Hegi Saudade, tweede leven

het probleem van de mast is, dat er onderaan een metalen, tja hoe zal ik het eens noemen, houder oid voor de spandraden zit, waardoor, als ik de kajuit langer zou maken, er een mega gat in de opbouw zou komen.
Ik wil dat metalen gedeelte er ook niet af halen, want het is wel erg makkelijk om de spandraden uit elkaar te houden.
En natuurlijk blijftie niet zo hoekig, het was maar een probeerseltje met karton om een beetje een idee te krijgen hoe het zou staan.
Ik denk zelf dat ik de onderkant van de kajuit iets minder hoog ga maken, zodat het iets meer gaat ogen.

@ Johan: thnx!! en ik ben nog maar net begonnen

tja, ik baal daar ook wel een beetje van. de kajuit krijgt nu meer een beetje een gedrongen uiterlijk.
maar wie weet dat ik volgend jaar het al weer zat ben een een nieuw ontwerp erop loslaat.
Ideen heb ik alweer zat, lol

had iemand je al gezegd dat je fantastisch bent??

blij38.gif
blij38.gif
blij38.gif
blij38.gif

zo, weer een paar avondjes verder geknutseld.

inmiddels wat op hout getekend en uitgezaagd.
De mast komt toch in de kajuit, vond ik toch mooier, maar naar mijn idee kloppen de verhoudingen nog steeds niet.
n.b. het kajuitje wordt nog iets gebogen, zodat hij de vorm van de boot een beetje gaat volgen

375594982_6_mlCm.jpeg

dusss, wederom mijn vraag: hoe vinden jullie het tot nu toe?? klopt het nog een beetje?

Hallo Richard,

wederom mijn vraag: hoe vinden jullie het tot nu toe?? klopt het nog een beetje?

Kan er weinig van zeggen, misschien als je wat verder met de opbouw bent. Een plankje met een uiteindelijke lijn voor de kajuit zegt mij op dit moment niet zoveel.

Blijf je vorderingen posten,:D

Mvg.

het weer begint weer te verbeteren( temperatuur in de schuur wordt ook weer aangenaam :) ) en de zeilboot wacht nog steeds op een opbouw.
In de tussentijd al wel wat andere projectjes afgemaakt, die gewoon in de huiskamer konden (o.a. een buggy en een nieuwe wegracer)
De opbouw die gepland was, gaat er toch weer af. Het voorste stuk loopt naar mijn idee teveel naar beneden en de ruimte tussen het dek en de opbouw is wel erg groot om dicht te smeren met plamuur.
Ga nu de oude opbouw gebruiken om een beter passend iets te maken.
Als ik zo doorga in dit tempo, dan vaart hij wel een keertje over een jaar of 3 :p

Als ik zo doorga in dit tempo, dan vaart hij wel een keertje over een jaar of 3 :p

Dat was toch optimistisch ingeschat. Maar misschien, nu je toch weer een beetje met je Saudade bezig bent omdat je hebt aangeboden te helpen met "Project Micro Saudade", dat er weer wat schot in gaat komen. Zo'n fraaie boot verdient een 2e leven.

hahaha,
En toen kwam er nog een ongeluk tussendoor, waardoor ik 6 maanden uit de running was. Inmiddels heb ik de hele opbouw weg gelaten, het dek mooi strak gemaakt en wit geschilderd.
Nu alleen nog een transportkoffer maken voor de zeilen.......

Wat was de reden om de oude opbouw te slopen? De "bakjes" die bij teveel helling vol lopen? Als je gaat zeilen, wel proberen foto's en eventueel een filmpje te maken, ok? Er staan nog veel te weinig filmpjes van deze fraaie boot op het internet.

Ik vond de oude opbouw niet zo mooi en het paste allemaal niet zo heel precies meer....Het zag er eigenlijk niet uit. De bedoeling is/was om er een gesloten kajuit op te zetten en dan het dek helemaal te gaan beplanken.
zoiets als deze:
IMGP1869.JPG

Maar door het ongeluk (sleutelbeen gebroken) had ik tijd genoeg, dus wilde ik de boot snel varend maken, zodat ik wat te doen had.
Helaas was de boot te groot en te zwaar om hem te tillen met het gebroken sleutelbeen, dus verdween hij weer in de kast.

Back