Hawker hurricane 1/4 vergrootte brain taylor plans

Oh ja motor bij 3w is besteld. Het is een 3w 80 xi. Dezelfde als bob heeft. We gaan bij sierra twee prop extensies van 2" bestellen anders steekt de cilinderkop uit de motorkap.

Retracts experiment: elektrische units bij hobbyking besteld. 8mm pin en zou tot 20kg geen problemen op moeten leveren. Mooi langzaam 6 a 7 seconden.

8 mm pin
ik zie 10 mm pinnen krom buigen bij grote modellen
14mm is haast minimaal mits het om de pin gaat waar de poot in het blok gezet word

dat bedoel ik 8mm is daar echt veel te dun

hoe dik is het blok van het meganiek
meestal kan het montagegat wel wat vergroot worden

@Je gaat weer lekker hard Ronald.
@Jeroen die pinnen moeten ook buigen, of wil je na een harde landing een nieuwe vleugel gaan maken.

Die grote units van HK gaan prima hoor alleen even controleren of alles recht voor z'n werk gemonteerd zit, ook maar max 5 volt gebruiken want je hoort vaak dat ze op HV (7.2volt) doorfikken.

Zo'n prop exterder fix je toch even zelf, maak je hem precies op de goede lengtemaat, kun hem tevens uit staal draaien want ook een Hurri heeft best wel veel in z'n neusje nodig aan gewicht.

Bouw ze.

@Je gaat weer lekker hard Ronald.
@Jeroen die pinnen moeten ook buigen, of wil je na een harde landing een nieuwe vleugel gaan maken.

Die grote units van HK gaan prima hoor alleen even controleren of alles recht voor z'n werk gemonteerd zit, ook maar max 5 volt gebruiken want je hoort vaak dat ze op HV (7.2volt) doorfikken.

Zo'n prop exterder fix je toch even zelf, maak je hem precies op de goede lengtemaat, kun hem tevens uit staal draaien want ook een Hurri heeft best wel veel in z'n neusje nodig aan gewicht.

Bouw ze.

Hoi Ger,

Ja is een optie maar staal doe ik niet want door de grotere massatraagheid die dan onstaat pakt de motor minder snappie op. :)

Hoi Ger,
Ja is een optie maar staal doe ik niet want door de grotere massatraagheid die dan onstaat pakt de motor minder snappie op. :)
Een kleine concessie maar wel meer schaal toch :wink: en je motor bonkt minder want zo'n 80 cc stampt best wel.
Ik zou het tenminste wel doen en zeker om extra gewicht functie te geven.
Is de King 2 pitter geen optie?
Ger.

Foto's
phoca_thumb_l_20131021%20048.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20049.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20052.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20053.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20054.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20061.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20062.jpg

phoca_thumb_l_20131021%20072.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20011.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20064.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20065.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20066.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20067.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20103.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20104.jpg

phoca_thumb_l_20131106%20111.jpg

Een kleine concessie maar wel meer schaal toch :wink: en je motor bonkt minder want zo'n 80 cc stampt best wel.
Ik zou het tenminste wel doen en zeker om extra gewicht functie te geven.
Is de King 2 pitter geen optie?
Ger.

Nee doe ik niet. Je motor kan hierdoor sneller afslaan bij plotseling gas geven.

Die king 140 is erg mooi, maar ik heb geen idee wat dat kost. Vast erg duur net zoals de 3w reihenmotor.

Ik bedoel eigenlijk de 100 twin, kost toch nog 1600 euries, maar de King motoren zijn oersterk weet ik inmiddels, en lopen erg mooi.
Vlieg regelmatig met een Ziroli P51 waar een 100cc King twin opstaat van een vliegvriend, kist weegt 22 kilo maar daar heeft de motor geen boodschap aan en alles zit onder de motorkap verborgen.
Is een lijn motor van BB een optie, Rob de W is met een P51 bezig waar een BB op gaat.
Is wel methanol en daar wil jij niet meer aan :wink:

Ik bedoel eigenlijk de 100 twin, kost toch nog 1600 euries, maar de King motoren zijn oersterk weet ik inmiddels, en lopen erg mooi.
Vlieg regelmatig met een Ziroli P51 waar een 100cc King twin opstaat van een vliegvriend, kist weegt 22 kilo maar daar heeft de motor geen boodschap aan en alles zit onder de motorkap verborgen.
Is een lijn motor van BB een optie, Rob de W is met een P51 bezig waar een BB op gaat.
Is wel methanol en daar wil jij niet meer aan :wink:

gaat niet passen. Dat neusje is zo smal voorin.

gaat niet passen. Dat neusje is zo smal voorin.
Electro? :mrgreen:

Je zegt dat de motor sneller afslaat met een zwaardere vliegwielmassa bij snelle gas opname? m'n gevoel zegt juist andersom meer massa is meer energie wat ook moeilijker stopt toch?

Electro? :mrgreen:

Je zegt dat de motor sneller afslaat met een zwaardere vliegwielmassa bij snelle gas opname? m'n gevoel zegt juist andersom meer massa is meer energie wat ook moeilijker stopt toch?

Elektro heb ik wel overwogen maar bij zon mooie warbird hoor gewoon een beetje geluid toch?

Doordat je motor erg traag gaat reageren op het gas loop je het risico dat je, wanneer je erg laag in de toeren zit, bij vol gas de motor laat stikken. Afslaan of inhouden is het gevolg.

Dit is ook de reden dat een motor vaak veel makkelijker is af te stellen met een houten prop. Althans is mijn ervaring.

ze bedoelen een twin in line
dus een 2 cylinder lijnmotor
die past zeker in de neus van de hurigane in deze schaal
het exstra gewicht kan ook geen kwaad
ben je erg handig kan je ook veel goedkoper aan een 2 cylinder lijn komen
ik ben bezich me zo een blok
watergekoeld
meer kopol minder geluid en geen gat in de neus voor de koeling

.
Wordt een mooie Hurricane Ronald!

Nog een plaatje van de R411B:

hurricane-mk1-up-w-raf-na-13.jpg

Groeten, Ramses

Ik had op mijn spitfire met een 60 ccm king een zelfgemaakte spinner van 125 mm rond.
De schijf was gemaakt van 10 mm Alu . de spinner zelf van 5 mm dik epoxy.
Dus ook niet al te licht.
Nooit problemen gehad met opnemen.
Je hoeft ook niet zo snel gas te geven als een kunstvluchtkist.

de hurrican is een goede keuze en wordt een mooi project.
Succes verder.

Ton

Back