Held by customs at destination (Belgie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Indien 'held by customs at destination' te lang blijft staan op jullie
tracklog, bij het ontvangen van een pakket uit het buitenland , kan je het volgende ondernemen.

Meestal gebeurt dit doordat de douane de waarde van het pakket niet kan bepalen, doordat er geen factuur aanwezig is bij de zending.
De douane bepaalt dit niet zelf maar laat dit doen door een extern bedrijf, DSV genaamd.
Je kan contact opnemen met dit bedrijf op het volgend nummer 02/5566611
Houd wel u track nummer bij de hand en vermeld dat u pakket niet vrijkomt en vraag waarom.
Dan wordt u een dossiernummer doorgegeven die u best noteert.
Na het verkrijgen van dit nummer moet je een mail sturen naar 'wpc@be.dsv.com'
In de subject vermeld je zowel het dossiernummer en het track nummer van je pakket.
Verder vermeld je in je mail dat u pakket blijft vastgehouden, en voegt u zowel een printscreen van u betaling (paypall, mastercard, visa,....)
als een printscreen van de pakketinhoud ( hobbyking, hobbycity ,..)
Vergeet ook niet te vermelden dat dit pakket voor prive gebruik is en laat een telefoonnummer achter waarop u te bereiken bent indien er nog vragen zijn !!!!
Aan de hand hiervan berekent men u tax en wordt u pakket vrij snel vrijgegeven.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan
 
Ik heb vanmorgen telefoon gekregen van de douane DSV, dat mijn mail goed ontvangen is en dat mijn pakket wordt vrijgegeven en het vanaf volgende week wordt geleverd door Bpost.
 
Blijkbaar toch allemaal verschillende ervaringen.
Had ook een bestelling lopen. Was sinds donderdag 18/8 bij DSV.
Vrijdag dan even naar De Post gebeld, ze wisten mij te zeggen dat het pakket daar stond om dat ze papieren misten (factuur). Dan maar naar DSV gebeld diezelfde vrijdag. Een zeer vriendelijke man wist mij te zeggen dat het pakket was vrijgegeven en maandag wel zou geleverd worden.

Dus vandaag ... jaja meneer de postbode met een groot pakket. Ik moest 10€ douanekosten betalen. Na inspectie van het pakket bleek dat DSV dit had opengemaakt. De factuur zat wel degelijk in de doos.

Klein detail: onze Chinese vrienden hadden niet de volle pakketwaarde aangegeven maar slecht één derde.Daardoor bleef de waarde van het pakket onder het minimum. :)
Dus geen invoerkosten.
 
ik heb ook dezelfde issue ,sinds 25/08/2011 Held by Customs at Destination , kan ik vanaf maandag actie ondernemen of moet ik nog wachten totdat ze me contacteren ?:confused:

Groetjes

kabilos ,
 
Mijn pakje is in China vertrokken op 25 augustus en is vandaag aan de deur gebracht door een postbode met bestelwagen...
Ik moest ook 10 euro onderzoekskosten betalen.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben hier al een algemeen draadje voor....
En voegt weing toe, dan afwachten, of zelf bellen, of bezwaar maken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top