Heading hold instellen T8FG

Pleh..!! Tijdens het instellen van de diverse onderdelen voor mijn T-rex 3G kom ik in de handleiding van de T-rex bij het item “Aanpassingen voor de gyro en staart vrijloop instellingen” Er staat in deze (door mij zelf vertaalde) handleiding “Advies: kies “Heading-Hold” type voor de gyro en zet omwenteling mixing (ReVolutionMiXing) stand op de zender uit.! Dan zet je de schakelaar op de zender en de gyro op “Heading-Hold” stand. De toeneem instelling is ongeveer 70% en nadat deze instelling is gezet, zet je de BEC power op de Heli aan om aan de staart instellingen te kunnen werken enz. Vervolgens kom ik in de Engelstalige Futaba T8FG handleiding tegen hoe ik de Heading Hold oftewel AVCS zou kunnen instellen en onder een schakelaar kan onderbrengen. Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig en weet onderhand wat HH inhoud en wil deze functie instellen en aan een schakelaar op de zender onderbrengen, maar ik ben nu helemaal lost hoe ik deze instelling ingesteld krijg in de Futaba?? Mijn Engels is al niet zo goed, laat staat typische Engelse termen.
Mijn vraag wie kan mij door dit stukje instellingen heen helpen zodat ik HH van mijn T-rex 550E 3G op mijn Futaba zender kan instellen en gebruiken? Ik heb 2 screenfoto’s van de Futaba waar ik geen wijs uit kan worden en wat hiermee te maken heeft.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
bij het 2e plaatje kloppen de instellingen maar dit moet je dus per flightmode instellen.
Als je dus naar normal en dan vervolgens de idle-ups gaat kun je bij "type" alles op GY zetten. Vervolgens betekent AVCS dus dat de gyro in het headinghold deel zou moeten werken.

Hoi,

In het Gyro menu ook een Switch/schakelaar aanwijzen en activeren!! en idd je kan het per verschillende flightmode activeren

Volgens mij kun je bij de 8fg geen schakelaar toewijzen aan normal of HH. Je kunt wel 5 flightmodes instellen. Per mode kun je normal of HH kiezen

schakelaar toewijzen kan gewoon, je moet dan COND op SW zetten. maar goed, makkelijkste is gewoon als de tailgain met de flightmodes mee switched.

“Advies: kies “Heading-Hold” mode voor de gyro en zet pitch compensatie mixer* (ReVolutionMiXing) stand op de zender uit.! Dan zet je de schakelaar op de zender en de gyro op “Heading-Hold” stand. De Gain* instelling is ongeveer 70% en nadat deze instelling is ingevoerd (in de zender), zet je de BEC power op de Heli* aan om aan de staart instellingen te kunnen werken enz.

* Pitch compensatie is een ouderwetse instelling die de hekrotor automatisch bij stuurt als je meer collective pitch geeft. Heb je bij heading hold niet nodig.

* Gain is letterlijk de versterkingsfactor, lomp gezegd de volumeknop van de gyro. Hoe hoger, hoe krachtiger hij corrigeert.

* BEC is de stroomvoorziening van de ontvanger: je moet dus je ontvanger aanzetten. Dat kan ook (en veiliger) door er een 4.8 tot 6V ontvangeraccu op aan te sluiten. Dan kan in elk geval niet je motor per ongeluk gaan draaien.

Groet, Bert

Volgens mij kun je bij de 8fg geen schakelaar toewijzen aan normal of HH. Je kunt wel 5 flightmodes instellen. Per mode kun je normal of HH kiezen

je ken elke gewenste functie aan elke gewenste schakelaar koppelen op de 8FG , dus ook je gyro gain.

Best tip komt van Danny, gyro gain koppelen aan je flightmode switch. En dan op de GY mode instellen. Dat is dus AVCS stand.

En nog een gratis tip;

rtfm.gif

gelieve te nemen met een korreltje zout !

Het is mij gelukkig helemaal duidelijk geworden dankzij jullie.
Ik kan idd in de T8FG Heading Hold instellen in een bepaalde vliegconditie bv: Normal of idle-up1 en afhankelijk wat ik bij elke mode wil, HH uit (=Normal) of HH aan (=AVCS). Daarbij heb ik ook nog eens de mogelijkheid om HH onder een knop (SW) te zetten waarbij ik handmatig bepaal in voor wat voor mode dan ook HH aan of uit staat. Standaard ga ik HH instellen voor elke vliegconditie. Het was even uitzoeken, maar na jullie tips ben ik eruit.
Voordat ik aan de slag ben gegaan met daadwerkelijk de heli te gaan instellen incl zender enz, heb ik eerst de een groot deel van de Engelstalige handleiding vertaald. Dat was een karwei wat echt veel tijd heeft gekost. Nu wil ik graag voor de zomer klaar zijn en de lucht in met de heli. En met jullie hulp gaat dit lukken.
Groetjes allemaal.

Back