HB Cyclone D4

• Topicstarter Topicstarter Friso
  • Startdatum Startdatum
Gentz, ik zit momenteel een 4x4 te overwegen en twijfel tussen de volgende wagens: HB Cyclone D4, Tamiya 501X (wel wat duur), Losi XXX4 en BJ4. Enige suggesties/vergelijkende tests? Alvast bedankt!

Ik zou voor de B44 van Associated gaan: zowat de goedkoopste van de hoop, regerend wereldkampioen, hoge kwaliteit, veel set-ups etc. voor te vinden,... bovendien heeft hij erg veel kunststof wat hem licht maakt en bovendien is het goedkoper om dan een hub e.d. te vervangen. Zo'n kunststof gaat trouwens ook niet snel stuk, zoals je bij je Losi (hopelijk) hebt kunnen merken.
Je hebt hem al voor 310 dollar (221,5 euro) + verzendingskosten.
Ik heb zelf de TRF501X en voor het rijden in zand is hij door de snaaraandrijving wat minder, op astro is het echter een raket.

Bedankt voor de feedback! Ik kan me vinden in je opmerkingen; zelf zou ik ondanks het dure prijskaartje toch misschien voor de 501X gaan... Wat heb jij, als ik vragen mag, betaald voor die van jou? Het zou voornamelijk bedoeld zijn om op kunstgras te rijden (clubverband). Ik check toch even de B44 van dichterbij - Cheers!

De TRF501X gaat super in en op een zand ondergrond en is net zo duur als de andere japanse 4WD's.

De amerikaanse zijn 4WD's zijn goedkoper.

Persoonlijk zou ik voor de HB D4 WE of de TRF501X WE gaan. Deze zijn toch wat gebruiksvriendelijker (met name de dempers) dan hun amerikaanse concurrenten.

en de TRF501 is ook zeer sterk! Heb er een maat van Potloodslijper eens mee zien rondrazen (in Kampenhout) en keer na keer keihard buiten de baan knallen ... dat ding bleef maar gaan.

Bedankt voor de feedback! Ik kan me vinden in je opmerkingen; zelf zou ik ondanks het dure prijskaartje toch misschien voor de 501X gaan... Wat heb jij, als ik vragen mag, betaald voor die van jou? Het zou voornamelijk bedoeld zijn om op kunstgras te rijden (clubverband). Ik check toch even de B44 van dichterbij - Cheers!

Ik heb hem hier in België toen gekocht voor 450 euro (Tamiya Cup-korting etc.). De TRF501X is zoals Ludo vermeldde een rijdende tank, er gaat bijna niets aan stuk. Er zijn wel enkele upgrades die je best kan kopen, maar die zijn allemaal niet prijzig. Het betreft een rod guide set voor in je dempers (3 euro), de 18T pulley conversie (15 euro) waardoor je amper nog snaren stuk zal rijden, en andere ball cups (hardere, ook goedkoop). Ik heb de mijne nu van wat upgrades voorzien en ben er zeer tevreden van, ik heb zelf ook al een paar klappers gemaakt maar nog niets kapot gereden.

@Ludo: ja Geoffroy reed toen z'n 1e wedstrijd sinds 20 jaar en dan meteen met een TRF501X met 5,5 brushless, dat kon niet goed komen:) na elke crash zag ik enkele gezichten die ervan overtuigd waren dat heel de auto stuk was, maar er stond zelfs geen schroefje krom :D

Mooie auto ik heb m ook heel klein maar fijn drift best en crosst goed:) P.s sorry late reactie :P ik moest gewoon regeageren op deze mooie auto

Laat me proberen dit te vertalen:

"Dit voegt echt niets toe aan dit forum, doe het niet" lijkt me een goede marnier om het geheel op te schrijven

Back