Hawker hurricane 1/4 vergrootte brain taylor plans

Hoi,

Naar aanleiding van mijn bezoekjes bij Bob en de uitvergrootte tekeningen die ik van hem heb gekregen heb ik dit jaar besloten deze kist ook te gaan bouwen. Bob was al een tijdje geleden begonnen en het zou natuurlijk super zijn ls er straks twee van deze kisten op het veld in odoorn staan.

De uitdaging is met name dat echt alles gemaakt moet worden. Er zijn geen onderdelen te koop voor deze grootte. Met name het landingsgestel zal een behoorlijke klus gaan worden.

Ben al een paar weken/ maanden bezig en zal binnenkort wat foto' plaatsen.

Geweldig project. Dit ga ik volgen:) Ik heb diverse boeken over de Hurricane als PDF , als je intresse hebt stuur me maar een pb'tje.

Mvg,

Bart

de hurricane is een fijn toestel om mee te vliegen
ik heb zelf gevlogen met de 1/4,5 schaal hurricane van Yke rusticus
op odoorn
helaas is het toestel tijdens een inbraak zeer ernstig beschadicht

en zijn van Yke ook tekeningen voor een 1/4 hurigane
en ik heb de tekening voor het landingsgestel in 1/4

mallen voor de kappen word aan gewerkt

de hurricane is een fijn toestel om mee te vliegen
ik heb zelf gevlogen met de 1/4,5 schaal hurricane van Yke rusticus
op odoorn
helaas is het toestel tijdens een inbraak zeer ernstig beschadicht

en zijn van Yke ook tekeningen voor een 1/4 hurigane
en ik heb de tekening voor het landingsgestel in 1/4

mallen voor de kappen word aan gewerkt

Hoi jeroen, landingsgestel 1:4 of 1:4,5?

1:4 heb ik misschien wel belang bij. Andere optie is die van de 1;4,5 van mick reeves, misschien met een aanpassing.

Wat moet daar globaal voor motor op? :confused:

(Span = 3.05 m . . .)

Then, with tail trimmer set, throttle and mixture lever fully forward... and puffs of grey exhaust smoke soon clearing at maximum r.p.m. came the surprise! There was no sudden surge of acceleration, but with a thunderous roar from the exhausts just ahead on either side of the windscreen, only a steady increase in speed... In retrospect that first Hurricane sortie was a moment of elation, but also of relief. Apart from the new scale of speeds that the pilot had to adapt to, the Hurricane had all the qualities of its stable, secure biplane predecessor the Hart, but enhanced by livelier controls, greater precision and all this performance.

Roland Beamont, a trainee pilot, describing his first flight in a Hurricane.

jan.

.
Heerlijk, weer zo`n grote warbird! Heb je al een type en kleurenschema voor je Hurricane gekozen?

Vind persoonlijk de Hawker Hurricane Mk IID erg mooi, geeft `m net wat meer neus dan de andere versies. Misschien is er dan ook iets meer ruimte om de motor onder de kap te houden?
Of de Mk I van Stanford Tuck,.. er zijn zoveel mooie versies, ben benieuwd!

Veel plezier met de bouw

Groeten, Ramses

alle schaalmaten al wil je 1/2 ik kan het maken
maar hoe ver wil je gaan
ga je standaart junits gebruiken waar de poten in moeten of wil je echt schaal

Hoi jeroen, landingsgestel 1:4 of 1:4,5?

1:4 heb ik misschien wel belang bij. Andere optie is die van de 1;4,5 van mick reeves, misschien met een aanpassing.

.
"We" hebben trouwens ook met de Hurricane gevlogen:

Hurricanes in the Netherlands East Indies
HIER meer info over de Nederlanse Hurricanes

Hawker-Hurricane-IIB-ML-KNIL-3Hoek.jpg

p1.jpg

p2.jpg

Groeten, Ramses

Warom gebruik je trouwens niet gewoon de tekeningpaketten van yke rusticus van de 1/4 hurricane
de corecte span 1/4 is 3045 mm
ik heb daar een detaipaket bij waar je bang van word
de hurricane leent sig geweldig voor werkende zidepipes
heb ik op de mijne ook gehad

@ramses ik denk dat het de mkI wordt (al l r4118)
@jeroen de bouw is al begonnen en redelijk ver gevorderd. Ik ga dus niet meer overstappen op een andere tekening zoals je zult begrijpen.
V.w.b. de units deze mogen best redelijk standaard zijn. Zoals bijvoorbeeld die van MR en zn 1:4,5 hurricane, Ik maak dan zelf die schoortjes er wel aan.

@ramses ik denk dat het de mkI wordt (al l r4118)
@jeroen de bouw is al begonnen en redelijk ver gevorderd. Ik ga dus niet meer overstappen op een andere tekening zoals je zult begrijpen.
V.w.b. de units deze mogen best redelijk standaard zijn. Zoals bijvoorbeeld die van MR en zn 1:4,5 hurricane, Ik maak dan zelf die schoortjes er wel aan.

Als jij ze maakt wat gaan ze dan kosten. Je zult dan waarschijnlijk twee setjes moeten maken. 1 voor bob en 1 voor mij.

ik maak normaal alleen de poten
en dan voor een standard junit zoals bv hw of robart

inderdaat je bouwd rap

Motorkap ook bijna ruwbouw klaar. Ik zal komende week even de nieuwe fotos uploaden. Ik had nog een spinner van dave brown liggen. Hier heb ik de moterkap iets voor moeten aanpassen. De spinner was iets kleiner dan de uitvergrootte tekening. Niet veel en niet met het blote oog te zien. (hoop ik)

Back