HD21 'Jacob Senior'

Helaas Hawser moet ik je hier het antwoord schuldig blijven.
Ik heb enkel ervaring met de 720 Torque's.

Natuurlijk ben ik bereid om bij te leren, hoor. :wink:

Droop

Boegschroef

Tataratatataaaaaa!!!

Ze is binnen! :D

Wie? Het is eerder een 'wat': m'n boegschroef van Raboesch.

Jongens, jongens wat een prachtexemplaar.

16747dffe3b3f418.jpg

Dit is ze dan: de Raboesch 108-30.

16747dffe3b64e0b.jpg

Op dit close-upje zien we goed de 3-blads messing boegschroeven in hun 33mm (uitwending) buis. Gewoonweg schitterend! :D

En er is nog meer goed nieuws: ik kreeg vandaag van Greko het bericht dat m'n netten én de winch op weg zijn naar me.
Dus, ik heb terug iets om reikhalzend naar uit te kijken. :)

Ik heb ook nog een vraagje:

Ik ben van plan om in de kotter een geluidsmodule in te bouwen. In m'n Christel II heb ik ook zoiets van Robbe geplaatst maar het geluid van de diesel vind ik niet echt overtuigend.
Wie van jullie heeft er ook ervaring met zo'n module en welke raden jullie me aan? Dus, geen Robbe aub.

Droop

Laatst bewerkt door een moderator:
Droopy, er zou een mogelijkheid zijn om zelf een geluidsmodule te programeren, ik dacht een bouwkit. Dan heb je een geluid naar eigen keuze. Het precieze weet ik er spijtig genoeg niet van.

Droop,

Ik ben toevallig bezig met zo een dieselmodule voor in mijn Witte Zee. Ik ben tegen een probleem opgelopen maar vraag morgen aan een elektronicus wat er misgaat. Ik zal het een en ander dan wel laten horen .

Groeten Justin.

Laatst bewerkt:
He Droopy'ke,

ik kreeg kort geleden deze link van Martin door:
BEIER-Electronic

Daar had hij zijn module ook vandaan. Deze mensen hebben modules die vanaf de PC via USB geprogrammeerd kunnen worden; dus als het geluid je niet bevalt dan maak je er wat anders van.

VrGr,

Theo

Droop,

Ik heb niks toe te voegen aan de info van Theo ;) maar ik zal binnen kort een geluids fragment posten van het diesel geluid wat ik er nu in heb zitten. Tot op heden ben ik zeer tervreden over de unit maar heb nog niet alle mogelijkheden geprobeerd.

Gr Martin :D

Laatst bewerkt:
Droop, wat een geweldig project! Deze ga ik zeker volgen, word vast een pracht van een schip!
En idd, die kotters hebben schroeven en buizen waar je bang van word, vaak staat er ook belachelijk veel kracht in, als je de maat van die schepen in ogenschouw neemt, maar vergeet niet, dat ze enorme netten met zich mee slepen, en dan hebben die zware motoren en groete schroeven zeker hun nut!
En mocht Droop "echt" willen gaan vissen met zijn HD21, dan is een schroef van 85mm zeker geen overkill. ;)

Veel plezier met het bouwen!

Beste Droop,

Zolang je nog zo heerlijk enthousiast reageert zodra er een boegschroef arriveert, zie ik jou de komende jaren nog niet stoppen hoor (en gelukkig maar!).
Heel veel succes met de voorbereidingen en de bouw, ben erg benieuwd naar het resultaat.
Groet,
Edwin

@ Gilbert, Justin, Theo en Martin:

Bedankt jongens voor jullie reaktie betreffende de geluidsmodule.
Ik wist niet dat er modules in de handel te verkrijgen zijn waar men zelf het gewenste geluid kan in programmeren. Dat klinkt al zéér interessant.
Ik wil nu wel echt eens een goed geluid in m'n model hebben en niet zo'n 'blikken' dieselgereutel van een Robbe module. :rolleyes:

@Martin: Je hebt me reuze benieuwd gemaakt naar je geluidsunit. Ik kan haast niet wachten om het geluid eens te horen. :)

@Eemspoort: Ja, die dingen zijn écht groot, niet? Ik heb vandaag nog eens bij ons op het bedrijf een kijkje genomen naar zo'n kotter die op het droge ligt en nog steeds kijk ik m'n ogen uit naar de enorme diameter van de schroef.
Die is echt indrukwekkend. :thumbsup:

@Edwin: Hartelijk dank voor de aanmoediging en zoals ik reeds zei ben ik echt (voorlopig) genoodzaakt om te stoppen met het bouwen van rc-schepen.
Natuurlijk blijf ik wel met m'n modellen regelmatig aan het vaarwater te bespeuren (met de HD21 wil ik zelfs ooit eens aan de kust gaan varen :lol:) maar de lol van het bouwen zal er voor mij voor enige tijd niet meer bij zijn.

Droop

Netten & winch

Gisteren was het zo ver: de volledig afgewerkte netten en de winch werden bij me thuis afgeleverd.

Ik viel bijna om van verwondering toen ik zag hoe prachtig én professioneel alles door Greko en Texel werd vervaardigd:

16747e42bcb97e09.jpg

De netten in hun geheel.

16747e42bcb44525.jpg

Het breiwerk-op-schaal van de netten is echt formidabel.
Let hier ook op het prachtige soldeerwerk van het tuig.

16747e42bcb6b695.jpg

Met een lengte van 117cm zijn deze netten niet écht één van de kleinsten.
Als ik daar geen vis mee bovenhaal dan weet ik het ook niet meer. :lol:

16747e42bdb3a31c.jpg

En hier nog een foto'tje van de schitterende winch van Greko.
Let hier op de verhaalkoppen die later door de wand van het winchhuis zullen worden geplaatst. Deze verhaalkoppen zijn ook werkend gemaakt! Pure klasse! :cool:

Tja, er kruipt nogal wat tijd in de voorbereiding van zo'n groot projekt.
Ik heb ondertussen aan de hand van de plannen een lijst gemaakt van de items die ik nog nodig heb: abs-profielen, messing patrijspoorten, dekstralers, navigatieverlichting, styrene, enz. enz. enz. D'r komt maar geen eind aan. :D

Maar ik hou me vast aan de 5 P's:
:teacher: Proper Planning Prevents Poor Performance

Wordt vervolgd,

Droop

8O8O8O8O8O8O8O8O

Allemachtig Droop!!!!
Dat heb je even goed voor mekaar.
Ik ben wel vaker spraakloos, maar nu is de gehele inhoud van m'n mond pleite..........
Wat een akelig mooie details.
Hou je draadje scherp in de gaten, hier mag wat mij betreft nu al wel een "sticky" van gemaakt worden.

Keep on going dude!
Greetings,
Luit
ps, leuk bouwen he zo op een grotere schaal.

Wat een prachtig project en wat een mooie netten. Ga dit zeker volgen ik kan niet wachten tot het resultaat!

Ludo

Mooi spul Luc! Ik ben benieuwd naar jouw eigen bouwkunsten strakjes, het zal vast heel mooi worden.

Ik heb ondertussen aan de hand van de plannen een lijst gemaakt van de items die ik nog nodig heb: dekstralers

Doe ons een plezier en gebruik alstublieft niet die kant- en klare dekstralers die je zo ongeveer op elk ander modelschip ook al ziet, maar maak ze zelf.

Gr. Kees

Help: Bemanning gezocht

Hier zien we Greko druk in de weer met m'n netten:
16747e4f242d8de2.jpg

Ik ben nu volop bezig met het zoeken naar een gepaste bemanning voor op de HD21.

Bij CAP Maquettes hebben ze mooie visserfiguren maar niet in de goeie schaal.
Bij Preiser hebben ze wel figuurtjes in schaal 1:32 / 1:33 maar die poppetjes zijn nu niet bepaald geschikt om op een kotter te worden geplaatst.

Dus, bij deze doe ik nogmaals een oproep op jullie ervaring en ik hoop dat er mij iemand een adresje kan bezorgen waar ik mooie figuurtjes van vissers op schaal 1:32 tot eventueel 1:35 kan kopen. De kotter zelf is op schaal 1:33.

Alvast bedankt voor het meedenken.

DRoop

Luc, da's meer dan de moeite, de netten en de winch zijn kunstwerkjes op zich!
Ik zie het al zo voor me: prettig dagje varen/vissen, en 's avonds de vangst op de BBQ...
Even serieus, de HD21 wordt hèt te volgen bouwverlsag voor mij, en dat zal dan het eerste niet-grijze schip zijn. Breng je de volgende vaardag je netten en winch eens mee? Kunnen we er eens in real-life naar gapen ;)

Johan

Droop schreef;
zal volgend weekend de netten en winch meebrengen.

Droop zet je de winch en vistuigen wel aan de ketting !!!!!

Greko

dag droop,
die greko weet verdomt waar hy mee bezig is.
prachtig werk.
en zoals hy zegt alles aan de ketting leggen ,voor ze voetjes krygen.ha ha
groetjes,ronny

Back