heavy lift oktocopter

Of ze standaard werken is een kwestie van uitproberen. Heb zelf meerdere standaard regelaars timing problemen zien hebben met de grote stator motoren. Aan een servo tester hangen en met prop testen. Dan snel le toerental variaties proberen en snel naar volgas. Is er op enig moment spraken van timing verlies dan de regelaars niet gebruiken tenzij je ze flasht. Zelf zou ik voor de f30 regelaars van hk gaan. Deze zijn erg makkelijk te flashen. Dan icm wii esc of simonk.

kleine sneak preview:

foto1234k.jpg

foto5678.jpg

mooi spul allemaal hoor!!!! mag ik trouwens weten waar je deze connectors weg hebt?

werken ze wel als je ze niet flasht?

Thom

De regelaars die wij gebruiken werken prima.
heb gisteren een lift test gedaan met een cinestar 4,3 kilo payload
regelaars blijven lauw.
motors rond de 50 graden.

bij geen 1 kg payload 18,5 minuten vliegtijd.
bij 4,3 kilo 7,2 minuten
accu 10000 6S

Ik heb even een vraagje. Ben nu bezig met de stekkers, maar deze klemmen zich in de binnenste klemmen. Nu is bij het JAF frame dat 4 buizen met klemmen korter bij de rand zitten dan de andere 4. Nu zijn 4 buizen 2 cm langer dan de anderen met mijn stekkers. Zou ik het zo laten of toch de 4 langere buizen 2cm inkoren?

stekkers gemonteerd in buis en gepast met de contra stekker, morgen even de buitenste klemmen met een verzinkboor iets verdiepen zodat ze net wat makkelijer eromheen schuiven.
img2045x.jpg

img2046i.jpg

img2047ns.jpg

Vandaag gelukkig weer tijd gevonden om verder te knutselen, motor draden aan binnen stekkers gemaakt en de buitenstekkers draden aan gemaakt. Ook de extended landing gear en accu houders binnen ziet er goed uit.

img22841.jpg

img22851.jpg

Zier er goed uit!
Ben beniewd naar de rest...

Zou wel de alu plaatjes pakken ipv de doorzichtige plexiglazen dinkjes...Gewoon voor de zekerheid...

Zou je wat meer in detail je verbinding van de armen kunnen laten zien? en hoe je ze in het frame gaat vergrendelen? Ik zou zelf uiteraard ook de voorkeur hebben voor een oplossing zoals dit in plaats van een permanente verbinding. (is voor reizen/vervoer natuurlijk een stuk makkelijker)

even 2 motoren geprobeerd op de buis met ontvanger en lipo eraan, alle verbindingen zijn goed alleen valt mij op dat ze met laag gas (1-5%)erg ''ratelen'' en soms linksom draaien, wanneer ik meer gas geef draait die opeens de andere kant op en het geratel is weg. op 50% maakt die ook een hoog irritant geluid, kan dit resonantie zijn?

denk dat het gewoon kwestie van proberen is?

Laatst bewerkt:
Ik heb de connectoren inmiddels ook binnen en ga ze morgen monteren! Waar ik wel tegenop zie is om te gaan boren in de buizen om de connectoren vast te zetten in de buis. het is wel een heel mooi systeem en handig in het vervoer.

even 2 motoren geprobeerd op de buis met ontvanger en lipo eraan, alle verbindingen zijn goed alleen valt mij op dat ze met laag gas (1-5%)erg ''ratelen'' en soms linksom draaien, wanneer ik meer gas geef draait die opeens de andere kant op en het geratel is weg. op 50% maakt die ook een hoog irritant geluid, kan dit resonantie zijn?

denk dat het gewoon kwestie van proberen is?
Klinkt mij eng in de oren! Lijkt alsof er een fase niet lekker mee komt met de andere 2! Ik zou het iig zeker niet proberen. Spul moet vanaf beginne goed meekomen! De regelaars wel gecalibreerd ?

En zeker weten dat de regelaar en motor combi werkt ?, sommige simonk regelaars en bepaalde motoren werken niet lekker samen..

Back