HC3sX.....BAVARIAN DEVIL

Hallo.

Ik heb sinds vandaag op mijn T-rex 600 23cc benzine, een DFC kop geplaats met als gyro HC3sX.....BAVARIAN DEVIL.
Alles is goed ingesteld, proef vlucht gemaakt, en het vliegt als een veertje. vergeleken met de Paddles die ik hier voor op had.
Echt vliegt loep zuiver. (Paddles gelijk in de uit verkoop gedaan).
??
Nu is mijn vraag is er hier iemand op het forum die ervaring heeft met HC3sX.....BAVARIAN DEVIL.

Die mij een beetje uit kan leggen hoe het met de instellingen werkt.
Begrijp er wel een deel van maar nog niet alles.

Greetz Bavariaantje

Hallo.

Geen tip of zo, maar, als je een naam hebt als Helicommand, en je verandert dat vervolgens in Bavarian Devil, dat moet nogal een lichtpunt zijn geweest :worship:. Ik bedoel, de eerste naam klinkt mij volwassen in de oren, kun je (ook internationaal) mee aankomen, maar dat devil-gedoe lijkt meer op iets uit een spannend jongensboek, of een computergame of zo.

Groet, Jan.

Hoi Knuf,

Ik heb er sinds een paar weken ook eentje op mijn T-Rex 600ESP zitten en ben qua vlieggedrag zeer goed te spreken.
Instellen via de wizzard is als a walk in the park. Gewoon goed lezen en klaar ...

Helaas is het echt aan mij om altijd wel iets bijzonders te hebben met nieuwe spullen.
Zo werkt bij dus de Horizon mode niet goed en drift de heli flink naar rechts zodra ik de Horizon mode inschakel.

Vandaag ga ik terug naar RC Heliparts om te kijken of we dit probleem op kunnen lossen.

Wordt vervolgd ....

Mvg. Eric

ik raad idd vooral aan om de draadjes van popokatepetl (pavel kefurt) te lezen op helifreak. hij weet echt alles van het instellen.
heb je verder nog vragen dan kan ik de meeste denk ik ook wel beantwoorden. (behalve over de horizon mode).

enne... tis bavarian DEMON, niet devil ;p

gr,
jesper

Ik wacht nog steeds op een nieuwe 3SX.
Bij heliparts was nog iemand met hetzelfde probleem, alleen drift die heli naar achteren bij het aanzetten van de horizon mode en die van mij naar rechts.
Ik vlieg er nog wel gewoon mee en heb ontdekt dat ik ca. 30 sec. moet hoveren en dan de accu even loskoppelen en weer opnieuw opstarten en dan werkt de horizon mode perfect.
Men vermoed dus dat het mis is gegaan tijdens het calibreren op de fabriek ...
Als het goed is zijn ze bij Captron de komende week weer terug van vakantie en hoop ik mijn nieuwe 3SX nu dus snel te krijgen ....

Wat helpt als de HC3 een beetje drift is om het tegengestelde ballinkje aan te passen. Mijn predator had een kleine drift naar achter. Met de ballink de swash een ietsiepietsie naar voor gezet en voilà.
Zelfde bij m'n Radical: deze had kleine drift naar links. Na aanpassing van swash naar rechts via ballink vliegt deze nu superstrak.

Het is niet omdat de swash level staat dat de heli daarom ook level zal vliegen.

Gebruik ook de dunst mogelijke tape die je kan vinden. Ofwel de dunne die bijgeleverd is bij de HC3 ofwel 3M outdoor tape. Heb ze op mijn benzineheli's allemaal zo zitten en werkt top.

Sinds twee weken een nieuwe Demon 3SX gekregen en inmiddels een aantal vluchten mee gedaan ...
Systeem werkt nu 100%
Bij wind stil blijft de heli nu perfect op z'n plaats hangen.

Bd 3sx

Ik heb deze week een BD 3SX op mijn Trex-600 EFL Pro gezet.
Volgens de handleiding ingesteld in Rigid Mode. Gisteren getest en de gyro- & headgain gefinetuned.
Vloog prima zo uit de doos.
Gisteravond de SL en CR (Captain Rescue)modus geprogrammeerd.

Was ff zoeken maar met hulp van HF subforum (bavarianDEMON/HeliCommand) is dat goed gelukt.

Vanmiddag SL en CR acro modus getest.
SL werkte goed, nauwelijks drift (met wind).

Het ging mij meer om de SL+CR met pitch.

Ik heb de CR vanuit allerlei posities geprobeerd.. meskant vliegen, stallturns, inverted, De heli trekt onmiddellijk vlak en wordt de hoogte ingeduwd. Tijd zat om de "Trainerknop (CR)" los te laten en het zelf weer op te lossen. Wat een sensatie.

Ik vlieg nu 3 jaar en ben in de sim al lichtjaren verder maar op het veld durf ik weinig.
Dat schoot dus niet op. Misschien heb ik de CR nooit meer nodig maar tis wel lekker voor de gemoedsrust.

Ik zeg dit is "het" FBL-systeem voor 50+ssers :D

Gegroet

Corné

heel toevallig een paar weken geleden van een collega een gaui x2 met deze unit ingesteld. Mooi systeem en vliegt goed op zon kleine rakker. Alleen de bailout hadden we nog niet geprobeerd.

Maar volgens de laatste berichten van mijn collega werkt het naar behoren.

Kost wat maar een save en je hebt em terug verdient.

Back