Hebben jullie dat nu ook als beginner.

Ik weet precies wat je bedoelt! Ik heb net mijn kds 450s en ik ben nu waar jij waarschijnlijk was een tijd terug. Ik heb de kruis eronder, probeer van de grond te komen (30 cm of zo) en probeer hem dan op een plek te houden. Zoals ik al op de kds450 draad zei, dit gaat gewoon tijd kosten. Ik heb inmiddels ook hulp ingeroepen en ga daar als het goed is deze week mee aan de slag....

Maar ik kom er wel, reken maar!!

Ik ben benieuwd naar je vorderingen, hou ons op de hoogte. Aangezien het weer de laatste tijd niet erg meewerkt, teveel wind, zijn mijn vorderingen navenant. Maar we gaan binnenkort op vakantie en dan gaat de KDS450S mee. Hopelijk kom ik mooie rustige plekjes tegen onderweg.

Groeten Henny

Nou ik heb het hoveren nu redelijk onder controle, ik had gehoord dat je het ineens te pakken kan hebben.Dit was bij mij wel het geval.Maar het heeft even geduurd.

Ik moet nu nog het over corrigeren minderen.Dit vind ik erg lastig.
En het rond vliegen waag ik me even nog niet aan :)

Als het hoveren en vooral het teveel corrigeren een probleem blijft zou je de controlestick kunnen verlengen. Bij een langere sticks geeft een zelfde vingerbeweging als bij korte sticks minder uitslag aan je heli en dit zou je kunnen helpen.

wersitime zei:
Ik ben benieuwd naar je vorderingen, hou ons op de hoogte. Aangezien het weer de laatste tijd niet erg meewerkt, teveel wind, zijn mijn vorderingen navenant. Maar we gaan binnenkort op vakantie en dan gaat de KDS450S mee. Hopelijk kom ik mooie rustige plekjes tegen onderweg.

Groeten Henny

Heb net sinds kort de kruis eronder weg. Heb hulp gehad van Plantjes en nu kan ik tail in hoveren in de tuin. Ben op realflight 4.5 nose in en zachtjes landen aan het oefenen.

Heb net sinds kort de kruis eronder weg. Heb hulp gehad van Plantjes en nu kan ik tail in hoveren in de tuin. Ben op realflight 4.5 nose in en zachtjes landen aan het oefenen.

Proficiat. Ja een beetje hulp is best wel welkom en prettig dat ze er zijn die willen helpen. Het weer is helaas nog steeds pet want ik durf nog niet met teveel wind te vliegen, dus veel vooruitgang is er momenteel niet.

Groeten Henny

Gewoon, niet hooveren met opstijgen en landen...

Dus meteen naar FF, en met landen net lang genoeg hooveren om hem neer te zetten

wersitime zei:
Proficiat. Ja een beetje hulp is best wel welkom en prettig dat ze er zijn die willen helpen. Het weer is helaas nog steeds pet want ik durf nog niet met teveel wind te vliegen, dus veel vooruitgang is er momenteel niet.

Groeten Henny

Thnx. Ben nu zover dat ik 2 accu's hoover en daar vind ik idd best stoer al zeg ik het zelf. Maar idd voorwaartse vlucht lijkt kilometers weg. Ik ben nu op de sim aan het oefenen om rustig voor mezelf langs te vliegen. Links naar rechts, piroëtje en terug. Of ik dat binnenkort in het echt durf moet ik nog zien. Ik denk: gewoon geduld....

Hoogte en afstand zijn je vriend als je iets wil proberen.
Zoek een grote open ruimte met lekker veel beschikbare lucht en rust.

De allerbelangrijkste vlieg tip die ik je mee kan geven....:
Hetgeen wat je eigenlijk wil doen is maar bijzaak,
alles orientaties waar je heli in terecht kan komen als het even niet gaat zoals je had gepland..... is de hoofdzaak.
Dat bepaald namelijk of je gaat crashen of niet ;)

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Je kunt ook beter nog niet in het begin met de neus naar je toe vliegen.;)
Het beste vind ik altijd..; 2 Platformen creëren en van platform naar platform 'hoppen'.. Zo leer je het het aller beste vind ik persoonlijk ;)

Ik begin een enorm respect te krijgen voor wie kunnen hooveren.

Please... dan vraag ik me af wat voor respect je hebt voor mensen die 3d vliegen. Vanuit een coaxiaal leren hooveren met een cp is zoals een kind dat zonder steunwieltjes leert fietsen. Niet bepaald 'groots'.

Sinds 2 maanden heb ik nu wel alle mogelijkheden geprobeerd maar hij blijft bij elke correctie klein of groot er als een speer vandoor gaan.
Als je al 2 maanden oefent met het hooveren en hij blijft er 'als een speer vandoor gaan', dan moet je dringend uw afstelling eens bekijken. Stel uw servo's/zender eens wat minder gevoelig af en zorg dat uw zwaartepunt centraal ligt. En oefen binnen in een garage of desnoods in de woonkamer, dan krijg je tenminste niet de neiging om steeds gas bij te geven. De meesten kunnen na 2-3 dagen zeker hooveren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back