H
hezik
Guest
2 eneloop-pakketten; daarmee maak je je kist onnodig zwaar en zal ie straks niet lekker meer vliegen. Voor die 2 pakketten + powerbox basic ben je zo'n 280 gram kwijt.
Pak 1 1000mAh lipo en zet daar een Emcotec DPSI switch aan, en je bent in 80 gram klaar. Scheelt 200 gram, wat gewoon veel is.
Ik vlieg F3A en het merendeel van de F3A vliegers gebruiken tegenwoordig die DPSI met een lipootje eraan.
Overstappen van digitaal naar analoog vanwege stroomverbruik, is nonsense. Om mijn WindS verbruik ik voor 1 vlucht ca. 40 mAh, en daar zitten louter digitale servo's in.
Voor je rudder is 1 servo zat. 2 servo's is nergens voor nodig en voegt alleen gewicht toe.
Wat betreft servo's, voor rudder en hoogte is je keuze prima, voor ailerons veel te zwaar/sterk. Ik neem aan dat je dubbeldekker per vleugel per roer 1 servo heeft, dan is 5kg al meer dan genoeg aan torque.
Ik zou eens goed kijken naar de Graupner DES lijn servo's als ik jou was. Betaalbare, prima servo's.
De hs-5645mg die je nu uitgezocht hebt, wegen 60 gram en geven 10kg stelkracht. Daar waar 5kg op zo'n dubbeldekker al overkill is.
4 maal 60 gram (1 per aileron) kom je op 240 gram aan vleugelservo's alleen.
Pak nu eens een 5kg servo die 40 gram weegt. Dan zit je op 160 gram aan vleugelservo's.
Op je rudder een 12kg servo, op hoogte is 5kg ook voldoende.
Als je doet zoals jij het geplanned hebt tov. hoe ik het nu schets, scheelt je dat al krap 300 gram op het totale vliegklare gewicht. Reken maar dat je dat gaat merken.
Pak 1 1000mAh lipo en zet daar een Emcotec DPSI switch aan, en je bent in 80 gram klaar. Scheelt 200 gram, wat gewoon veel is.
Ik vlieg F3A en het merendeel van de F3A vliegers gebruiken tegenwoordig die DPSI met een lipootje eraan.
Overstappen van digitaal naar analoog vanwege stroomverbruik, is nonsense. Om mijn WindS verbruik ik voor 1 vlucht ca. 40 mAh, en daar zitten louter digitale servo's in.
Voor je rudder is 1 servo zat. 2 servo's is nergens voor nodig en voegt alleen gewicht toe.
Wat betreft servo's, voor rudder en hoogte is je keuze prima, voor ailerons veel te zwaar/sterk. Ik neem aan dat je dubbeldekker per vleugel per roer 1 servo heeft, dan is 5kg al meer dan genoeg aan torque.
Ik zou eens goed kijken naar de Graupner DES lijn servo's als ik jou was. Betaalbare, prima servo's.
De hs-5645mg die je nu uitgezocht hebt, wegen 60 gram en geven 10kg stelkracht. Daar waar 5kg op zo'n dubbeldekker al overkill is.
4 maal 60 gram (1 per aileron) kom je op 240 gram aan vleugelservo's alleen.
Pak nu eens een 5kg servo die 40 gram weegt. Dan zit je op 160 gram aan vleugelservo's.
Op je rudder een 12kg servo, op hoogte is 5kg ook voldoende.
Als je doet zoals jij het geplanned hebt tov. hoe ik het nu schets, scheelt je dat al krap 300 gram op het totale vliegklare gewicht. Reken maar dat je dat gaat merken.