Heli blijft niet op 1 hoogte.

Beste medevliegers,

Ik heb een vrij vervelend probleem, mijn heli springt nogal fel heen en weer. Nu weet ik niet als dit dit te verwachten is bij een hk450gt.

Ik kan 30cm hoog vliegen, en dan schiet hij ineens 1.5 meter de lucht in, vervelend om te vliegen imo...

Throttlecurve stond altijd 0 - 80 - 80 - 80..., net gevlogen op 0 - 90 - 90 -90... maar dat maakte eigenlijk totaal geen verschil.

Op andere hoogtes gebeurt het namelijk ook, maar echt hoog durf ik eigenlijk nog niet gaan.

iemand tips?

andere Pitch curve instellen misschien?? ipv throtle curve
ik weet niet ofdat bij jou heli kan omdat je niet vermeld wat voor soort heli het is FP of CP

gr
jeroen

Flybarless of Flybar?
(ik neem aan Flybarless omdat je de Quark te koop heb staan op een ander draadje/forum?)

Gr
Jeroen

Dat kunnen inderdaad 1000 en1 dingen zijn en is moeilijk te bepalen op een forum.
lopen alle links lekker soepel,wind,een te grote pitch curve tussen de 5punts pitch curve,komt het uit de heli of maak je soms onbewust te grote stick bewegingen met je sticks
Hoe lang vlieg je?
ik zou als ik beginner was geen liniare pitch curve nemen van -12/+12 maar van -5 rustig opbouwend met gelijke stappen in de 5punts curve nemen tot een graad of +8
neem zeker niet te veel headspead met hooveren
Zoals ik al zei het kunnen 1000 en 1 dingen zijn

gr
Jeroen

Mijn pitch verloopt inderdaad van -4 tot +8.

Volgende week komt er als het goed is een pro met beastx, evengoed ligt het gewoon aan het feit dat het een kloon is natuurlijk, echter wil ik hem nog wel goed hebben vliegen aangezien ik hier dingen mee wil oefenen.

Volgende week komt er als het goed is een pro met beastx, evengoed ligt het gewoon aan het feit dat het een kloon is natuurlijk, echter wil ik hem nog wel goed hebben vliegen aangezien ik hier dingen mee wil oefenen.

Een slecht gebouwde pro kan ook vreemde dingen doen:rolleyes: heeft niets te maken met kloon of gerespecteerd merk. bij een kloon moet je iets meer aandacht schenken aan assemblage is verder niets mis mee.

het probleem wat je beschijft lijkt op speling in de pitch aansturing.

Mijn eerste gevoel neigt een beetje naar user error...
Ik zie meer vliegtuigvliegers, die niet gewend zijn de linkerduim veel te bewegen
De correctie komt dan gewoon veel te laat...
Wat is je ervaring met de heli?

Als je +8 als max hebt, zou hij echt niet zo springerig moeten zijn...
En je had al een curve die vlak is, op de eerste na, dus dat is het ook niet
Storing lijkt me sterk, dan had je wel meer problemen gehad.

Probeer eens in een ruimte te vliegen, een garage of iets dergelijks. Of met windstil weer, ver van bebouwing vandaan
Grote kans dat het dan ook al een stuk minder is...
Bebouwing in de directe omgeving maakt vliegen wel eens wat spannender dan je eigenlijk wilde

Kijk eventueel eens of de beweging van gasstick onderin naar gas bovenin helemaal netjes strak loopt. Geen gekke haperingen tussendoor
Het kan zelfs zijn dat je te weinig pitch hebt ingesteld...
Daardoor kun je in wind een beetje te weinig correctieruimte overhouden, waardoor de heli dus te ver doorschiet omhoog en omlaag.

Probeer eens een beetje meer pitch, en veel corrigeren op de pitch.

Mijn gok zou zijn speling op je hoofdas.
Kun je de hoofdas naar boven en beneden bewegen?
De colar die om de hoofdas zit moet strak vast zitten tegen het frame zodat er geen speling naar boven benenden is.

Laat even weten hoe het gaat met trouble shooten.

Groeten,

Wilbert.

Kan idd van alles zijn..
Ik zou gewoon even de hoofd en staartbladen eraf halen (eigenlijk alles van de hoofdrotor behalve swash) en binnen rustig aan de boel uittesten, kijken hoe je swash reageert. Zijn je swash servo's ok?
Dat t n "HK" betreft zeg idd veel over de tijd die je erin steekt om m te bouwen, maar eenmaal afgesteld met t juiste materiaal zijn ook deze goed te temmen..(ben nu zelf met n HK500 bezig, 'near perfect').
Succes!

Motorkabel verwijderen !..
en dan bij ca. 5,5 graad pitch en throttle stik in het midden
de stik langzam bewegen en kijken, wat doet mijn swashplate,
ook kijken als het canoby aan de Heli zit (ik heb het eens gehad, dat een servo-arm aan het canoby schuurde)

Sorry voor het late antwoord, omwille van het weer dat hier ronduit vreselijk is heb ik met de heli niet meer kunnen vliegen, momenteel ben ik een trex 450 pro aant bouwen, een hele andere wereld qua kwaliteit vergeleken met zo'n kloon. Hopelijk vliegt deze wel op 1 hoogte. (ik heb niet een nieuwe heli gekocht omwille van het probleem trouwens, maar omdat ik graag een "echte" wou).

:p:p:p
Geeen probleem, bij ons kan je ook amper buiten vliegen !
Let bij de bouw van de t rex 450 op, dat je nergens met LOCTIDE knoeit, Loctide en Secondelijm kruipen soms naar plekken toe, waar je se absoluut niet gebruiken kan.
Zelv vlieg ik een T Rex 450 sport met MX 450 motor, vliegt fantastisch (en rustig met Carbon hoofd en hekvleugels.

Ook ik vermoed dat de nieuwe heli hetzelfde vraagteken op gaat leveren...

Maar we gaan het zien, we horen het wel als de heli af is, denk ik zo

Back