HC blokt slechte review? Slechte zaak...

Tadango

Forum veteraan
Ik weet dat winkel besprekingen niet mogen maar dat maakt me dit keer even niets uit. Ik vond de reviews bij HC altijd erg handig want die waren echte ervaringen van echte modelbouwers. De laatste tijd zijn er wel erg weinig slechte reacties en zie ik mijn slechte ervaringen, die netjes onderbouwd zijn, verdwijnen. CENSUUR!

Let dus op! Uitsluitend positieve reviews kunnen de waarheid dus vervagen!

uhm tsja dell is er nog erger in ;).. zelfs neutrale of opbouwe kritiek wordt gewoon niet eens geplaatst op de site als review ;)

En waarom niet :confused: Het is hun eigen website, dus ze mogen doen wat ze willen. Het wordt pas erg als ze onafhankelijke websites de wet voor gaan schrijven.

Het doel (en zeker de taak) van HC en Dell is niet de klant objectief (is ook relatief) informeren, maar om spullen te verkopen.

Ik heb zelfs ooit een mailing van HC gehad over dat ze het niet waarderen als we negatieve dingen schrijven.
Ik meen gelezen te hebben dat dan je platinum membership vervalt..

Ach ja.. wie mag er in China wel vrijuit negatief praten..

Zolang ze goede producten leveren heb ik weinig te klagen, de service is ook nog steeds goed.

Ik ben het wel met Tadango eens, het is niet netjes van ze.

Op zich is het natuurlijk hun winkelsite en staat het hun vrij daarmee te doen en te laten wat ze willen, alleen zouden ze dat dan ook moeten vermelden. Ze wekken met hun revieuws nu de indruk dat die objectief zijn, wat ze dus niet zijn.

Aan de andere kant.. hoeveel bedrijven plaatsen niet alleen de positieve referenties op hun site?

Uiteindelijk zal hun eigen censuur tegen hun gaan werken.

alleen zouden ze dat dan ook moeten vermelden. Ze wekken met hun revieuws nu de indruk dat die objectief zijn, wat ze dus niet zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat ze het doen is tot daar aan toe, maar wel even vermelden.

hm, al eerder is deze vraag voorgekomen. Toen bleek dat negatieve reviews helemaal onderaan de pagina komen te staan en de positieve bovenaan.
Misschien is dat nog steeds zo?

Ik heb ooit eens een servo gezien die een gemiddelde had van 4 sterren, das best aardig, toch?
Ik kijk naar de revieuws, 3sterren,1,1,1,2,4,1,1 daar klopt toch niks van :(
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat slechte reacties verwijderd worden.
Verder is er niks mis met HC, ik ben een tevreden klant.

Ik weet het niet, ik zie ook bij genoeg dingen wel slechte reacties staan.. zoals bv. de HC SS 40A ESC die ik gekocht had.. helaas had ik de slechte reacties eerst moeten lezen voordat ik 'm kocht, want ze hadden gelijk :P

Juist en als ze nu die slechte, ook al is het 1 op de 100, verwijderen dan is dat jammer wat het is best nuttig.

Ik weet het niet, ik zie ook bij genoeg dingen wel slechte reacties staan.. zoals bv. de HC SS 40A ESC die ik gekocht had.. helaas had ik de slechte reacties eerst moeten lezen voordat ik 'm kocht, want ze hadden gelijk :P

Als ik die reacties zo eens bekijk, gaat hij al roken als je er naar kijkt :p

Ik lees ze altijd, je kunt beter 5 dollar meer uitgeven voor een ander regelaartje met wel goede reacties . De Plush regelaars lees je goede dingen over.

Ik weet dat winkel besprekingen niet mogen maar dat maakt me dit keer even niets uit. Ik vond de reviews bij HC altijd erg handig want die waren echte ervaringen van echte modelbouwers. De laatste tijd zijn er wel erg weinig slechte reacties en zie ik mijn slechte ervaringen, die netjes onderbouwd zijn, verdwijnen. CENSUUR!

Let dus op! Uitsluitend positieve reviews kunnen de waarheid dus vervagen!

Ik merk dit gedrag op heel veel websites. niet alleen van webwinkels maar ook op bv de telegraaf website. waar je mag reageren op een krantenbericht. negatieve reacties over de verslaggeving of de krant worden gewoon niet geplaatst.

Erger is het nog bij opinieonderzoeken daar wordt zelfs selectief gekeken naar wie er aan een bepaald onderzoek mag meedoen. Dit natuurlijk om de uitslag van een onderzoek een richting te geven die men wenst. Vooral bij onderzoeken van Maurice de Hond gebeurd het regelmatig dat men kijkt naar je profiel en eerdere onderzoeken om te bepalen wie er aan een onderzoek mag meedoen. Geeft wel aan hoe betrouwbaar opninieonderzoeken vaak zijn :(

Ook reageren ze niet meer op email met kritische vragen of met klachten. Zodra het om een order gaat en je wilt annuleren edg gaat het nog prima maar een vraag over het weghalen van berichten of slechte service en het is stil. Het was vroeger zo'n eerlijke behulpzame groep, waar vast ook een hoop misbruik van werdt gemaakt. Erg jammer.

Misschien overgegaan in andere handen?

En die denken er weer anders over.

Oostelingen kunnen niet tegen kritiek?
Ik hoor zoiets van mensen die er wel eens werken.

Je kunt daar toch aardig wat spul zien wat volledig wordt afgebrand in de revieuws, zie de SS 35-40 A regelaar van Hezik.

Mijn ervaring met Chinezen is, dat ze juist open staan voor klietiek en er alles aan doen om het goed te maken. Het zijn namelijk ontzettende strevers.

Ik denk eerder dat er te weinig mensen werken met kennis van engelse taal, die zijn daar zeldzaam en duur.

Toch is een review van een accu compleet verdwenen. Ik gaf hem 2 of 3 sterren. Nu staan er uitsluitend 5.......

Back