Hawker Fury Mk 1

Gezocht voor winter 2011 - 2012
Mijn hart ligt wel bij de dubbel dekkers van de winter nog "even" de Albatros afbouwen, en dan door met het volgende project ( moet het allen nog bij me wederhelft mededelen ;-)

Mijn oog is gevallen op de Hawker Fury een mooie vintage lijkt mij zo, van scrap afbouwen zie ik niet zo zitten dus weet iemand een bouwdoos of tekening van bijvoorbeeld schaal 1/4 ?
Afijn het is nog ver weg, maar wel een lekkere doom alvast.

Fury_Mk1_43sqn_1.png

Dit zou dan ongeveer het eind resultaat worden.
Concours'%20Evening%20(10).JPG

Alexander,
mooie kist om te bouwen en te vliegen!
Leuke anekdote is dat deze kist de basis is geweest voor het ontwerp van de Hawker Hurricane!!!

Mvgr Hans

Zeker een mooie kist, lijkt me een mooi project..

Ik help je duimen, dat je wederhelft accoord gaat, ;)

.

Zeker een mooi project :D

Wel weer lastig met dat smalle neusje om een motor in te bouwen. Stond laatst in de Flying Scale Models een artikel over in. Zal het eens opzoeken en scannen voor je als je interesse hebt.

HIER een tekening in bijna 1/4 schaal (1/4,5)

Zeker een mooi project :D

Wel weer lastig met dat smalle neusje om een motor in te bouwen. Stond laatst in de Flying Scale Models een artikel over in. Zal het eens opzoeken en scannen voor je als je interesse hebt.

HIER een tekening in bijna 1/4 schaal (1/4,5)

Neusje met de ingebouwde motor word inderdaad een probleem, was me ook opgevallen.
Voor het artikel heb ik altijd interesse, er staat in de special van RCM&E vorige maand een stukje van de bouw van een originele.
Haast heb ik niet, alle tijd nog tot oktober 2011. Daarbij komt dat de voor pret, het onderzoeken naar de haalbaarheid altijd leuk is.

Ik weet hier wel een iedeaale motor voor
Geen DLE maar een watergekoeld blokje
Bij dit model erg makelijk in te bouwen omdat de koeler precies daar zit waar i zitten moet
40cc maar door de waterkoeling meer kopol dan een 45 zenoah
Er is ook een 50 upgrade voor
Het blok kost 150 euro en de ombouw naar 50 cc is 80 euro
Maar 40 cc is ruim voldoende voor dit model
Er moet wel een vertraging op gebouwd worden
En je hebd een radiator nodig die in je koeler past
Mocht je dit een leuk ecsperiment vinden dan wil ik daarbij wel helpen
Ik ben zelf van zo een blokje een 2 cilinder lijn aan het maken voor mijn spitfire
Het is een minibike race blok
en we hebben er 1 op test op een miniqwad gebouwd
Wat me opvald is dat het altijd 1 rukje lopen is en dat i behoorlijk wat vermogen heeft
Het blok loopt nu al een paar maanden onder barre omstandigheden

Jeroen,
volgens mij ben je weer met een verkoop praatje bezig(handelaar in dit soort motortjes?
Daar heb je een speciaal vakje voor in dit forum:SPONSOR CORNER).

Mvgr hans

Laatst bewerkt:
Dit is ook een manier om van die ranke neus af te komen, bouw gewoon de Persian export versie met een mooie radial erop ;)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is ook een manier om van die ranke neus af te komen, bouw gewoon de Persian export versie met een mooie radial erop ;)

full

Zo zie je maar weer Teus is een creatieve jongen, alleen met neusje is wel wat mooier.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit er zelf aan te denken om naast de spitfire een fokker D17 te gaan bouwen
Dit om dus te gaan testen met vertragingen ENZ op de watergekoelde motoren
Dit toestel heeft een aantal kenmerken die erg overeen komen met de haweker fury

Ik vindt het een nette kist voor een mooi prijsje van wat ik gezien heb.

Met de nodige docu info en een beetje meer inspanning zou daar een uitstekende schaalkist van gemaakt kunnen worden mits ie wel goed op schaal is gemaakt en er niet te veel met de maatvoeringen gesjoemeld is!!

Mvgr Hans

Back