Havensleper ARION van ISKES 1:35

Hallo,

ten eerste wil ik Rob de Haan heel erg bedanken voor het geusevlagje van Iskes , bedankt Rob
full

ook zit het voordek nu echt vast, en het weekend waarschijlijk het achterdek ook
full

full

en de reling van de stuurhut is zwart geverft

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor het compliment:D

nee, heb niet weer aan de schottles gezeten , heb het tandwiel er op gelijmt en de schottle weer inelkaar geschroeft:rolleyes:

jan

stuurhut?? nee dat is je accomondatie stuurhut is die glazen kas boven op ;-) maare ziet er mooi uit!!!

miss wel leuk om een blauw lampje boven de deur aan bb en sb te plaatsen in het echt zit daar een blauwe TL lamp

grtz gerwin

Hee, Auke:D

ziet er mooi uit , hoe je met de Arion hebt omgespeeld!
filmpjes zullen vanzelf wel ergens opduiken , lijkt me leuk om eens te bekijken:yes:

Jan

Leuke film,

Ik zag dat de Krimpen ook weer up and running was, moet eigenlijk eens een afspraak maken om geluids opname te maken van de Smitman :rolleyes: om zo de Kinderdijk weer nieuw leven in te blazen.

Gr Martin :D

Ik heb geprobeerd om rond 28:05 de eerder aangehaald klepjes over de patrijspoorten te ontdekken, omdat je dan een goed zicht op de voorkant van de opbouw hebt, maar ik kan ze niet ontdekken, volgens mij zie ik alleen glas?

Rond de 30:10 komt ze nog wat dichter in beeld, zie daar nog steeds niet die klepjes...

Edit - Screenshot:

arion1.jpg

Laatst bewerkt:
bedankt voor het prachtige filmpje Herm, een van de eerste keer dat ik de Arion echt live zie varen:D

en inderdaad indoorvlieger , er zitten hier geen luiken voor de patrijspoorten, ze hebben er wel op gezeten , kijk deze foto maar eens;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ze zijn er dus blijkbaar later weer afgehaald dan? Dan wordt het wel opletten, mocht je de video ook als referentie-materiaal gaan gebruiken, dat er geen andere dingen op staan die niet of anders zaten op de versie zoals jij hem nu bouwt, als je tenminste de Arion wil maken zoals hij op een bepaald moment in tijd was.

ik laat de luiken er nu wel op zitten , ze hebben er wel op gezeten , en wat extra detail kan nooit geen kwaad toch;)

ik heb je foto opgeslagen , bij de andere Arion foto,s Indoorvlieger
is een mooie duidelijke foto:D

Jan

Een paar pagina's terug:

heey jan! sorry dat ik zo laar reageer maar was de hele week op vakantie.
die luikjes voor de patrijspoort is eigenlijk gemaakt dat het glas niet versplinterd op zee door een grote golf. maar ze staan altijd dicht omdat achter die patrijspoorten de kapiteinshut zit en ze werken ook vaak snachts. en dan moet je overdag slapen en dat is niet zo fijn als er dan een zonnetje naar binnen schijnt. en als je ze open doet vergeet je ze ook weer om dicht te doen en moet je uit je bed door de halve boot heen naar buiten en dan die poortjes dicht doen XD

dus daarom zitten ze altijd dicht ;-)
maar hij ziet er al erg mooi uit!!!

mvg

gerwin

Als ik moest kiezen tussen historisch correct en wat ik zelf het mooist vind, koos ik ook voor het laatste. En die klepjes ogen wel mooi, dat zeker.

Fijn dat je wat met dit screenshot kan. Zijn er nog aanzichten waarvan je een extra plaatje kan gebruiken? Dan probeer ik nog wat screenshots te maken.

Back