Heb advies nodig voor wss Logo 10 3D

• Topicstarter Topicstarter Belthyzor89
  • Startdatum Startdatum
B

Belthyzor89

Guest
Hallo allemaal,
ik ben nog compleet nieuw in de RC wereld maar ik zou graag willen leren helikoptervliegen. Nou lees ik overal op internet dat je het beste een keer kunt afspreken met een ervaren iemand maar er zit bij mij in de buurt geen heli vereniging en ik ken ook niemand in de omgeving met zo'n heli.
Ik ben een klein beetje van plan om het volgende te kopen:
Futaba 10C zender
Mikado Logo 10 3D
Ik wil niet beginnen met een beginners setje dat na een paar maanden al aan vervanging toe is en ik lees overal dat de logo's behoorlijk stabiel vliegen. Is dit een goede set om mee te beginnen? En zo ja: wat heb ik er dan nog meer bij nodig? De logo is excl. Electronica, maar ik weet zelfs niet of dat incl of excl servo's is en hoeveel servo's ik nodig zou hebben. :oops:
Ik zou wat tips zeer op prijs stellen.
mvg, Simon Langevoort

Naar wat ik hoor zijn de Logo's prima heli's en een goede keus.
Ik ben zelf niet zo heel bekent met de logo maar als het een ccpm heli is dan moet je rekenen op 3 servo's voor de swashplate en een 4de servo op de staart. Je kan soms wel combo's bestellen maar die bevatten dan alleen de motor en speedcontroller en geen servo's e.d. Dit omdat de fabrikant de keuze aan de koper over wil laten welke servo's gebruikt gaan worden.
Volgens mij is deze heli qua grootte te vergelijken met een Trex500 en dat formaat is een prima formaat om te vliegen. Kleiner en je hebt al snel last van wind als je buiten vliegt.

welcom op het forum simon .
het lijkt me handig als je in je avater je woonplaats vermeld , dan zou iemand in jou buurt erop kunnen reageren . helivliegers zijn niet echt dik bezaaid , maar ver kunnen ze nooit zitten.
er zijn meerdere manieren om het onder de knie te krijgen . een sim is eigenlijk een must have en het makkelijkst . dan kun je je aanmelden bij een club en daar les krijgen , je kan naar flycam , hobma , en mss wel meer zaken toe alwaar je betaalde les kan krijgen . en je kan het je zelf leren met een trainingskruis.

mvg ferry

Ik vlieg zelf al ca. een jaar met een logo 10 3d xl en het is een prima heli. In mijn draadje kun je veel informatie vinden :

t-rex-600-logo-10-3d-logo-10-3d-filmpjes-mx24s

Als ik momenteel de plus en minpunten op een rij zou zetten dan kom ik op hetvolgende :

+ licht gebouwd
+ erg duurzaam, vrijwel geen odnerhoud nodig
+ vliegt erg goed
+ sterk chassis
+ al vanaf 4s lipo goed te vliegen, zeker voor beginner

- staart draait niet mee tijdens autorotatie
- onderdelen duurder
- voor grote accu's is een extra voorbouw nodig
- geen ruimte voor STANDAARD maat servo's

Als IK nu opnieuw moest kiezen voor een heli in deze maat dan zou het een logo 500 3d worden.
Die heeft een mooiere staartaandrijving (GEEN apart tandwiel die op hoofdtandwiel meeloopt = gemakkelijker afstellen en weer een tandwiel minder) en een nog beter chassis. Ook ruimte voor standaardservo's.

succes

Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Hou er rekening mee dat die 400 euro dus helemaal niet is.
Dit beestje vlliegt op LIPO packs die schreeuwend duur zijn. 150-200 euro per pack is niets.
Er moet nog een goede lader bij. Reken daar al gauw op zo'n 100 euro of meer.
Reserve onderdelen kosten een godsvermogen.
Een goede gyro met 4 servo's kost ook zo weer een 300-400 euro.

Al met al lopen de kosten heeeeeeeel snel op.

Als je je dat allemaal beseft en geen probleem vindt....tsja, dan zijn de Logo's natuurlijk wel hele mooie degelijk heli's

Als je wat rondkijkt valt het wel mee.

Een Logo 400 (= zelfde formaat T-Rex500) heb je met goeie elektronika voor 600-650 €(Spartan DS760+JR3500 op de staart en servo's van om en bij de 45 €). Uiteraard zonder zender, ontvanger en lipo's.

Als je start met Zippy's dan betaal je per lipo geen 100 €, een stuk minder zelfs. Voor deze heli kan je m.i. met 5S lipo's beginnen, dan moet je rekenen op een 70 € per stuk.

Wilde alleen maar aangeven dat er een hoop "verborgen" kosten zitten bij een kit.

Voor dat geld zou ik liever een 500 DX kopen, een beetje minder geld maar wel de nieuwste versie. Er passen ook wat goedkopere servo's in die waarschijnlijk al bij de Futaba 10c bijgevoegd zitten.

Eheli.nl

@ funky
(Spartan DS760+JR3500 op de staart en servo's van om en bij de 45 €)
Laat een keer weten waar ge dat vindt voor die prijs, kben direct kanidaat !! :rolleyes::p;)
Inderdaad als ge kwaliteit wilt zeker Logo = duurdere prijs en parts !
Dan heb je voor lange tijd een goed vliegende heli, maar als ge de handdoek in de ring smijt ga je dan verkopen en natuurlijk geld verliezen !
En ik ga mee met de mening van mede forumers , de Logo 10 is wat verouderd ! Ik heb mijn trex500 hier opt forum gekocht voor 600,- met electronics en 3x 5pack lipo's ! Maarja als ge geen ervaring hebt kunt ge verkeerd kopen ,dus je goed laten inlichten .
Ik denk zelf dat de logo in tegenstelling met rex500 verkocht wordt zonder motor en snelheidsregelaar !!??
Futaba 10c is een goede keuze, die heb heb ik laatst ook gekocht !

Wat bedoel je, voor het hele pakket ? Ik bedoel servo's op de swash van rond de 45 € (kan goedkoper ook). En Spartan + JR3500 heb je makkelijk te pakken voor minder dan 200 €, zonder exotische streken op te zoeken hoor.

Voor rond de 1300 euro heb je de logo 5003d in de lucht met 2 a 3 packs en goede elektronika.

Rond de 1000 een align 600ESP met goed spul, wel met standaard ESC en motor.

Als je een absolute beginner bent zou ik zeggen koop een fixed pitch heli, ala DF04. Bevalt dat dan kun je alle kanten op. Wil je meteen naar de wat grotere jongens dan is een 500 of 600 size zeer in orde. Als je bij een club gaat zou ik meteen de 600 pakken.

Toch lijkt mij een start met een fixed pitch niet slecht. Kun je nu lekker binnen oefenen of achter in de tuin. En je rustig bekijken wat je nou echt wilt en wat inlezen. Zomaar een 500 size samenstellen en gaan vliegen zonder hulp kan moeilijk zijn. Bij zeer veel modellen zijn ook bouwvids te vinden van finless op helifreak. Altijd handig zeker als er geen club of iets dergelijks in de buurt zit. My 2 cents eerst fixed pitch en dan een 50 size.

Bedankt voor al jullie reacties, ben al weer een stukje wijzer (hoop ik ;))
goed, ik ben overtuigd geen logo 10 maar ik wil ook niet beginnen met fixed pitch omdat ik graag meteen een setje wil waarmee ik goed vooruit kan.
Zit nu voor de heli te twijfelen tussen de 500 en 600 van logo.
servo's 3x Futaba S3151
Gyro GY401 met de Futaba S9254
motor Hacker A40 turbine
controller hacker X 70 pro opto
radio Futaba 10C
Ben nog op zoek naar goeie degelijke accu('s) en oplader en ik sta altijd open voor tips, suggesties voor de samenstelling.
Volgens verschillende sites heb je voor de 600 minimaal een 6S batterij nodig tot maximaal 10S maar batterijen kom ik tegen in allerlei formaten en vormen. Welke past in een logo 500/600?
En mss domme vraag, maar ik kan op de site van futaba nergens vinden of de 10C te gebruiken is icm een sim. Lijkt me logisch van wel maar zit er dan een USB kabel bij of moet je zelf gaan solderen (wat ik iets minder zie zitten) :P Mijn totale budget voor zender+heli+elec+motor+accu's+acculaders+sim etc oftewel alles wat je nodig hebt om te gaan vliegen is ongeveer 2000.
En hoop dat er iemand in de omgeving van Apeldoorn woont die mij evt. zou willen helpen met tunen of kan helpen met het assembleren mocht dat nodig zijn.
Simon

Je kan 6s in een logo 500 gebruiken, en 10s in een logo 600. Met de servo's die je noemt kan je het best een 500 kopen. De setup die je noemt is ook erg netjes.

Goede accu's zijn zippy's, anders zou ik een Amerk nemen zoals bijvoorbeeld flightpower. De makkelijkste lader vind ik de Hyperion EOS 610 DUO, dan kan je 2 accu's tegelijk laden.

Het verloopje van je computer naar zender zit bij de sim inbegrepen, let dan wel op de goede aansluiting.

En als laatste, ARMC als vliegclub, genoeg heliervaring daar.

Voor de sim heb je gewoon verloopkabeltjes, geen soldeerbout voor nodig.

Let er wel op, crashen met een 500 a 600 niet goedkoop is. Aangezien je geen ervaring hebt kan een fixed pitch geen kwaad. Al koop je hem erbij. 100 euro heb je een set. 1 keer niet crashen en je hebt hem al eruit. Daarbij zijn ze ook leuk om te vliegen. Zeker als t buiten echt koud is.

De setup die je noemt is wel meer voor een logo 500 dan 600. Zippys uit hongkong doen het prima. Zou wel kijken naar een modernere gyro aangezien de 401 toch wel wat achterloopt.

De DUO lader is inderdaad makkelijk in gebruik en qua capaciteit voldoende ook wellicht voor de toekomst. Koop er wel een leuke voeding bij.

De setup die je noemt is wel meer voor een logo 500 dan 600. Zippys uit hongkong doen het prima. Zou wel kijken naar een modernere gyro aangezien de 401 toch wel wat achterloopt.

Totaal mee oneens, de 401 is een perfecte gyro die alles kan wat zo'n 90% op het forum hier een heli aan kan doen. Het duurt wel even voordat je hieruit gegroeid bent.

Totaal mee oneens, de 401 is een perfecte gyro die alles kan wat zo'n 90% op het forum hier een heli aan kan doen. Het duurt wel even voordat je hieruit gegroeid bent.

Dan heb je ook geen logo 600 3D nodig toch, 10C zender, HackerA40? En toch vliegt het prettiger met een betere gyro. Zeker als het binnen het budget past.

Dat zijn andere dingen. Een goede heli kan je niet makkelijk vervangen door wat slechts en dan hetzelfde verwachten. Met een gyro merk je pas verschillen bij piroettende cirkels en hoge tailslides. Voor de meeste 3D figuren heb je aan een 401 meer dan genoeg.

belthyzor , er zit wel degelijk een club in jou buurt , in wapenveld , bovendien zie ik dat je uit emst [1300 inwoners] komt , ik ook .

Back