Hawk F5B met neumotor

Niemand weet welke versie Ramon heeft, ik wel.... hij heeft de laatste versie.

Dat is mooi, maar hoe moet ik dat weten en geld dat ook voor de volgende Hawk eigenaar die dit leest?

Raketenwurmen braken ook als rietjes... en wie zegt dat de huidige RW wel goed is?

Alles kan stuk, geef mij een Avionik en ik krijg hem ook stuk als ik wil...
De dingen zijn ook niet gebouwd om vanaf stipje aan te duiken en dan vol up te trekken.

GJ

Helemaal mee eens.

De Hawks die de laatste maanden tot een jaar uitgeleverd zijn zijn OK.

Dus alle Hawks die in Nederland vliegen (de geel/blauwe) zijn OK.
Een exemplarische productiefout is natuurlijk altijd mogelijk

GJ

Welnee, de Hawk is oersterk.
Volgens mij heeft Ronald er met veel meer vermogen mee gevlogen, Kontronik F5B motor.
Maar het zijn natuurlijk geen pylonkistjes waar je 80G mee kan trekken.

GJ

precies volgens mij als je niet enorm zit te roppen aan je up gaat het heel lang goed.
ben zeer tevreden hoe hij nu vliegt.
maar wel leuk de discussie over de sterkte van vleugels/romp.

Gr.Ramon

Welnee, de Hawk is oersterk.
Volgens mij heeft Ronald er met veel meer vermogen mee gevlogen, Kontronik F5B motor.
Maar het zijn natuurlijk geen pylonkistjes waar je 80G mee kan trekken.

GJ

Laatste generatie vleugels is stuk sterker dan die in het begin die je op rcgroups terug vind.
Mijn vleugel buigt wel maarjah is ook wel wel nodig met die haakse bochten :D

Van het weekend maar weer wat testen hoop ik :D

Hoeveel weegt jouw hawk Ramon?

Laatst bewerkt:
Mijn oude Hawk-bastaard met de eerste (te zware) versie van de 50euro budget drive (KB Xl motor) woog tegen de 1800 gram, ook daarmee had de velugel geen probleem bij 2kw.

Groet,
Gerben

1.8kilo = 252km/h in een vertikale duik.
Oiit geprobeerd met een licht gemotoriseerde Hawk, ruim 200gr lood erin geballasteerd tot 1.8kilo en vertikaal aanduiken. Ik ben dan meestal nog iets voorzichtig, GJ trok vol up om te kijken of hij het hield, ja dus.

Groet,
Gerben

1.8kilo = 252km/h in een vertikale duik.
Oiit geprobeerd met een licht gemotoriseerde Hawk, ruim 200gr lood erin geballasteerd tot 1.8kilo en vertikaal aanduiken. Ik ben dan meestal nog iets voorzichtig, GJ trok vol up om te kijken of hij het hield, ja dus.

Groet,
Gerben

geniaal dat een lowbudget model dat allemaal kan hebben.

Gr.Ramon

Op de motor kan hij harder dan uit een duik. De zwaartekracht levert ongeveer 1.7 a 1.8kw, de motor meer.....

:):):) :P

Gerben

Back