Heeft iemand ervaring met de copterX ??????

• Topicstarter Topicstarter cruizer001
  • Startdatum Startdatum
Ik ken hem niet, maar is een van de velen T-Rex 450 clonen.
Als hij te vergelijken is met de HDX 450/Tomahawk is het een redelijke helicopter met dezelfde vliegeigenschappen als de T-Rex.
De alu parts op deze clonen zijn meestal gemaakt door Sonix, goedkoper en zachter CNC dan Align. Ik heb ook een HDX 450 maar uiteindelijk heb ik toch alle alu parts vervangen voor Align spullen: Sterker, simpeler en beter.

Ik moet zeggen dat dat frame wel een heel brutale kopie is van het T-Rex frame.

Ook is de naam EHirobo misleidend: Hirobo maakt topspul en daar is de prijs ook naar, Ehirobo is ongetwijfeld een (E)conomische ripp off.

Ik heb toch hele goede verhalen gehoord over de CompterX van een forum-collega. Volgens hem is dit prima kwaliteit. Ik denk er ook over om zo'n heli te kopen.

Op helifreak gaan de verhalen dat de alu delen van de CopterX beter zijn dan die van Align. Steeds meer vliegers plaatsen CopterX onderdelen op hun Trex.

Toevallig heb ik nu een CopterX staart op de t-rex van mij zitten. Kocht een staarthuis en voor 10-dollar extra had ik een complete staart. Moet zeggen dat het even goed vliegt als de Align versie, misschien iets zwakker maar ik heb nog nooit een staartonderdeeltje gesloopt bij een crash :wink:

venzent zei:
Op helifreak gaan de verhalen dat de alu delen van de CopterX beter zijn dan die van Align. Steeds meer vliegers plaatsen CopterX onderdelen op hun Trex.

Ik heb zeker wat gemist, heb je een link?

BarnOwl zei:
venzent zei:

Ik heb zeker wat gemist, heb je een link?
Dan you ik moeten gaan zoeken tussen alle berichten op helifreak, maar zoek en lees eens rustig alle berichten door op helifreak over de CopterX, dan zal je het een paar keer lezen.

Ik heb zelf de rotorkop van de CopterX op mijn T-Rex450 gezet.
Ik moet toch zeggen... helemaal toppie!
Wel ff alles nalopen op Locktite, maar ik heb gehoord dat dat mijn het spul van Align ook zo is.
Helemaal compleet van Ehirobo gekocht. Vet goedkoop en ik heb die kop nog nooit zo strak gezien.
Tijdje terug staartriem in de lucht gebroken. Motor uit en neer laten kletteren in (gelukkig) hoog gras. Enige wat stuk was was een kromme flybar.
Ik draai hem nu trouwens op precies 3000 RPM met Pro Woodies.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeker een complete CopterX kopen eerlijk gezegd... wel erg veel verschil in prijs zegmaar. dan heb ik het er wel voor over om ff alles na te lopen op locktite!
Over kopie of niet... Volgens mij is het idd gewoon een vrij goeie kopie van de T-Rex. Hebben echt een paar lui met een schuifmaatje alles in een 3D-programma gegooid en door de cnc-machine geragd. Over de kwaliteit van het alu kan ik niet veel zeggen. Heb niet een paar onderdelen van copterX en Align gesloopt om te testen... (en ben ook niet van plan om dat te doen :). )

Back