heeft iemand een betaalbaar adres voor servo`s ??

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
2 eneloop-pakketten; daarmee maak je je kist onnodig zwaar en zal ie straks niet lekker meer vliegen. Voor die 2 pakketten + powerbox basic ben je zo'n 280 gram kwijt.

Pak 1 1000mAh lipo en zet daar een Emcotec DPSI switch aan, en je bent in 80 gram klaar. Scheelt 200 gram, wat gewoon veel is.

Ik vlieg F3A en het merendeel van de F3A vliegers gebruiken tegenwoordig die DPSI met een lipootje eraan.

Overstappen van digitaal naar analoog vanwege stroomverbruik, is nonsense. Om mijn WindS verbruik ik voor 1 vlucht ca. 40 mAh, en daar zitten louter digitale servo's in.

Voor je rudder is 1 servo zat. 2 servo's is nergens voor nodig en voegt alleen gewicht toe.

Wat betreft servo's, voor rudder en hoogte is je keuze prima, voor ailerons veel te zwaar/sterk. Ik neem aan dat je dubbeldekker per vleugel per roer 1 servo heeft, dan is 5kg al meer dan genoeg aan torque.

Ik zou eens goed kijken naar de Graupner DES lijn servo's als ik jou was. Betaalbare, prima servo's.

De hs-5645mg die je nu uitgezocht hebt, wegen 60 gram en geven 10kg stelkracht. Daar waar 5kg op zo'n dubbeldekker al overkill is.

4 maal 60 gram (1 per aileron) kom je op 240 gram aan vleugelservo's alleen.

Pak nu eens een 5kg servo die 40 gram weegt. Dan zit je op 160 gram aan vleugelservo's.

Op je rudder een 12kg servo, op hoogte is 5kg ook voldoende.

Als je doet zoals jij het geplanned hebt tov. hoe ik het nu schets, scheelt je dat al krap 300 gram op het totale vliegklare gewicht. Reken maar dat je dat gaat merken.

Nee hoor, dat moet ie zelf weten :)

Als ik het goed begrepen hebt, gaat het om een ~50cc ultimate die hij koopt bij gonav.de, ook wel een axarmodel ultimate ofwel een goldwingrc ultimate uit de 50cc series.

Vliegklaar gewicht rond de 7.5kg, span 1m80, lengte 1m90.

4 servo's voor ailerons. Het filmpje heeft het over 'towarpro', wat wel TowerPro zal zijn.

Dan heb je voor dit formaat kist de 995MG of de 945MG.. dat zin toch 10kg of 12kg servo's van ca. 55 gram.

Flink hoogteroer ook, dus toch maar ook die kant op gaan.

~12 kg op rudder en hoogte, en ~5kg op rol zou moeten volstaan.

Oxai wil bv. op hun Miss Wind dubbeldekker (grofweg zelfde afmetingen) de S9650 zetten, ~4kg.

Goed, dit moet een 3D toestel zijn, en het vlieggewicht is hoger, maar 10kg lijkt mij voor de ailerons gewoon erg veel.

Voor de ailerons, bv Grauper DES 678 BB, MG, 7kg @5.5v, 28gram, 0.11s/40, EUR 40 p/s (4 stuks nodig).

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je doet zoals jij het geplanned hebt tov. hoe ik het nu schets, scheelt je dat al krap 300 gram op het totale vliegklare gewicht. Reken maar dat je dat gaat merken.
bedankt hezik dus toch met een 2s lipo als ontv accu met dpsi eraan en voor de rollen zou ik dan toch de spektrum DS821 kunnen pakken ,deze heb ik liggen dus...??
zoals jij het schetst is 300 gram wel erg veel om extra mee te slepen het luchtruim in.
ik wordt wijzer :mrgreen::mrgreen:
eric

2 eneloop-pakketten; daarmee maak je je kist onnodig zwaar en zal ie straks niet lekker meer vliegen. Voor die 2 pakketten + powerbox basic ben je zo'n 280 gram kwijt.

Pak 1 1000mAh lipo en zet daar een Emcotec DPSI switch aan, en je bent in 80 gram klaar. Scheelt 200 gram, wat gewoon veel is.

Ik vlieg F3A en het merendeel van de F3A vliegers gebruiken tegenwoordig die DPSI met een lipootje eraan.

Vraagje over die Emcotec DPSI switch.
Wat doet zon ding vergeleken met zoiets dan:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MEGABEC 8 $11.90

Als je die switch alleen hebt om van een 7.2v 2 cell lipo 4.8 0f 6 v te maken dan is het toch eigenlijk gewoon een dure bec?

@ Ultim@te:
Je titel moet dus eigenlijk zijn:
heeft iemand een betaalbaar adres voor bekende merk servo`s ??

Laatst bewerkt:
De DPSI is een BEC met een magneetschakelaar. Je hebt dus BEC en schakelaar in 1 ding, het is niet zwaar (30 gram ofzo) en zo duur is het niet.

Vraagje over die Emcotec DPSI switch.
Wat doet zon ding vergeleken met zoiets dan:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MEGABEC 8 $11.90

Als je die switch alleen hebt om van een 7.2v 2 cell lipo 4.8 0f 6 v te maken dan is het toch eigenlijk gewoon een dure bec?

@ Ultim@te:
Je titel moet dus eigenlijk zijn:
heeft iemand een betaalbaar adres voor bekende merk servo`s ??
het is kwa prijs in ieder geval wel interessant maar bij mij reist de vraag dan ``is goedkoop in dit geval geen duurkoop``in een kist van plus minus € 1500,- .
ik wil kwa geld uitgeven niet besparen om deze kist vliegklaar te maken ,maar ik wil uiteraard ook geen ``onnodige``grote uitgaven doen als dit simpelweg ``overkill ``is voor deze kist.
grtz eric

.De DPSI is een BEC met een magneetschakelaar. Je hebt dus BEC en schakelaar in 1 ding, het is niet zwaar (30 gram ofzo) en zo duur is het niet.

ik geloof iets van €45,-/50,- als ik het me goed kan herinneren,

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga gebruik maken van zo een ubex 3amp voor ontsteking en de 15amp voor de rest in mijn decathlon, ook deze van die shop... alleen zit er daar al een schakelaar op, maar die zijn wel erg klein, en zal ik een andere op zetten...

hoi chris ik twijfel of ik niet met 2 x 2s lipo`s 1000mha met een powerbox basic (accuweiche ) wil gaan werken ,
ik vind het een mooi systeem maar ik twijfel nog.
de èèn zegt gewoon en DPSI erop met 1 x 2s lipo 1000mha dit scheelt ook weer gewicht maar het gevoel bekruipt mij dat ik met de 2 lipo`s wat meer zekerheid heb.
ik heb gevraagd om advies en zoals ik al verwacht had krijg je diverse mogelijkheden aangereikt welke allen kunnen.
best moeilijk om je te orienteren omdat het toch om een prijzige kist gaat waarmee je niet de verkeerde keuze wil maken anders kan dit mij erg duur komen te staan.
ik ben trouwens lekker bezig met de pitts python en ik heb vanochtend bericht gehad uit de states dat de betaling is bijgeschreven bij gunderson en dat ze de motorkap en cockpit ruit gaan verzenden.
als ik deze binnen heb zal ik je wat foto`s mailen.
ps kun je via de pb even je e`mail adres doorsturen ik heb pas mijn computer opnieuw laten installeren en ik was mijn adresboek kwijt.
mvg eric

idd in mn raven heb ik ook 2 accus voor de servo's 1800mah. de ultimate heeft nog es 2servo's extra vermoed ik(bovenste vleugels) dan zou ik idd ook voor 2 pakketten gaan 1500mah ofzo...???

na 4 vluchten haal ik per accu een 160mah uit...

maar op de decathlon overweeg ik voor 1 pakket 2200mah ofzo te nemen...
de pitts python :p ik ben ook terug ernaar aan het kijken, ofwel een kleine electro versie ofwel een 2m20 versie....toekomstmuziek!
nu...

veel succes met je keuze

is oke chris ik stuur je binnenkort wat foto`s als de spullen binnen zijn .
ik had graag gaan vliegen vandaag met mijn 2,20 biglift maar ``REGEN REGEN ,REGEN``
best wel k*t dat weer in nederland ( en belgie )denk ik .
mvg eric

Back