HE 4 van Krick

Tijdje geleden de HE 4 op de kop getikt en in afwachting van enkele onderdelen voor de Maria felling begonnen aan de bouw van deze.

Dit is een mooie bouwdoos maar zeker geen makkelijke.
De onderdelen zijn wel uitgesneden maar moeten zeker goed opgekuist worden voor gebruik.
Uitleg in het Duits en plannen voor een gevorderde bouwer.
Ook in de romp moet veel materiaal weg geslepen worden om de cabine passend te maken.(met dank aan een mede bouwer uit dit forum).
20220202_170914.jpg

Straks nog wat foto's van vandaag
Mooi maar zeer breekbare onderdelen vooral rond de boorgaten en de spanten zijn fijn maar breekbaar.(spreek van ondervinding.)

Pimboly, heeft u al iets in de romp qua motoren en schroefassen?
ik heb voor mijn boot behoorlijk dure assen gekocht, (zie mijn topic).
omdat het toch een snelle boot is zou ik er toch goede assen in zetten, maar die keuze maak je zelf.
groet Piet

20211219_155335.jpg
Assen in de bouwdoos zijn echt niks en heb ik reeds vervangen ,motoren 400 race had ik nog maar de vijsjes voor de bevestiging draaien zot dus dat moet ik nog bekijken.
Waar ik woon is bijna niets van onderdelen te vinden .dus dat word internet .
Schoeven nog op zoek.
Laat eens weten wat uw boot doet met de 4 blad schroef.
Eigenlijk was ik bezig met een andere boot maar wacht nog op onderdelen voor ik verder kan.

Pimboly, mijn boot moet nog in de waterbak om te kijken hoe hij in het water ligt, maar ja het weer werkt niet echt mee.
maar zodra ik wat meer weet laat ik het wel weten.
bouw ze verder.
groet Piet

ik zie dat je de ramen er nog niet in hebt zitten!
toen ik ze geplaatst had en ook de deuren konden deze niet meer schuiven.
de deuren hebben een achterplaat als je deze niet zou gebruiken zou de deur wel schuiven.
kijk maar wat je doet, ik vond het jammer dat ik ze niet meer kon schuiven.
groet Piet

Normaal moeten deze schuiven,had ook eerst niet door waarom de bovenkant en de onderkant niet hetzelfde U profiel waren
De deur heeft een verdikking kan je zien op een van de eerdere foto's en door de L profielen bovenaan kan die schuiven.

Cabine in de primer (eerst een laagje plastic primer dan witte primer er op.)
Moet zeggen ,ziet er goed uit buiten een paar schoonheids foutjes die ik voor de toplaag nog wat bijwerken.
Intussen begonnen aan de romp, motoren met nieuwe assen en kopperen schroeven.
Valt wel niet mee om de bijgeleverde roeren gelijk te maken,als het me niet bevalt op zoek naar andere.
20220213_111306.jpg
20220213_111257.jpg
20220212_184755.jpg
20220212_184736.jpg
20220211_114654.jpg

eenmaal in dezelfde kleur gespoten kan je inderdaad beter zien waar de schoonheidsfoutjes zitten.
ziet er best goed uit ,
ik merk wel een opening op, aan het verhoogde bovenste dek, moet dat aan de zijkant openblijven?

Pimboly, ik voeg hierbij een foto van de roerstangen zoals ik dat in mijn boot heb gedaan.
je moet wel even er heel goed naar kijken.
groet Piet

stuur.jpg

en wat betreft de rubberen stootrand deze kun je heel goed met seconden lijm vast lijmen.
vooraf fixeren met afplak tape en dan op verschillende plaatsen vastzetten en aan het eind zowel boven als onder de strip heel dun een beetje seconden lijm.

Laatst bewerkt:
Back