Heb ik nog een ontlaadbeveiliging nodig met deze regelaar?

Om nog even terug te komen op die eruitfik problemen.

De meeste Align regelaar die kapot gaan/uitbranden doen dit tijdens het optoeren van de motor. Dan gaat er iets mis in de timing en trekt de motor ineens zoveel amps dat de regelaar spontaan in de fik vliegt.
Dit hebben ze bij Align geprobeerd te reproduceren... maar dat is niet gelukt.

Ik heb nog niet gehoord dat iemand hem eruitbrandde door overbelasting TIJDENS het vliegen.

Anyway, nu weer ON-TOPIC!

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
dan zit er toch behoorlijk wat verschil in de 2 heli's. ik zie t/m 55A verbruik op de logo10 3D terwijl de trex over de 100 gaat... wow, die wil ik ook ha ha ha... (alsof dat bepalend is).

Dat komt omdat de logo meestal op 10 cellen lipo's gevlogen wordt, daardoor word de spanning veel hoger en zijn de stromen die je trekt om hetzelfde vermogen af te geven natuurlijk veel lager.
Als je de spanning verdubbeld, halveert je stroom als je hetzelfde vermogen trekt.

Logo 10 3D wordt meestal gevlogen op 5-6S Lipo er zijn natuurlijk wel weer mensen (vooral in de USA) die zweren bij een 10S setup in een Logo 10. Standaard logo 10's, die meer toegelegd zijn op een beginner en dus rustig hover en rondvlieg werk, vliegen ook nog wel op 4S Lipo. De 10 in de naam van de heli duidt eigenlijk op het aantal cellen van de Accu, maar dan nog wel uit de BRJ-tijd (Big Round Jugs, oftewel NiCd). Alhoewel 10 NiCd toen al snel de ondergrens bleek en de meeste op 12 en 14 cellen Nixx vlogen.

Maar wat is dan het verschil, ten eerste het gewicht. Een Logo 10 weegt maar 2200-2300 gram. Een T-Rex 600 doet daar toch al snel een goeie kilo bovenop (dat is toch bijna 50%). Logo 10 gebruikt 500mm range rotorbladen een TRex600 600mm bladen. Verder doet toerental en vliegstijl ook nog een behoorlijke cent in zakje.

Ikzelf gebruik ook de timer van m'n zender, alleen gaat die af en toe iets te zacht. Meestal heb je zelf een behoorlijk idee dat je de max vluchtduur naderd. Een snelle blik op de zender is dan genoeg om ff te checken
Nu vlieg ik zelf ook met een behoorlijk varierende belasting en dan merk je het ook wel iets. Max Power neemt een klein beetje af richting einde vliegtijd. Dit is natuurlijk bijna niet waarneembaar als je continu aan het hoveren bent.

Rick

Rick NT zei:
Logo 10 3D wordt meestal gevlogen op 5-6S Lipo er zijn natuurlijk wel weer mensen (vooral in de USA) die zweren bij een 10S setup in een Logo 10. Standaard logo 10's, die meer toegelegd zijn op een beginner en dus rustig hover en rondvlieg werk, vliegen ook nog wel op 4S Lipo. De 10 in de naam van de heli duidt eigenlijk op het aantal cellen van de Accu, maar dan nog wel uit de BRJ-tijd (Big Round Jugs, oftewel NiCd). Alhoewel 10 NiCd toen al snel de ondergrens bleek en de meeste op 12 en 14 cellen Nixx vlogen.

zoals wij nu nóg vliegen dus, 12 accuutjes... onze plettenberg 20-10 (op 21T) gaat in spanning tot max 5S en dat willen we dan ook maar gaan doen, tesamen met een mooie Jazz regelaar :)

Rick NT zei:
Maar wat is dan het verschil, ten eerste het gewicht. Een Logo 10 weegt maar 2200-2300 gram. Een T-Rex 600 doet daar toch al snel een goeie kilo bovenop (dat is toch bijna 50%). Logo 10 gebruikt 500mm range rotorbladen een TRex600 600mm bladen. Verder doet toerental en vliegstijl ook nog een behoorlijke cent in zakje.

de Trex wil ík gaan kopen. uiteindelijk zal ik wat xtremer gaan vliegen dan mijn vader en wil er niet meer aan willen upgraden als het kan en zien nu hoe mooi electro vliegt, vooral met deze maat heli's (groter denk ik is brandstof toch nog (duidelijk) in het voordeel)...

Rick NT zei:
Ikzelf gebruik ook de timer van m'n zender, alleen gaat die af en toe iets te zacht. Meestal heb je zelf een behoorlijk idee dat je de max vluchtduur naderd. Een snelle blik op de zender is dan genoeg om even te checken
Nu vlieg ik zelf ook met een behoorlijk varierende belasting en dan merk je het ook wel iets. Max Power neemt een klein beetje af richting einde vliegtijd. Dit is natuurlijk bijna niet waarneembaar als je continu aan het hoveren bent.
Rick

mijn vader heeft de mc24 of hoe dat ding dan ook heet, dus een timer etc zit erop. dus dat zal het dan ook wel gaan worden. Maar eerst de heli maar eens op lipo's overzetten en dan zien/berekenen wat de vluchttijd gaat worden.. ben benieuwd... moet een stuk beter zijn, met dezelfde vliegstijl, als de huidige 12 Nimh's :)

Szabo vliegt ook met de standaardregelaar en die heeft hm er ook nog niet uitgefikt....

Die Szabo wordt zeker gesponsord door Align ? Als dat zo is denk je dat die iets zal zeggen als het misgaat ? Hij wordt niet betaald om negatieve dingen in de wereld te brengen, dus die houd gewoon zijn mondje dicht. (Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat die regelaar niet goed zou zijn)

Die Szabo wordt zeker gesponsord door Align ? Als dat zo is denk je dat die iets zal zeggen als het misgaat ? Hij wordt niet betaald om negatieve dingen in de wereld te brengen, dus die houd gewoon zijn mondje dicht. (Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat die regelaar niet goed zou zijn)

Alleen wel balen voor hem dat hij heeeeeeel vaak op publieke plekken demonstraties geeft :wink: Als hij dan kapotgaat weet iedereen het binnen een dag hoor...

Cheers,

Rich 8)

Back