Hawk F5B setup (beginner)

Wat raden jullie aan als setup (motor, regelaar, servo's, lipo's, enz) voor mijn eerste Hawk F5B hotliner? Ik heb geen ervaring met hotliners dus ik wil 'rustig' beginnen, en er pas later een echt snelheidsmonster van maken (bij voorkeur zonder alles te vervangen).

19 mei is er een wedstrijd bij je in de buurt in Vught, daar vliegen waarschijnlijk ook wel wat Hawkjes mee. Dus mocht je tijd hebben je bent welkom. Meer info op www.f5b.nl

Voor de motor daar komt straks Gerben vast wel voor langs, die weet dat uit z'n hoofd.

Laatst bewerkt:
Of kom dit weekend even kletsen bij de MVC Swentibold, dan ben ik er normaal gesproken ook met de Hawk-cloon Budget en misschien de raketenwurm. Anders ben ik de week erop ook in Vught

Hallo Flyhigh,

je hoeft niet bang te zijn voor vermogen, vermogen kan een model redden.
Vooral bij de start is wat extra power lekker.

Het is een beetje wat je wilt en hoeveel geld je er voor over hebt.
Je kan met een budget drive aan de gang, HongKong motor met oude Robbe Planeta gear.
Voor 60-70 euro zou je een motor met gear moeten kunnen kopen, hoewel het wel zoeken is naar de Planeta's.
Daar hang je een Himodel GX200 of Himodel ICE 150 regelaar aan voor zo'n 55 euro en je hebt een leuke setup.
Je kan daar veilig zo'n 1500 watt uithalen (in F5B stijl).
Wil je meteen iets voor de toekomst kopen dan zou je moeten gaan kijken naar bijvoorbeeld Kontronik Kira 600-38 6.7:1
De motor met vertraging kost ongeveer 190 euro.
Daar kan je ook de GX200 of ICE 150 aanknopen.
Je kan dan met 1500 watt beginnen (propellorkeuze) maar als je eenmaal vertrouwen hebt dan levert dat setje makkelijk 2700 watt of meer (ook weer in F5B stijl, dus 2 a 3 seconden de motor aan en een rustpauze van 15-20 seconden).

Voor beide motoren komt daar nog een prop met spinner bij, RFM spinner en prop kosten zo'n 60 euro.
6mm goudcontacten van LMT (geen imitatie kopen! ) zijn ongeveer 3 euro per paar.