Hb cp3 fp en cp

wat vinden jullie van deze kit (als het goed is heb ik alles nu compleet incl zender ontvanger) en is het een kwestie van bouwen en vliegen.
-de heli kit HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK450 CCPM 3D Helicopter Kit (Align T-rex Compat.) Ver. 2 $27.99
-brushless motor HobbyKing Online R/C Hobby Store : TP 450-Size 2415-07T Brushless Heli Motor 3850kv $11.99
- 2 lipo's 2200 mAh HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack $9.99
- towerpro H40A esc HobbyKing Online R/C Hobby Store : TowerPro H40A Brushless Speed Controller $9.99
- transmitter en receiver 6 Ch HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx (Mode 2) $32.95
- HK 401B Headlock gyro HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro $13.99
- 4 servo's HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec Eco Micro Servo $1.99

totale kosten $124.85 = ongeveer 99 euro

mis ik nog iets? past alles op deze kit en is het sterk genoeg daarvoor? wat kan ik beter meteen meebestellen? of is dit gewoon troep? :p

Die Towerpro zou ik niet nemen!. 1,5A Bec is een beetje mager.

Kies liever : HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mystery 40A Brushless Speed Controller (Blue Series) $23.79) (deze is ook met govenor ! en doet het goed..)
of
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller $23.10

De Motor is op zich wel prima, maar slurpt je lipo's wat snel leeg.
Voor wat langere vliegtijden (denk 6 a 7 minuten) zou ik deze nemen:
(en heeft vermogen genoeg!)
HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD KA450H 3200kv brushles Heli Motor $12.99

Voor de tail servo zou ik deze doen.. (of verglijkbare) mits je buget het toelaat, anders gewoon de Tg9's
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8511&Product_Name=Turnigy_DS480_Digital_Servo_1.85kg_/_.068sec_/_10.9g

Vergeet ook niet het volgende:

Pinion HobbyKing Online R/C Hobby Store : Part # F050 $2.50

Stekkers voor esc en accu.. HobbyKing Online R/C Hobby Store : EC3 plugs (10pairs/set) $5.99

Lader..(voorbeeld) HobbyKing Online R/C Hobby Store : Genuine IMAX B8 Charger/Discharger 1-8 Cells $39.99

Klittenband voor onder en om je lipo is ook wel handig...

O ja.. ik weet niet waar ze het verkopen, maar je hebt ook nog geduld en veeeeel tijd nodig :D

Succes!

@nick1979
wat is een pinion? en waarvoor heb ik dat nodig?

en dan nog een vraagje over deze zin; Voor de tail servo zou ik deze doen.. (of verglijkbare) mits je buget het toelaat, anders gewoon de Tg9's
dus 1 servo van die en de andere 3 wel TG9's ?

groeten rik

ik heb inmiddels wat aanpassingen gedaan. hier het resultaat:

- de heli HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK450 CCPM 3D Helicopter Kit (Align T-rex Compat.) Ver. 2 $27.99
- de motor HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD KA450H 3200kv brushles Heli Motor $12.99
- 2 lipo's HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack $9.99
- esc HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mystery 40A Brushless Speed Controller (Blue Series) $23.79
- 6 ch transmitter en receiver HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx (Mode 2) $32.95
- digital headlock gyro HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro $13.99
- plugjes geen idee waarvoor hoop dat iemand mij dat kan vertellen HobbyKing Online R/C Hobby Store : EC3 plugs (10pairs/set) $5.99
- servo's HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy TG9e 9g / 1.5kg / 0.10sec Eco Micro Servo $1.99
- er werd gezegd op het forum dat bovenstaande servo voor de staart te kort was en dat ik daarvoor deze nodig heb klopt dit? HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy DS480 Digital Servo 1.85kg / .068sec / 10.9g $25.90
- nog een ding waarvan ik de toepassing nog niet snap http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=85747
- klittenband voor de lipo HobbyKing Online R/C Hobby Store : Polyester Velcro Peel-n-stick adhesive side V-STRONG (1mtr) $1.99
- reserve set mainblades HobbyKing Online R/C Hobby Store : 325mm Fibreglass Main Blade (1pair) $5.21

is dit een complete set of mis ik nog dingen? ik heb nog helemaal niets!!
en past alles in elkaar of hoe zou ik daar achter kunnen komen??

groeten Rik

@nick1979
wat is een pinion? en waarvoor heb ik dat nodig?

en dan nog een vraagje over deze zin; Voor de tail servo zou ik deze doen.. (of verglijkbare) mits je buget het toelaat, anders gewoon de Tg9's
dus 1 servo van die en de andere 3 wel TG9's ?

groeten rik

Een pinion is het tandwieltje op je motor. Die wordt er namelijk niet bijgeleverd en wordt vaak vergeten.

Betreft de servo op de staart adviseer ik je een snellere (digitale) servo dan de TG9e servo's die jij opgaf. Hij kan wel vliegen met een goedkope servo hoor!, maar de heli vliegt een stuk beter met een kwaliteits servo op de staart... Maarja dat kost wel weer iets meer dus de keuze is aan jou.

Bij RC4me is hij helaas ook uitverkocht.
Uiteraard in het buitenland is hij er vast nog. Maar dat is mij iets teveel verzendkosten (en misschien zelfs invoerrechten).

Ik ben aan het overwegen om deze te gaan verkopen en een Honey Bee FP2 te gaan kopen. Dit is net iets teveel van het goede voor een beginner. Mocht iemand nog weten waar de FP2 te koop is, laat het me weten.

Hey Rik,

Je wordt aan alle kanten geholpen, goed om te zien!
Denk dat je een mooi setje bij elkaar hebt om te bestellen!!
Ben benieuwd!

Grtz
Nick

Back