hbfp of hm 4#1???

Dag allen,

Ik vind de funcopter nog erg ver weg en wil deze zomer vliegen met een fp. Welke is beter? Of zijn de hbfp en de hm 4#1 (walkera) niet te vergelijken?

Ik wacht ook op de nieuwe versie van de hm 4#1 2.4G met standaard lipo's en beter head en steviger onderstel. Daar ligt voor mij al het voordeel t.o.v. de hbfp.

Iemand meningen?:rolling:

De hm 4#1 2.4Ghz is er toch al ? alleen noemen ze hem de Hm4G1A. deze heeft alweer een upgrade en deze heet: Hm4G1B. deze heeft een aluminium rotorkop en 2.4Ghz zender. zet hier de Superskids rev.3 onder en je hebt ook nog eens je stevige onderstel.

Zelf heb ik de normale Hm4#1 en heb hier ook de Superskids rev.3 onderzitten en heb de aluminium rotorkop van de Hm4G1B erop zitten, en moet zeggen dat die veel stabieler vliegt.

erg veel fun dus.

en nog een tip voor als je hem gaat kopen, bestel een aantal reserve onderdelen er 2 of 3 x bij dan kun je voorlopig vooruit, dit zul je veel in het begin nodig hebben.

De hm 4#1 2.4Ghz is er toch al ? alleen noemen ze hem de Hm4G1A. deze heeft alweer een upgrade en deze heet: Hm4G1B. deze heeft een aluminium rotorkop en 2.4Ghz zender. zet hier de Superskids rev.3 onder en je hebt ook nog eens je stevige onderstel.

Zelf heb ik de normale Hm4#1 en heb hier ook de Superskids rev.3 onderzitten en heb de aluminium rotorkop van de Hm4G1B erop zitten, en moet zeggen dat die veel stabieler vliegt.

erg veel fun dus.

en nog een tip voor als je hem gaat kopen, bestel een aantal reserve onderdelen er 2 of 3 x bij dan kun je voorlopig vooruit, dit zul je veel in het begin nodig hebben.

kun je die alukop van de 4g1b zo op de 4#1 zetten zonder aanpassingen ?

yup geen enkel probleem,

alleen wel het een en ander heel anders afstellen, servo uitslagen moeten vel minder,

je woont in oss zie ik ik kan wel een keertje langskomen om te laten zien ? zit zelf helft van de week in oss namelijk.

Wat is dan het verschil met deze: WALKERA--CHINA

en de hm 4g1a/b?

Het ziet er allemaal hetzelfde uit! Het lijkt me wel dat de lipo's zwaarder zijn bij de hm4# 2.4G nl. 7.4V en die op de 4g1a/b zijn 3.7V.

Dusss...

Of zie ik dat verkeerd?

dat is denk ik de ALLERNIEUWSTE versie van deze de Hm4# series.
ik zie wel meteen dat hij precies dezelfde rotorkop heeft als de 4G1B
denk dat dit gewoon dezelfde zijn alleen dat de elektronica wat verbeterd is.

Kunnen die Alu-onderdelen tegen een stootje? Of crashed het even lekker als de hm 004?

Ben bang dat ik nog wel eens een duikje maak :)

Wat is jullie ervaring met die Alu onderdelen?

ik heb de alu onderdelen er sinds kort op zitten dus nog niet zo heel veel ervaring ermee, maar tot nu toe ZEER tevreden. denk dat ze uiteindelijk toch wel iets minder snel kapot zullen gaan.

maar een duikje maken hoort erbij, vooral in het begin zul je egt VAAK crashen. en daar is egt waar geen een heli tegen bestand. dus je moet in het begin zowiezo veel reserve onderdelen op stock hebben omdat je de eerste maand zeker erg veel kapot zult vliegen.

hallo heb zelf een honeybee fp gehad.
zeer tevreden over, maar de keuze is aan jou.

jullie noemen hier dat een alu rotorkop minder snel kapot zou gaan?
ja, de rotorkop inderdaad, maar je verschuift gewoon het zwakke punt, nu gaan bijvoorbeeld de bladen, bijvoorbeeld, eerder stuk.
daarnaast is mijn ervaring dat wanneer je het gas op tijd dicht doet er weinig kapot gaat.

Dag allen,

Ik vind de funcopter nog erg ver weg en wil deze zomer vliegen met een fp. Welke is beter? Of zijn de hbfp en de hm 4#1 (walkera) niet te vergelijken?

Ik wacht ook op de nieuwe versie van de hm 4#1 2.4G met standaard lipo's en beter head en steviger onderstel. Daar ligt voor mij al het voordeel t.o.v. de hbfp.

Iemand meningen?:rolling:

Ik zou ook zeker kijken voor een volledige alukop, scheelt je tijd en geld. Mijn ervaring was wel inde winter harde bodem dus is dat er met de hbfp veel kapot gaat ook bijj niet zo harde crashes. een central hub breekt snel af en je bladhouder ook. vervangen vande centralhub is een irritant klusje.

Ik zou nu zeker gaan voor de walkera met alukop.

Die kop van walkera zijn de meningen heel postitief over. Liefst de 2,4 ghz nemen dan heb je de laatste electronica en minder storingen binnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ japie

klopt allebei bladen zijn eerder stuk en als je het gas optijd dicht doet gaat er zowiezo iets minder snel stuk.

maar het punt met de normale rotorkop is niet dat ie snel kapot gaat. maar als die er een paar x af is gevlogen door een crash. de verbinding uitgelubbert raakt, met als gevolg dat je rotor er af en toe ineens vandoor gaat en met iedere landing er vanaf springt. en iedere x dat ie er vanaf springt ben je wel 1 of 2 lagertjes kwijt waarmee de bladhouder op de rotorhead vast zit. dat bedoelde ik eigenlijk meer met kapot gaan

en ik vervang liever een rotorblad dan een rotorkop. kost meteen een aantal onderdelen: bladhouder nieuwe lagers en rotorhead. voor 1 crash en nu is het 1 setje bladen voor 1 crash en dat heb ik persoonlijk wel liever

snap je ?

Ik denk dat je er erg goed aan zla doen om de hbfp te kopen. heb hem nu zo'n 2 maanden en kan er n al behoorlijk veel fun aan beleven (ookal ben ik nog jong). Maar als je de hbfp koopt debnk ik wel dat je er het best superskids bij kan kopen, want bij mij nwas na een paar crashes datals eerste stuk...

Grtz,

Alex

Ik zou ook zeker kijken voor een volledige alukop, scheelt je tijd en geld. Mijn ervaring was wel inde winter harde bodem dus is dat er met de hbfp veel kapot gaat ook bijj niet zo harde crashes. een central hub breekt snel af en je bladhouder ook. vervangen vande centralhub is een irritant klusje.

Ik zou nu zeker gaan voor de walkera met alukop.

Die kop van walkera zijn de meningen heel postitief over. Liefst de 2,4 ghz nemen dan heb je de laatste electronica en minder storingen binnen.

Ik vlieg zelf ook met de Esky Honeybee FP.
een prima toestel die zeeer vergevingsgezind is bij crashes, weining of niks van schade :)
Als je begint met alu- upgrades ga je de impact van een crash gaan merken aan de onderliggende (niet) alu onderdelen.
Mijn raad is dus, blijf met plastic onderdelen vliegen, je gaat niet beter vliegen door meteen je toestel te tunen of te voorzien van zogenoemde beter parts !
blijf gewoon lekker vliegen met de stock onderdelen.
even een vergelijking:
Mijn honeybee fp koste 99 Euro (zender met heli)
ondertussen heb ik reeds talloze tuningsparts aangekocht en zit ik rond de 350 Euro.
Mijn heli vliegt er niet beter door, het was mijn keuze om dit aan te kopen.
Alles oogt beter en strakker en qua vlieggedrag merk ik er niet zoveel van :)

Ik vlieg zelf ook met de Esky Honeybee FP.
een prima toestel die zeeer vergevingsgezind is bij crashes, weining of niks van schade :)
Als je begint met alu- upgrades ga je de impact van een crash gaan merken aan de onderliggende (niet) alu onderdelen.
Mijn raad is dus, blijf met plastic onderdelen vliegen, je gaat niet beter vliegen door meteen je toestel te tunen of te voorzien van zogenoemde beter parts !
blijf gewoon lekker vliegen met de stock onderdelen.
even een vergelijking:
Mijn honeybee fp koste 99 Euro (zender met heli)
ondertussen heb ik reeds talloze tuningsparts aangekocht en zit ik rond de 350 Euro.
Mijn heli vliegt er niet beter door, het was mijn keuze om dit aan te kopen.
Alles oogt beter en strakker en qua vlieggedrag merk ik er niet zoveel van :)
Gaat hier niet over upgraden voor honderden euro's met alu maar over een standaard alukop nemen van de walkera 4G1B en dat kost 30 euro extra tov de honeybee en maar 10 euro extra op de honeybee 2,4 GHz.

Zal je met de gemiddelde fp crash toch wel wat onderdelen schelen en het belangrijkste tijd, je kunt vliegen en moet niet weer 10,20 30 minuten gaan zitten sleutelen.

Maar met superskids ben je bij de honeybee en de walkera fp choppertjes bijna net zoveel kwijt als voor een esky king 2.Die is iets lastiger instellen maar daar is uit te komen en vliegt stabieler, onderdelen zijn ook niet duur.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back