hallo , bij deze een bouwverslag van de Arion , het is een bouwpakket van HEGI , en orgineel heet de boot Karl. maar ik bouw hem om tot een nederlandse havensleper Arion van de rederij Iskes.
de echte is 28,75 meter lang bij 9,10 meter breed
en hij heeft een diepgang van 4,75M
en het model word 81 cm lang bij 27,5 cm breed
en schaal 1:35,5.
voor verdere informatie staat er onder het subforum :Werkschepen het een en ander.
hier de eerste bouwplaatjes , hoe hij er nu bij ligt.
de ankerlier
de sleepwinch
en met z,n bijden , het voordeel van een bouwpakket is natuurlijk dat je bijna alles bij de hand hebt , net Lego!
owja , nog een tipje, ik sneed eerst altijd de vacuumgezogen onderdelen , maar dat werd nooit mooi recht , dus heb ik het eens met verschillende gereedschappen gebruikt , en een ijzerzaagje werkt perfect!
en de ankerkluizen zitten erin
en even een drijf test gedaan
en het voordek zit er ook al vast in(staat nog te drogen)
omdat de romp na al die jaren naar binnen is getrokken paste het dek niet meer , en als ik hem zo er op zou plakken zou het dek bol gaan staan , dus heb ik het dek voorzien van verstevingingen.
en voor ik het dek ging plaatsen , eerst de patrijspoorten even uitboren, ik zou ze eerst uitboren en daarna bijvijlen , maar toen zij mijn vader dat hij daar een speciale boor voor had , en dat ging perfect
en na het boren paste het patrijspoortje precies
en dit is nog het moeilijkste,de motoren plaatsen, schottles en dergelijke8-O
maar daar hou ik me het weekend mee bezig
Jan
de echte is 28,75 meter lang bij 9,10 meter breed
en hij heeft een diepgang van 4,75M
en het model word 81 cm lang bij 27,5 cm breed
en schaal 1:35,5.
voor verdere informatie staat er onder het subforum :Werkschepen het een en ander.
hier de eerste bouwplaatjes , hoe hij er nu bij ligt.
de ankerlier

de sleepwinch

en met z,n bijden , het voordeel van een bouwpakket is natuurlijk dat je bijna alles bij de hand hebt , net Lego!

owja , nog een tipje, ik sneed eerst altijd de vacuumgezogen onderdelen , maar dat werd nooit mooi recht , dus heb ik het eens met verschillende gereedschappen gebruikt , en een ijzerzaagje werkt perfect!
en de ankerkluizen zitten erin

en even een drijf test gedaan

en het voordek zit er ook al vast in(staat nog te drogen)

omdat de romp na al die jaren naar binnen is getrokken paste het dek niet meer , en als ik hem zo er op zou plakken zou het dek bol gaan staan , dus heb ik het dek voorzien van verstevingingen.

en voor ik het dek ging plaatsen , eerst de patrijspoorten even uitboren, ik zou ze eerst uitboren en daarna bijvijlen , maar toen zij mijn vader dat hij daar een speciale boor voor had , en dat ging perfect

en na het boren paste het patrijspoortje precies

en dit is nog het moeilijkste,de motoren plaatsen, schottles en dergelijke8-O

maar daar hou ik me het weekend mee bezig

Jan