HB Cyclone D4

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
F

Friso

Guest
Eindelijk heb ik mijn HB D4 binnen, en dan komt er natuurlijk een bouwverslag!
Ik heb eerst rustig de manuel doorgelezen, en dat zag er goed uit. Ik ga eerst maar is beginnen met het chassis te lijmen.
De Setup:
-Ko Propo Hara Twister 2.0
-Team Orion V2 Hara edition
-IB 3800/GP3700 cellen
-Servo moet ik nog over na denken.

Hier een foto van hoe veel er uit het piep kleine doosje kwam vallen, waar alles goed in gepropt zat.

Later Meer!!

Ziet er inderdaad heel leuk uit. Voor de servo: is een Futaba S9550 niets? Ik ben er zeer tevreden van, weegt een stuk minder en je hebt meer ruimte voor de elektronica.

Ben immidels begonnen met de bouw, hier wat foto's

Chassis met bulkheads en motormount

Slipper

Diff, voor en achter percies hetzelfde. Alleen met het aandrijen van een van de diffscrews, ging die kapot :? zoals alle diffscrews van hotbodies zeer slecht zijn!

Front en rear driveshafts

Dat is het tot zo ver, straks meer!

Welk schroefje?

In de bouwbeschrijving staat waar je threadlock op moet doen, en dat is precies waar ik threadlock op doe.

Friso zei:
Diff, voor en achter percies hetzelfde. Alleen met het aandrijen van een van de diffscrews, ging die kapot :? zoals alle diffscrews van hotbodies zeer slecht zijn!
Probeer deze dan is: RC Model, heb ik in m'n TRF501X ook zitten, wel duur maar het is het wellicht wel waard.

Bedankt voor de tip, heb nu een extra van me dark impact er in zitten (zal het wel niet lang volhouden, maar die van jou ziet er zeer goed uit.

daar bestel ik er wel een stuk of 5 van dan.

De bouw is al een heel eind op weg, draagarmen zitten er al op, er rest alleen nog de sway bar achter, en de shocks.

Foto's post ik later vandaag.

Oh dat schroefje, nee daar heb ik geen threadlock op gedaan, dat komt nog wel een keertje.

Microsoft powertools kan ik het mee resizen, maar niet formatten voor dit forums, dat moet met progamma's zoals imageshack, helaas.

Maar hier deel 2!

Gearbox voor en achter gemonteerd, en de shocktowers erop

Slipper gemonteerd

Gearbox achter

Servo Saver

Upper decks gemonteerd, de lowerdeck aan de achterkant is lager dan die aan de voorkant.

Driveshafts voor

Wheel hub voor, met hex adapter

Wheel Hub voor

Draagarmen voor

Gehele voorophanging (zonder dempers)

Wheel Hubs achter

Aandrijving achter

Draagarmen achter

Wheel Hubs gemonteerd op draagarmen

Prachtig die tekst!

Stabilisator achter

Shocks voor

Shocks Achter

Eind Resultaat!

Het is maar een tip; maar ik zou u zijkanten van al de carbon stukken insmeren met lijm. (als je het niet gedaan hebt)

Blijven ze wat beter heel.

voor de rest netjes.

Bnk met rijden in 2008?

En het ziet er allemaal idd heel netjes uit, zelf vind ik de asjes met hotbodies erin gegrafeerd en de zwart gesealde lagers erg fraai. IK snap alleen niet waarom de tussenassen ineens paars zijn, en de normale normale zwart :roll: En als je hem vergelijkt met de originele cyclone (ik vind het namelik wel dezelfde stijl hebben voor een vergelijkining), valt het me ook op dat deze meer paarse accenten heeft, maar dat de pivot-blocks weer zwart zijn... ...het word dus wachten op een volledig paarse editie, ik las dat Hara ook weleens hiermee aan offroad wedstrijden meegedaan heeft :D

Koen92 zei:
Friso zei:
Ik ga eerst maar is beginnen met het chassis te lijmen.

Volgens mij had hij dat al gedaan :wink: , maar blijkbaar zo netjes, dat het niet iedereen opviel :D

Ik heb het bij mijn bj ook gedaan en daar zijn de zijkanten zwart geworden en hier zijn ze nog grijs.

Maar hij zal het wel gedaan hebben dan zeker. :)

Ik heb alles gelijmd behalve de upperdeck's, die leken mij overbodig!

Ze hadden de auto idd beter een stijl kunnen geven, of helemaal zwart, of juist meer paars (zoals het motorblok enz).

Friso zei:
Eindelijk heb ik mijn HB D4 binnen, en dan komt er natuurlijk een bouwverslag!
Ik heb eerst rustig de manuel doorgelezen, en dat zag er goed uit. Ik ga eerst maar is beginnen met het chassis te lijmen.

Ik denk dat ie dat al gedaan heeft. :lol:

Ziet er netjes uit Friso nu nog netjes de elektronica inbouwen. Er is in ieder geval genoeg ruimte net als bij de BJ4.

Ik heb net ff voor het eerst gereden, het rijd TOP!

Hij reageert zeer goed, stuurt goed, en hij rijd erg stabiel. Natuurlijk een veel betere auto dan mijn Dark Impact, maar ik vind hem ook een stuk fijner rijden dan me Cyclone S.

Nu nog ff me undertray, spoiler en body laten spuiten, en dan kan ik pas echt rijden. Moet nu nog even voorzichtig doen.
Weet iemand waar ik hem kan laten spuiten, die het niet druk heeft, maar wel evaren is?

alvast bedankt!

Straks komen er foto's met alle electronica.
Helaas is mijn micro ontvanger kapot, dus moet ik het weer doen met een lomp oud groot graupner ontvanger.

Deel 3:

Kapot :cry:

Immidels al een paar keer mee gereden, loopt ontzettend hard. Vering is ook echt toppie, rijd ook erg goed door gras, iets wat vele buggy's niet echt kunnen.

Ik heb besloten om me kap niet te airbrushen, dat vond ik teveel geld (50 euro voor undertray, body en spoiler). Dus heb ik het maar zelf gedaan, zwart!

Op zich prima gelukt, met stickers ziet ie er naar mijn mening nog goed uit ook :) Ik heb de undertray gewoon blanco gelaten, aangezien carbon er leuker uitziet dan zwart.

Hier de Foto's:

Laat maar horen wat je ervan vind!

Back