heli aanschaffen

• Topicstarter Topicstarter martin37
  • Startdatum Startdatum
M

martin37

Guest
beste lezers,

mijn naam is martin en wil graag mijn verslaving op het gebied van de modelbouw uitbreiden met een heli.
wie o wie kan mij vertellen waar je het beste mee kunt beginnen
wil wel brandstof heli (ik heb gewoon niks met elektro)
heb inmiddels al heel wat gehad (auto's en boten met brandstof motoren natuurlijk)dus de kennis is al wel in huis ,nu de rest nog .
alvast bedankt.

Een raptor 50 of een Trex 600N is een goede heli om mee te beginnen. Is altijd handig als de club waar je gaat lessen verstand heeft van het type heli dus daar even vragen wat hun kennen / ervaring mee hebben kan ook helpen.

woon zelf in friesland dus eelde is niet zo ver .
bedankt voor de snelle reactie
zal dit eens gaan bekijken

In eelde zit geen club meer ;) Die zit nu in stitswerd en heet avio-eelde. Ligt eraan waar je zit in friesland of het te doen is.

kom zelf uit marssum (ligt naast leeuwarden)
had al gezien op de website dat het geen eelde was

kijk ook naar een jr vibe 50:zon:
hoef je niet te upgraden of extra onderdelen te kopen:eek:
om full hard 3d te gaan kwalitatief beter dan een raptor of een t-rex:p
en zelfs goed koper te verkrijgen:lol:

gr martin

kijk ook naar een jr vibe 50:zon:
hoef je niet te upgraden of extra onderdelen te kopen:eek:
om full hard 3d te gaan kwalitatief beter dan een raptor of een t-rex:p
en zelfs goed koper te verkrijgen:lol:

gr martin

Idd Vibe 50 of T-REX 600, zou niet voor een Raptor gaan, deze zijn onderhand wel behoorlijk veroudert

Beginner....full hard 3D ???
Tja, de meeste beginners haken af omdat het tegenvalt. Een kleinere groep gaat door.
Full hard 3D is nu niet iets wat een beginner doet.
Koop gewoon een Raptor 50, niets mis mee en ze worden nu ook veel 2e hands aangeboden.(en nieuw ook goedkoper, tenminste ik heb nog geen vibe 50 gevonden die goedkoper is dan een R50)
Denk ook aan de verkrijgbaarheid van onderdelen.
Kijk wat ze op je vliegveld vliegen. Als je iets koopt wat ze daar ook vliegen weet je zeker dat je goed geholpen wordt.

Als je later echt full hard 3D gaat vliegen koop je toch een 90er.

Beginner....full hard 3D ???
Tja, de meeste beginners haken af omdat het tegenvalt. Een kleinere groep gaat door.
Full hard 3D is nu niet iets wat een beginner doet.
Koop gewoon een Raptor 50, niets mis mee en ze worden nu ook veel 2e hands aangeboden.(en nieuw ook goedkoper, tenminste ik heb nog geen vibe 50 gevonden die goedkoper is dan een R50)
Denk ook aan de verkrijgbaarheid van onderdelen.
Kijk wat ze op je vliegveld vliegen. Als je iets koopt wat ze daar ook vliegen weet je zeker dat je goed geholpen wordt.

Als je later echt full hard 3D gaat vliegen koop je toch een 90er.

Ga ALLEEN voor een R50 als je hem idd 2de hands voor een zacht prijsje kan krijgen.

Nieuw een R50 kopen is gewoon zonde van je geld want je koopt een oude heli, niet dat er iets mis is met een R50 maar voor hetzelfde geld heb je nieuw ook iets beters. Align parts zijn goedkoper dan Raptor parts (je krijgt er nl van alles 2) en van wat ik hoorde zijn ook Vibe 50 parts niet al te duur.

met full 3d uit de doos bedoel ik alleen mee te zeggen dat
de kwaliteit enorm goed moet zijn dus dat zegt wat van de gebruikte materialen.
gr martin

Ik ben zelf begonnen met een R50, nooit spijt van gehad. Prima startersheli, niet te groot of te klein, goede verkrijgbaarheid van onderdelen, kortom prima keuze.
Maar die aanschaf is bijna twee jaar terug, als ik het nu zou moeten doen denk ik dat het een T600 was geworden.

Maar zoals gezegd, als je goede gebruikte kan kopen zou ik het zeker overwegen.

Gr, Roy

Je kunt natuurlijk ook altijd een bezoekje aan LLC Aeria brengen (wel even van te voren melden bij het bestuur voor een pasje) Zowel brandstof als elektro vliegers.

Laatst bewerkt:
ik heb net mijn raptor 50 v2 op het forum gezet: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
Ik dacht dat ik je al benaderd had, nou dit zit er allemaal bij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Nick

Zoals je weet vlieg ik raptor50 en trex600n pro en ik kan je zeggen dat een raptor niet slechter vliegt dan een trex maar ook niet beter.
Een trex vliegt gewoon heel anders dan een raptor.
verder is het crachen met de trex600n pro een eurotje of 40 duurder dan met een raptor 50 ivm de torqtube en nog wat andere redelijk kwetsbare onderdelen.(ondanks dat de meeste onderdelen met 2 stuks verpakt zitten, er gaat gewoon meer kapot)
Een raptor vliegt een stuk rustiger en een trex is al gelijk redelijk aggressief (beide standaard uit de doos)
Ik zou dus toch een raptor of anders de trex sport aanraden maar NIET 2e hands omdat een beginner heel zeker niet weet waar hij op moet letten en dat kan nog wel eens duur uitvallen.
Tenzij je hem van een GOEDE bekende koopt.
Een trex sport heeft net als een raptor 50 een riemaandrijving op de staart,er gaat ongeveer hetzelfde aan kapot bij een crash de onderdelen kosten ongeveer het zelfde

Gr Matthijs

Kijk, daar houd ik van.
Een EERLIJK vergelijk van iemand die beide apparaten kan beoordelen uit ervaring, niet van horen zeggen.
:thumbsup:

nou ik heb ze ook allebei gehad, R50 niet veel mee gevlogen, maar ik heb ze wel beide gebouwd en moet zeggen dat de T-rex600N veel makkelijker bouwde dan een Raptor, dit vergde meer inzicht over heli's en de handleiding is een stuk slechter, als je een 600n sport neemt is dit ongeveer even duur als een raptor titan en de t-rex is dan een stuk up to date'er en bouwt makkelijker,
er zijn natuurlijk nog zat andere merken maar t is gewoon heel erg makkelijk om een heli te hebben die veel mensen hebben, denk aan delen van kennis, onderdelen e.d.

de Vibe 50 is ook een aardig vette heli heb ik al gezien, en de Extreme50 ook...

dit is natuurlijk mijn mening, miss dat je er wat aan hebt.

Over bouwen weet ik het zelf niet.
Ik vind alleen dat TE snel gezegd wordt dat BV een Raptor of een Hirobo ruk is terwijl diegene er niet over kan oordelen.

Ik heb Matthijs dus zien vliegen met beide heli's. Ik zag geen signifikant verschil en was ook benieuwd naar zijn persoonlijke ervaringen, hoe hij aan voelt.
En Matthijs is net zoals ik geen beginneling maar een stickbanger.
Nu zeg ik niet dat een TREX slechter is, in tegendeel. Ik denk dat ik ook eerder voor een TREX zou gaan tegenwoordig.
Ik denk alleen dat er TE veel credits naar de TREX gaan van mensen die het verschil niet kennen OF het verschil niet zouden merken met hun vliegkunsten.

dat is waar, een t-rex is absoluut niet zaligmakend. MAAR, ik heb meerdere E-helis gehad en gebouwd, toen leek t mij wel gaaf om een brandstof heli erbij te hebben en heb toen een Raptor Titan nieuw gekocht, vanaf t begin van de bouw alleen maar ellende, wellicht allemaal mijn eigen schuld, maar dacht toch wel enige kennis te hebben op gedaan door eigen ervaring en loads of filmpjes en hulp via fora en dergelijke,

als eerste heb ik de swash vern*ukt omdat ze daar blijkbaar rode threadlock gebruiken, bij t controleren brak heel makkelijk een ballink af,...
toen de bouw klaar was en proberen te starten kwam de fan los, voorkomend probleem bij beginners en onkundigen, hier bij is een deel van t frame gebroken en de draad van de fan was kapot, allemaal opnieuw moeten kopen, na tips en t maken van een eigen tool, nog steeds een paar keer gehad dat de fan los kwam, gelukkig zonder verdere schade, toen dat allemaal opgelost was, over tot t echte werk, t inlopen van de motor, na 1 vlucht(verschr veel bladspoor:S) zag ik dat de geleiderolletjes van de belt kapot waren, omdat ik de as van de staart verkeerd inelkaar had gezet, stond mijns inziens niet duidelijk in de handleiding, heb dit opgelost en de heli te koop gezet een een 600N gekocht,

wat een verademing, dus t zal allemaal best goed zijn maar ga dan met een echte raptor kenner in het kielzog aan de slag, verder vind ik de raptor een mooie solide heli om te zien, en hoor graag wat t is geworden!

Back