hbfp conversion...

Hallo,

na grondig lezen van deze topic HK-250 with fixed pitch head conversion ga ik als ik al mijn reserve onderdelen opgevlogen heb de overstap maken naar deze setup of iets wat overeenkomt...

1x HK-250GT ELECTRIC HELICOPTER KIT
1x TURNIGY 2627 BRUSHLESS OUTRUNNER 3800KV
1x HK SS SERIE 25-30A ESC/REGELAAR MET BEC (PROGRAMMEERBAAR)
3x HXT900 9G / 1.6KG / .12SEC MICRO SERVO

Het is nooit mijn bedoeling geweest om 3D te vliegen maar het schaalvliegen spreekt mij meer aan.... daar komt nu dus ook mijn volgende vraag vandaan.
De HK 250 kit is compatible met Trex250 en voor deze zijn diverse fuselages te vinden. is de bovenstaande FP setup krachtig genoeg om deze stabiel de lucht in te krijgen of is dit alleen door CP heli's te doen????

Voila....

Eindelijk is het zover....

de spulletjes zijn onderweg....

TAE-25A Turnigy AE-25A Brushless ESC
TR_PC TURNIGY BESC Programming Card
HK-250GT Electric Helicopter Kit (Alloy/CF w/ Blades)
T2627-3800 Turnigy 2627 Brushless Outrunner 3800kv
DS919MG Corona 919MG Metal Gear Servo 1.7kg/ 12.5g/ 0.06sec

ombouwen is denk ik het verkeerde woord..... tis eerder recyclen van een paar zaakjes. Gyro, ontvanger, lipo's en landing/navi lights.

Kitje is binnen en ondertussen is de HB helemaal uit elkaar, de main-frame was gebroken.

de geleverde schroefjes van de HK 250GT zijn niet de beste kwaliteit want ik heb van 3 stuks al de kop eraf gekregen zonder te forceren. Maandag komen waarschijnlijk al de nieuwe binnen (Align Hardware bag) Verder zit de motor er al in, landing gear eronder, de staartstuk zit erop en belt werkt ook goed.
Dus ga ik dit weekend rustig bekijken hoe de elektronica geplaatst gaat worden.

Hierbij de eerste foto's:
main.php

main.php

main.php

main.php

oopsie toch de verkeerde servo's genomen :( dus andere besteld (TowerPro SG-90) en deze passen wel goed....
De Align schoefjes set is ook binnen dus deze avond alle HK schoefjes vervangen door Align. Nu nog opzoek naar langere schoefjes voor staart servo vast te maken want de bijgeleverde zijn ietsjes te kort.....

De servo's staan nog niet goed op de foto's, die moet ik nog doen zodra ik de esc erin heb zitten :cool:

Hierbij ook meteen een paar laatste foto's:

main.php

main.php

main.php

Hmmm ik word wel nieuwschierig. Wat ga je nu precies allemaal van je Honeybee gebruiken?

Momenteel ziet het eruit dat ik de AR6100e ontvanger en de gyro ga overzetten en natuurlijk passen de lipo's ook op deze HK250GT. Verder heb ik ook de push-rod linkjes gebruikt van de Honeybee.

na een lange pauze toch maar weer de draad opgepakt en verder knutselen....
alles zit er op en werkt op 1 ding na... de E-Tech G105 Gyro.... zodra ik de heli op spin begint hij te tollen soms linksom soms rechts om... Analoog en digital mode geprobeerd maar geen succes. er zit een turnigy tgy-90s op voor de staart. Ik gebruik een DX7se (dsm2) en kan nergens een hint vinden hoe deze goed in te stellen. De handleiding zit erbij maar hoe moet ik deze op mijn DX7 instellen. ik gebruik op mijn ontvanger de rudder en gear channel ervoor.

Ik neem even aan dat je het correct hebt aangesloten (ch4 stekker op het printplaatje).
Je hebt alleen normale gyro mode. Gain is niet in te stellen in de zender.

Post je niet in het verkeede draadje?
Groet
Martin

Laatst bewerkt:
Back