HBX bonzer doen of niet doen ?

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
ruud daar heb je gelijk in maar ik ga denk ik gewoon de bonzer kopen en dan.. ga ik sparen voor een brushless regelaar en motor als dat lukt.
kijk maar eens op youtube brushless bonzer die gaan echt hard...

Ik denk dat zeker met brushless de Bonzer krak zegt...
Is de 1/16 E-Revo niks? Brushless, 4wd, stevig, en je kunt er op meer plekken mee rijden omdat hij net iets kleiner is. En klijner is niet minder fun! De heuvels zijn grooter, (eigenlijk is de auto kleiner :cool:) dus ook grotere jumps....

Ik weet niet of je de kleinere auto's leuk vind, maar de Revo ligt toch redelijk dicht bij een 1/10.

Grts

voor 100€ kan je toch geen kwaliteit kopen?
het minste klopje of saltootje.zal al brokken maken!

Kom Dafke. Je hebt zelf ook een Maverick Strada. Zou je hier een Mamba Max (of andere snelle motor) in doen is het ook geen kids car meer en zit je op een zelfde uitgave als voor een Traxxas 4wd.
Natuurlijkis kiezen niet makkelijk maar altijd maar roepen dat het Traxxas moet zijn is hetzelfde als roepen dat iedereen in een Toyota moet rijden. Zijn ook onverslijtbaar maar iets zegt me dat er een reden is dat niet iedereen het doet.
Waarom vertellen we niet wat de eigenschappen zijn en helpen op die manier iemand op weg ?

ik heb net op pkracing gekeken en die 1/16 revo kost 300 euro ofniet ?

@peter. ja ik heb inderdaad een maverick.ook alleen maar omdat ik deze heb gekregen!en het is brol.deze week nog brokken gemaakt door een jumpke van 30cm.ik wil niet weten hoe die eindigd met een brushless motorke erin.
beter een goed okkazie. dan nieuwe goedkope chinesen brol!

Laatst bewerkt:
ik zie nu dat er 2 bonzers zijn eentje van conrad (reely) en hbx welke is beter ?

voor 100€ kan je toch geen kwaliteit kopen

Ach..bij 100 euri hoort een verwachting en bij een uitgave van 300 euri ook. Alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen. Als de prijs/kwaliteit verhouding in orde is bestaan er eigenlijk geen miskopen meer;)

Veel mensen denken dat ze voor 100 euro een prima auto hebben. Het ziet er misschien ook heel leuk uit maar houd er ook rekening mee dat er veel verschil is in materialen. Het ene plastic geeft nog een beetje mee, de andere breekt meteen af.

Ik blijf ook bij mijn punt dat je voor 100 euro geen kwaliteit koopt. Veel mensen kopen dit soort auto's en komen er later van terug omdat ze eigenlijk spijt hebben dat ze niet iets van een degelijker merk hebben gekocht.
Klinkt misschien bot, maar in mijn ogen spreek ik de waarheid.
Veel mensen in dit topic geven aan dat het misschien geen miskoop is, maar als je met modelbouw wil beginnen zit je niet te wachten op het ene stuk ellende na de andere.
Vaak wordt door de persoon dan gezegd dat bij modelbouw altijd iets kapot is en dat je aan het betalen blijft.

Mijn advies is ook spaar even door en koop een model van een degelijker merk.

vervang onderdelen heb ik al gevonden en het chassis is ong het zelfde chassis als die van de wild dagger tl 01b als het goed is

Veel mensen denken dat ze voor 100 euro een prima auto hebben. Het ziet er misschien ook heel leuk uit maar houd er ook rekening mee dat er veel verschil is in materialen. Het ene plastic geeft nog een beetje mee, de andere breekt meteen af.

Ik blijf ook bij mijn punt dat je voor 100 euro geen kwaliteit koopt. Veel mensen kopen dit soort auto's en komen er later van terug omdat ze eigenlijk spijt hebben dat ze niet iets van een degelijker merk hebben gekocht.
Klinkt misschien bot, maar in mijn ogen spreek ik de waarheid.
Veel mensen in dit topic geven aan dat het misschien geen miskoop is, maar als je met modelbouw wil beginnen zit je niet te wachten op het ene stuk ellende na de andere.
Vaak wordt door de persoon dan gezegd dat bij modelbouw altijd iets kapot is en dat je aan het betalen blijft.

Mijn advies is ook spaar even door en koop een model van een degelijker merk.

Wat ik meen op te merken uit je reactie is dat je zegt dat een beginende modelbouw liefhebber misschien ontmoedigd zou kunnen raken door tegenslag na aankoop van een goedkoop model??

Daar heb je een punt:mrgreen:

Wat ik meen op te merken uit je reactie is dat je zegt dat een beginende modelbouw liefhebber misschien ontmoedigd zou kunnen raken door tegenslag na aankoop van een goedkoop model??

Daar heb je een punt:mrgreen:
Juist, iemand die graag met modelbouw aan de haal wil, en begint met een goedkoop model. De eerste indruk zegt vaak een hoop, en als je iets koopt waar je binnen een paar dagen stukken aan hebt wordt je ook niet vrolijk van.
Nou is alles te vervangen natuurlijk, dus dat is het probleem niet maar er wordt ook vaak gezegd: Goedkoop is duurkoop. Puur omdat je er meer ellende aan overhoudt dan plezier.

@peter. ja ik heb inderdaad een maverick...deze week nog brokken gemaakt door een jumpke van 30cm....

Kom maar eens kijken. Zelfs als ik de trap af spring (1m50) geen probleem. Wel problemen met de servo saver, deze is bedacht op een lichte servo maar ik heb een iets sterkere in zitten en dan slaat ie snel door met vaag sturen als gevolg. Het veschil is dat ik dat dan wel weer een leuk iets vind om op te lossen, 't is een hobby uiteindelijk.
Met een LRP Eraser 9,5 motor heb ik kunnen rijden zonder problemen. Die problemen zijn begonnen nu er een Mamba Max in zit. De snelheid is iets te hoog voor waar ik rijd met als gevolg dat ik al een paar keer tegen stenen, bomen en muren op ben geknald. Daar kan zo'n auto niet tegen ben ik nu achter. Ook ben ik bang dat de diff tandwielen niet brekend zijn op het aangeboden koppel, daar ga ik nu achter komen.:p
Anderzijds voor de kosten van de onderdelen (bijv. differentieel compleet €12) heb ik het tot nu toe niet hoeven laten. Het is beslist geen wedstrijdkwaliteit maar zeker geschikt om lol mee te hebben.:D

Nu ik filmpjes gezien heb van iemand die zijn mini e-revo waterdicht heeft gekregen zit ik wel zwaar te overwegen daarop over te stappen. :mrgreen:

oja peter
er zuller er altijd zijn met tegenstrijdigheden!als je ervaring hebt met een iets degelijke auto zal je rap anders spreken.met een traxxas mag je al eens tegen muren of bomen knallen.tegen hogere snelheden.de kans dat er iets zal kapot zijn is klein.
maar soit ik laat het hierbij.iedereen zijn zin!

een traxxas mag je al eens tegen muren of bomen knallen.tegen hogere snelheden

En als ge da nie gelooft, maaktij u wel iets anders wijs :confused:

Alle gekheid op een stokje, geen enkel merk mag je knallen tegen muren of bomen :rolleyes:
Als ge zoiets zegt, moede da wel met de nodige nuancering zeggen hé...
Traxxas of niet, niets overleeft een knal tegen een muur of boom.

Back