motor zakt nl niet ver in, en de staart houd het.
Misschien heeft het nog iets te maken met een stroompiek oid bij het aansluiten/loshalen?