Hele grote Lipo's + laders gezocht....

Hai,
Ik ben met een flink project bezig waarvoor ik nogal grote lipo's nodig heb.
Waarschijnlijk word het toch zo'n 15S (±55.5V) en veeeeeeeel mah. Wil toch ff kunnen vliegen terwijl ik 120 amp trek :D.

Iemand een idee hoe je dat het beste kan aanpakken? Er werd al afgeraden om grote pakken te maken... Ik kan tot nu toe ook geen laders vinden die 15S willen laden.
Meestal tot 5S en dan hooguit 5 amp laden.... Dan moet je dus toch nog uuuuuren laden en dat is niet de bedoeling...

Ik had een tijdje terug iets gelezen over hele kleine chipjes/printjes die eigenlijk ladertjes voor 1 cell zijn. Zou zoiets misschien iets zijn?
Iemand ideeën/ervaringen?

mmh,
10.000mA 11,1V 3s2p Akkupack 7C SLIPP C7
Dat is het grootste wat ze hebben. Max ook maar 4 cellen in serie (hoewel er al kopjes zijn voor t/m 10 cellen :roll:

10AH is wel een goed begin, maar 3S is wel erg weinig. Moet ik er alsnog 5 in serie zetten. Wat groter mag ook nog wel.

Als lader is dit ook niet alles.... Meer heb ik nog niet kunnen vinden. Wil het liefste niet 15 laders hoeven in te stellen....
Lipo-Lader Hyperion EOS7i max. 7A, 1-5 Lipos

heb ook al wel deze gevonden...
- AP4100-13C 5S1P 18.5v
- FlightPower EVO 20: 10s1p, 4.900 mAH
- Flightpower EVO 20: 5s2p, 7400mAh 20C constant 30C bursts

Is er niks groters? Vooral laders dus ook?

(ben met een tof projectje bezig met wat mensen die wel willen investeren :). Ik heb jammergenoeg niks gewonnen nee....)

Oh ja, ik zoek ongeveer de helft van het vermogen van dit MEGAmooie ding :D
http://www.airenergy.de/html/technical_data.html
Silent_vorne.JPG

Hey Sietse,

Jij doet toch ook aan parasailen o.i.d? :roll: , Heeft dat iets met dit projectje te maken?

Gr.A.

parapenten doet hij 1:1.

sietse, volgens mij is het gewoon makkelijker om een stel nimh's te kopen, lipo's zijn op deze grootte niet verplicht lijkt mij. nimh is nog lááááng niet uitgestorven :wink:

Ik kan me voorstellen dat je liever elektrisch vliegt dan met een turbine.
Lekker stil in plaats van ........... een waanzinnig mooi geluid (behalve als dat achter mijn rug hangt :wink: )

Wat is dat projectje dan?
10 kilo de lucht in?
15 kilo de lucht in?
20 kilo de lucht in?
Of wil je naar de maan, met 15s lipo`s?

wat wil je er eigenlijk mee doen?

Naar mijn inzicht kan je lipopower zo groot maken als je wilt.
Serie en/of parralel....noproblemma

Als je tien laders koopt die 5 cellenS kunnen laden,krijg je vast korting!
Als je dan die pakketten in serie zet,............das pas power!!!!

Over de stroomdraden: 10mm/16mm/25mm kwadraat hebben we het nog niet eens.

Hoeveel A(mpere) wil je trekken uit je lipo`s en bij welke V(oltage) en dan voor wat voor een moter(tje)

Je moet maar zo zien : over 3 jaar lachen we hierom,
maar ga me niet vertellen dat je een jumbo747 gaat bouwen en de vier props gaat ombouwen naar helikoppen, waarbij je een jumbo hele rare toeren kan laten maken.
daar ben ik al mee bezig :D

bou.ze Richard

als je zulke lipo's nodig hebt is dat al flink duur. De motor / regelaar is ook erg prijzig. Ga dan niet met goedkope / simpele / zelf knutsel laders beginnen. Als je goedkoop wil koop dan een stel GM Racing laders. 200W+ voor +/- 140 euro. Betere laders zijn 250W ElProg Pulsar 2, 300W Powercube of (dure) schulze laders.

maar waar ga je die accu's nu ingooien? Ik zat ook te kijken naar 15s setup (8400 mAh) maar 15s regelaren zijn niet te krijgen nog. Slecht een paar prototypes.... Motoren voor 50V bij 200A zijn er al wel...

Yup Yup Yup Yup :D. Helemaal goed jongens!

Het word een electroparamoteur zoals Ron liet zien in die link. Had die ook al op RCgroups gevonden. Een vriend van mij heeft al veel van die dingen op benzine zelf gebouwd. Nieuw kost zo'n ding 4000 euro! Daar kan je aardig wat elektrozooi voor kopen.
Marijn, van RCtechnics krijgt binnenkort een nieuwe motor binnen die we dan dus kunnen gaan testen. Wordt een bruut monster, maar waarschijnlijk gaan we er 2 van gebruiken

Waarom elektro?
Ik kan me voorstellen dat je liever elektrisch vliegt dan met een turbine.
Lekker stil in plaats van ........... een waanzinnig mooi geluid (behalve als dat achter mijn rug hangt )
Die benzinedingen zijn meestal ERG luidruchtige 2takt klereherrie dingen.... Ik houd helemaal niet van benzine en vlieg (inderdaad) Als het weer het ook maar enigzins toelaat het liefst helemaal vrij met mijn parapent. In mindere omstandigheden zou het af en toe fijn zijn als je net wat kan "bijmoteren". Daar is dit project voor bedacht.

Ik heb nu trouwens 1 regelaar gevonden die dus wel veel aan kan: De kontronik-Powerjazz2006. Die kan 15S, 120amp = ±6.6 KW = erg lekker :D
http://www.kontronik.de/Powerjazz2006e.htm

Die elektro-paramoteur op rcgroups vloog trouwens met een plettenberg predator. Verschrikkelijk dure motor en had in totaal een stuwkracht van 51 KG! Daar krijg je een tandem zelfs bijna verticaal mee omhoog... (is evenveel als de sterkste benzineversies die te krijgen zijn....). DAT is dus niet onze bedoeling....

Wel leuk dat er ineens zoveel geinteresseerden zijn :)

maar ga me niet vertellen dat je een jumbo747 gaat bouwen en de vier props gaat ombouwen naar helikoppen, waarbij je een jumbo hele rare toeren kan laten maken.
daar ben ik al mee bezig
Uuuh, nee dus.... ben je daar echt mee bezig? :roll:

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom die 2-takkers niet stiller zijn te krijgen. Hoe zit het met propgeluid, daar zal elektro geen vermindering brengen.

propgeluid blijft natuurlijk. Al hoewel we dat proberen laag te houden door de toeren ook laag te houden (al gaat dat niet helemaal perfect lukken denk ik).

Maar het propgeluid word een soort gezoem ipv van die takkeherrie van die toch erg luidruchtige motoren!

Mooi link ron!
Ik krijg voor mijn heliproject al hulp voor het wikkelen enzo. Dat word een redelijk grote motor (voor mij), maar om er zomaar ff 1 te maken die 7KW aan kan....
Heb er 1 gevonden die het wel goed gaat doen denk ik... FF de lagers vervangen denk ik, maar dan is het geen geld voor zoveel motor.
http://www.himodel.com/en/rc_hobby/electric_2237.php[/url]

Back