Heim-mechaniek in oude heli ,flybarless maken

Tenslotte dit. Omdat een FBL heli - in tegenstelling met paddels- nauwelijks beweging in de bladas verlangt heb ik eerst een glasvezelhuls over de bladas geschoven .Dat bleek niet genoeg ,dus nog eenpvc hulsje daarover heen om e.a. zostrak mogelijk te krijgen .
Er zijn mogelijk nog andere manieren om de bladas stijf er in te krijgen.
Daarna vloog de heli voor een oldie best goed met FBL.
 
Hoi,

ik heb in mijn heim gewoon de harde o-ringen zitten (kunststof vario centraal stuk) en ook nog eens gfk bladen die behoorlijk soepel zijn. Vorige week op de oldie meeting heb ik nog eens even aandacht aan deze heli geschonken en ik kom ook tot prima resultaten. Het vliegt nu beter dan ik ooit gehad heb, maar dat ligt er deels aan dat ik destijds niet wist hoe je een paddelstang moest afstellen.
Ik heb dus niet het idee gekregen dat het allemaal knetterhard hoeft te zijn opgehangen om de fbl goed te laten werken. Een beetje meer toeren op de kop helpt veel meer om stabiliteit te maken. Ook met zachtere ophanging en trage servo's. (C4041)....

Steven.
 
Omdat een FBL heli - in tegenstelling met paddels- nauwelijks beweging in de bladas verlangt

Het is de FBL unit die dat verlangt... NIET de heli.

Hou daar rekening mee, want dat mechaniek zowel als de mechaniekbevestiging in de romp zijn niet ontworpen voor de toch wel stevig hogere pulsbelasting.

Zoals ik al eerder opmerkte: ik heb met een keihard gedempte kop gevlogen op mijn Bell 47G en die trilde daardoor als een achterlijke.
Met de gewoon zacht gedempte kop maar zonder flybar, vloog het prima, en was (is) het handmatig zéér goed te vliegen.

Mijn advies is: doe een zéér regelmatige inspectie op de ophangpunten van het mechaniek in de romp!
 
Back
Top