Heeft iemand ervaring met Twin jet van Multiplex?

Deze heb ik gebouwd volgens de beschrijving. Maar deze vliegt niet goed.
De eerste vlucht half gas ging hij gelijk met de neus naar beneden. De accu heb ik iets naar achteren geplaatst.
Maar dit had geen goed effect. Daarna driekwart gas en iets up met de trim gegeven. Het toestel wil gewoonweg niet klimmen.
Ik gebruik 2000 mah Lipo accu en 35 A regelaar.

Props op de juiste manier gemonteerd (bolle kant in de vliegrichting)?

De twinjet (heb er drie versleten) vliegt heel fijn, eerlijk en vertrouwd. Zelfs met standaart motorisering en Nicads wil hij al goed klimmen!

Succes, greetz Aldert

Iets meer info zou goed zijn ivm de Lipo en motoren. Is het een probleem van thrust?

Verder, zoals gezegd de props juist monteren. Het is een pusher jet dus de tekst die op de props staan moeten naar voren staan (naar de neus).
Zwaarte punt correct en de Elevons correct configureren op de radio.

Succes.

Ron

Ik heb naar de props gekeken deze zitten met de tekst naar voren, zie foto.
Het uitbalanceren heb ik volgens de beschrijving gedaan, op de markeringen onder de vleugel.
Voor in de neus heb ik extra lood toe moeten voegen omdat de accu niet ver genoeg naar voren geplaatst kon worden.
Als motoren gebruik ik de permax 480 7,2 volt standart motoren en 3 cel 11.1 v 2000mh lipo accu

1_5_onderdelen_03.jpg

Als je die witte props bedoelt dan zitten ze dus verkeerd om. Deze Gunther props moeten met de tekst naar achteren zitten. Zoals ze op de foto staan moeten ze nog omgedraaid worden op dat zwarte spinnertje. Dat is dan ook gelijk de reden van het niet willen vliegen, dit scheelt je al gelijk meer dan 50% vermogen.

Over het algemeen zie ik de laatste tijd steeds meer mensen die deze Guntherprops verkeerdom monteren. Ze worden altijd geleverd in trekconfiguratie en voor het gebruik als duwprop moeten ze dan dus omgedraait worden.

Dit gehele verhaaltje staat ook in de bouwbeschrijving van je model. Helaas kan ik de bouwbeschrijving van de twinjet niet meer vinden op de multiplex site, maar die van de microjet wel en daar staat het heel duidelijk in onder punt 9
gebruiksaanwijzing stukje punt 9 microjet zei:
Der Propeller 35 arbeitet im Micro-Jet auf Schub, daher
muss dieser im Spinner umgedreht werden. Die nicht
beschriftete Seite des Propellers zeigt jetzt zum Motor.
Der Propeller wird mit 5-Minuten-Harz oder mit Endfest
300 (UHU) auf der Motorwelle festgeklebt.

Hee Jan,

Leuk om te zien dat er meer Barnevelders modelvliegen. Als je nog twijfelt of de props goed zitten mag je langskomen bij Raesfeltlaan 2 in Barneveld.
Waar ga je vliegen? Wij (2 zoons en ik) vliegen bij Modelvliegclub Renswoude.

Teus Brand

hallo,

ik heb getwijfelt tss een twinjet en een microjet. uiteindelijk is het een microjet geworden. Het probleem met dit model is dat het enorm veel last heeft van torsie. Bij de minste verrandering in toerental nijgt hij zich om te draaien en tolt zo de grond in. Eigenlijk heeft hij maar een goeie vlucht gehad en dat was met de orginele setup (speed400).Ben daarna beginnen te experimenteren met borstelloze motor (H3600 van spitz) maar was eigenlijk nooit een succes. Is de twinjet stabieler?

waarom geen funjet, de microjet is weinig positiefs over te vinde, en de twinjet heeft weer 2 motoren=duurder.
over de funjet wodt echt heel positief gepraat.

Hhm,

ik heb ook een Twinjet, met standaard Speed400's erin.. Wel met 3000Mah LiPo, maar ik heb er al vele uurtjes opzitten met mijn Twinjet, en die vliegt toch héél goed hoor, zowel traag als snel..

Grtz, Piet

Multiplex Twister Brusshler

Sinds korte tijd ben ik ook in bezit van deze prachtige twinjet ,
Maar er zijn een paar kleine probleemtjes ,
Er zijn 2 regelaars of esc , wil ze inpluggen op de ontvanger
spektrum ar6200 , wie kan me zeggen waar te pluggen ?
dus 2 servo's en 2 esc .:rolleyes:

Ik heb geen Spektrum maar de regelaars gewoon via een V-kabel op de motoringang .

67384975df5fec5bd.jpg

Regelaars heb ik achter de motor geplaatst .

67384975df6027d3c.jpg

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
waarom geen funjet, de microjet is weinig positiefs over te vinde, en de twinjet heeft weer 2 motoren=duurder.
over de funjet wodt echt heel positief gepraat.

Zeker nog nooit een microjet gehad zeker ;)

de eerste twinjet had sp400, de 2e borstelloos op Lipo en A123 en ging vertikaal.
De eerste microjet meteen borstelloos en de 2e in edf versie wat me nog het meeste bevalt. Met de laatste ook al een grondstart gedaan. Heb nog eentje in de doos zitten om ooit eens af te mallen oid. Beide modellen hebben voor en nadelen. De funjet is in mijn ogen meer een tussenvariant die net te groot is voor sp400 motoren. die zou ik alleen kiezen voor thrustvektoring.

Mijn eerste elektrokist (zal wel zoon 10 jaar geleden zijn!)
full

Eerste microjet
full

huidige (en fijnste IMHO)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wil de multiplex twinjet uitbalanceren op de nopjes
onderaan de vleugel , moet het juist horizontaal
of lichtjes met de neus zakken

thx all

Back