Hele grote Lipo's + laders gezocht....

goed idee Sietse, om die herrie makers te vervangen door een electro versie.

Voor Batterijen zou je eens kunnen kijken of je aan deze kan raken:
http://www.saftbatteries.com/120-Te...en=&secteur=&Intitule_Produit=VLPcells&page=2
Dit is de eerste de beste link die ik vond met cellen die waarschijnlijk aan jouw behoefte voldoen. Een electro winkel bij mij in de buurt heeft ooit SAFT lithium cellen besteld. Dit om gps ontvangers te voeden. dus er zijn zeker leveranciers te vinden.

Verder heb ik ooit een mooie cataloog ontvangen van http://www.gaia-akku-online.de/SEIT...e.html&-Token.Menu=Produkte&-Token.Link=Link1
Zij willen hun batterijen enkel verkopen, als deze in zo'n plastic bakje zit met bijhorende beveiligingen.en dan waarschijnlijk ook nog enkel aan ome. Deze kwamen mij te zwaar uit voor in een vliegtuigje.
Misschien ben je er iets mee.

groeten

die Gaia's had ik ook al naar zitten kijken idd. Misschien maar eens flink wat rond gaan mailen naar dat soort fabrikanten.

Die Kokams zien er ook niet slecht uit :D!

Vooralsnog is eerst het idee om een goeie power-setup te vinden (motoren en props) met een goed ontwerp voor de behuizing enzo. De motor gaan we in ieder geval testen op loodaccu's. Gewoon simpel testen wat ie kan trekken. Met die gegevens is het gelijk ook wat makkelijker om geschikte accu's te vinden.

Hopelijk binnenkort meer :)

Ron, ik zat er aan te denken om misschien toch idd zelf een motor te gaan maken. Enig probleem is hoe je aan al die statoren komt.... Ik zit nu al zo'n beetje in de knoei voor die paar videorecorderstatoren...

sietse zei:
Vooralsnog is eerst het idee om een goeie power-setup te vinden (motoren en props) met een goed ontwerp voor de behuizing enzo. De motor gaan we in ieder geval testen op loodaccu's. Gewoon simpel testen wat ie kan trekken.

Indien je de powerjazz van kontronik gaat gebruiken, hou dan even ruggespraak met kontronik of dat goed gaat met loodaccu's. (Nu niet gaan denken:"Wat maakt dat nou voor verschil?" De kontronik heeft zo zijn programma in de war door gebruik van loodakku's!) Hij is een beetje te prijzig om hem door zo'n lulligheidje defect te laten gaan.

Gr.A.

sietse zei:
propgeluid blijft natuurlijk. Al hoewel we dat proberen laag te houden door de toeren ook laag te houden (al gaat dat niet helemaal perfect lukken denk ik).

Maar het propgeluid word een soort gezoem ipv van die takkeherrie van die toch erg luidruchtige motoren!

Mooi link ron!
Ik krijg voor mijn heliproject al hulp voor het wikkelen enzo. Dat word een redelijk grote motor (voor mij), maar om er zomaar even 1 te maken die 7KW aan kan....
Heb er 1 gevonden die het wel goed gaat doen denk ik... even de lagers vervangen denk ik, maar dan is het geen geld voor zoveel motor.
http://www.himodel.com/en/rc_hobby/electric_2237.php[/url]
Dat prop geluid is gedeeltelijk eigenlijk geen prop geluid.
Het ontstaat door de onderdelen dicht bij de propellor tips zoals vleugel en rompdelen van een duwprop vliegtuig.
Niet zo eenvoudig om dat in deze toepassing te verbeteren.

Je kunt het verminderen door het aantal verstevigingen dat vlak langs de prop loopt, qua aantal één meer of één minder dan het aantal propbladen te maken. De slechtste situatie is die waarbij het aantal verstevigingen gelijk is aan het aantal propbladen.

Ook zinvol om die verstevigingen dan niet parallel aan de propbladen te laten verlopen. Hun verlengde mag niet door het hart van de prop as lopen. Denk hierbij aan de spaken van een fietswiel, die lopen ook niet door het hart van de wielnaaf.

Beiden methoden zijn te kombineren.

Je kunt het verminderen door het aantal verstevigingen dat vlak langs de prop loopt, qua aantal één meer of één minder dan het aantal propbladen te maken. De slechtste situatie is die waarbij het aantal verstevigingen gelijk is aan het aantal propbladen.

Ook zinvol om die verstevigingen dan niet parallel aan de propbladen te laten verlopen. Hun verlengde mag niet door het hart van de prop as lopen. Denk hierbij aan de spaken van een fietswiel, die lopen ook niet door het hart van de wielnaaf.

Duidelijk! THNX

Vanmiddag met een andere elektroguru gesproken die ook bezig was met allerlij elektro projecten. Veel van geleerd en er blijken dus toch nog wel wat mensen bezig te zijn met elektro-auto's enzo. Cool :). Binnenkort alles op een rijtje zetten en weer bespreken.

THX!
mooie link :), net gestart zo te zien.

Ben al wat verder met onderzoeken, waarschijnlijk gaat het wel de profi kant op, zijn wel veel ge-interesseerden, maar dat duurt natuurlijk nog wel ff! Accu's blijven het lastige onderdeel. Ontwerp moet lukken, daar hebben we genoeg ideeën en materialen voor. Voor de accu's begint het er nu ook gelukkig al wat beter uit te zien :). hou jullie op de hoogte, maar natuurlijk nog niet teveel ;)

"Unfortunately, there is no electric PPG yet for sale"

nog niet nee :)

Hey, mijn hand is gekrompen... Of?..... 8)
HPIM2257.JPG

Ga je die nu op je rug binden om te parapenten?????

Een parapentende kennis had laatst op onze club enkele vragen over de electromotoren en of ze bruikbaar waren voor hem. Ik heb hem dus verwezen naar hier en jou.

sjips Aldert, je heb me wéér door :)

@Theo, ongeveer ja. Niet gewoon met 2 touwtjes om mijn schouders :).
productie is nog niet van start.... ontwikkeling is net begonnen ;)

Back