Hawker Tempest V 1500mm

Ron ik weet dat er foto's ontbreken weet niet hoe het komt.
Weet ook niet welke waar terug geplaatst moeten worden.

Ja en dat van de bedrading is mij wel bekend.
Vlieg al een aantal jaren elektrisch.
Zitten de standaard geleverde draden aan.
Heb daar al meer mee rond gevlogen zowel met heli als vliegtuig.
 
Mooi.

Inmiddels zijn al je foto’s van de foto emmer verdwenen.
Pas op met het maiden filmpje hé?

Aangezien ik denk dat you tube(jouwn buis)ook binnen 5 jaar ook nog ééns een betaal platform gaat worden.

Groet:Robin
 
Hallo,
Ontdekte dit draadje zopas, maar kan helaas geen foto's zien.
Misschien wat tips voor de maidenflight.
Heb zelf een Tempest V van Brian Taylor, met ongeveer dezelfde afmetingen.
Het is bij deze kist bijzonder belangrijk dat je zwaartepunt goed zit,
Mijn Tempest heeft 800 gram lood onderin de luchthapper.
De motor die erin zit is een WEBRA Champion, 10cc speed motor.
Neem de lengte voor de aanloop, en pas op met "weg scheuren".
zie dit nogal eens met een zwaar "overpowerd" elektro model).
Hou voldoende rekening met het naar links uitwijken tijdens de aanloop.
Ikzelf vlieg er allang niet meer mee, maar ik begon mijn aanloop altijd 45 graden naar
rechts van de windrichting zodat het toestel los kwam recht tegen de wind in,
je hoeft dan minder te compenseren met je rudder.
Mijn Tempest weegt ongeveer 5 Kilo, maar hij vliegt verrassend goed.
Peppie
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ontdekte dit draadje zopas, maar kan helaas geen foto's zien.
Misschien wat tips voor de maidenflight.
Heb zelf een Tempest V van Brian Taylor, met ongeveer dezelfde afmetingen.
Het is bij deze kist bijzonder belangrijk dat je zwaartepunt goed zit,
Mijn Tempest heeft 800 gram lood onderin de luchthapper.
De motor die erin zit is een WEBRA Champion, 10cc speed motor.
Neem de lengte voor de aanloop, en pas op met "weg scheuren".
zie dit nogal eens met een zwaar "overpowerd" elektro model).
Hou voldoende rekening met het naar links uitwijken tijdens de aanloop.
Ikzelf vlieg er allang niet meer mee, maar ik begon mijn aanloop altijd 45 graden naar
rechts van de windrichting zodat het toestel los kwam recht tegen de wind in,
je hoeft dan minder te compenseren met je rudder.
Mijn Tempest weegt ongeveer 5 Kilo, maar hij vliegt verrassend goed.
Peppie

He Peppie.
Bij mijn Tempest moest er ook veel lood in..
Die van mij weegt rond de 4 kilo.
moet op 6S 5000 MaH gaan vliegen.
Bedankt voor de verdere tips
gr
Ronald
 
Goedemorgen , heb een mooie Hawker Tempest V 1500mm gekocht die al gebouwd was maar nog niet mee gevlogen , nu kan ik echter geen roeruitslagen vinden en geen CG waardes vinden, zijn die bekend misschien
alvast bedankt .

Mvg Andre
 
Goedemorgen , heb een mooie Hawker Tempest V 1500mm gekocht die al gebouwd was maar nog niet mee gevlogen , nu kan ik echter geen roeruitslagen vinden en geen CG waardes vinden, zijn die bekend misschien
alvast bedankt .

Mvg Andre
Andre ik heb de Tempest niet meer deze verkocht maar zou niet meer weten wat de uitslagen moeten zijn en de CG zou ik ook niet meer weten.
Heb je foto's van de tempest misschien is het mijn oude tempest wel en als dat zo is zit er een CG decal op de plek onder de vleugel waar de cg zou moeten zitten
 
Denk niet dat het de jouwe is want deze heeft nog niet gevlogen volgens de oude eigenaar uit Hoogeveen, er zit ook niets op wat het CG kan zijn , zal zodra ik hem in elkaar heb zitten wel een fotootje plaatsen , die accu bak is nog wel een gepruts maar goed zal wel een oplossing voor komen , om zoiets te bouwen is echt heeel veel werk , hoe vond hij hem vliegen er zit hier een 4206 d power in met 560kv prop is 14x7 .

Zojuist bericht gehad van Rob van RBC met de uitslagen en het CG , wat een supersnelle service .

mvg Andre
 
Laatst bewerkt:
Back
Top